Hoe lang 'mag' baby 10mnd ziek zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gusto, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gusto

    gusto Niet meer actief

    Mijn zoontje van 10,5 maand werd ongeveer 5 weken geleden een beetje ziekjes, verkouden, verstopte neus, koorts. Na een paar dagen was de koorts weg maar zat hij steeds aan zijn oortjes. Maar de dokter geweest, was oorontsteking en antibioticadruppels gehad. Denk dat dat goed heeft geholpen, hij lijkt er geen last meer van te hebben.

    Hij is nu alleen al wel 5 weken enorm verkouden, lastig met drinken en z'n speen. En hij heeft een hele vervelende hoest. Eerst was het een droge hoest (kriebelhoest?), nu hoor je dat het los zit. Hij hoest steeds wat slijm op, zo klinkt het.

    Ik vind het alleen wel erg lang duren allemaal. Hij wordt elke nacht een keer of 4 wakker en jammert dan een beetje maar valt daarna wel weer in slaap. Is dit normaal, of moet ik toch maar weer even langs de dokter?
     
  2. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Dat hangt van je definitie van ziek zijn af. Als ik jouw verhaal lees dan zou ik je kindje 'niet lekker' noemen en zeker niet ziek (geen koorts meer bijvoorbeeld). Verkoudheid kan enorm lang aanblijven, dat komt nou eenmaal omdat ze veel met hun handen aan hun ogen en neus komen (en vaak ook weer aangestoken worden door andere kinderen bij kdv).

    Maar.. kijk goed naar je kindje.. als JIJ vindt dat het te lang duurt luister dan altijd naar je moederinstinct. Dit is trouwens wat anders dan dat jij er last van hebt... ;)
     
  3. gusto

    gusto Niet meer actief

    Haha! Nou ik heb er niet zozeer last van, vind het meer vervelend voor hem. Hij jammert steeds een beetje als hij hoest, doet m zeer denk ik.

    En het is inderdaad niet echt ziek, maar ik wist niet dat verkoudheid zó lang kon duren. Dochter is nooit verkouden.

    Bedankt voor je antwoord, dan kijk ik het nog maar even aan denk ik :)
     
  4. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.010
    3.474
    113
    Vrouw
    Hier zoontje van 11 maanden dat zo'n beetje continue verkouden en hoesterig is. Af en toe lijkt het wat beter, en dan na een paar dagen hangen de snottebellen weer onder z'n neus.
    Hij lijkt er zelf niet veel last van te hebben, dus ik laat het lekker zo.

    Gewoon je gevoel volgen. Vertrouw je het niet, dan actie ondernemen.
     

Deel Deze Pagina