meisje krijgen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door shania80, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    VROUW Week 47 Staat een artikel in over baby's op bestelling.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

jeetje zeg, daar gáán we weer!!! en dan niet om de wens om een meisje, maar het commentaar dat erop komt.

who cares of iemand die wens heeft of niet? en wie zijn wij om te zeggen of dat dom is of niet? dat zij een meisje wil heeft nog niets met de (on)vruchtbaarheid van anderen te maken???
    het is niet aan ons om daarover te oordelen!

on topic, er zijn idd verschillende methodes die de kans enigzins kunnen vergroten. kijk maar op www.in-gender.com

3. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Ik heb veel moeite met zwanger worden maar veroordeel niemand, iedereen werkt aan zijn eigen geluk. De grens ligt bij abortus als het geslacht "niet goed" is.

4. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Bij de eerste had ik geen voorkeur, nu leek het me fantastisch om een meisje te krijgen. En dat wordt het ook. Dat neem niet weg dat ik met een jongen net zo blij zou zijn. Overigens had mijn man bij de eerste een sterke voorkeur voor een jongen, en echt helemaal niemand vond dat raar. Kennelijk mag je alleen als vrouw geen voorkeur hebben? Bij iedere aanstaande ouder ligt de prioriteit bij de gezondheid, maar ben je een slecht mens als je een voorkeur voor geslacht uitspreekt.

5. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    AMEN! haha:D

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Moet opletten hoe ik ga reageren en snap dat je het niet verkeerd bedoeld tegenover de TS;)

Maar zo iemand staat wel niet stil bij hoe speciaal een baby eigenlijk is!!!!!!!
    Ik als persoon die 4,5 jaar erover heeft gedaan denkt er idd heel anders over.
    Waarom .... omdat ik me erger over het feit hoe makkelijk mensen over een kind krijgen denken!
    Maar wacht maar tot ze zelf bv in onze positie zitten of zouden zitten.
    Dan zouden ze wel snappen wat wij bedoelen.

Wie zijn wij om god te spelen over welk geslacht een kind krijgt.
    En idd straks de kleur ogen, haren grootte etc!!

Een kind is een wonder egaal of het een zoon of een dochter is!

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83

Dat is zeer zeker maar wij zijn er niet om voor god te spelen!!!

En je kunt me niet vertellen dat het je geen pijn doet dit te lezen kom op;)

8. truelove4ever

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    ja maar kom op zeg wat kan het voor kwaad om gewoon te proberen met een dieet...dus wel of niet bepaalde dingen eten

kijk zaadcellen scheiden gaat mij ook veel te ver,maar neem ook aan dat zij dat echt niet bedoeld hoor

en zo raar is dat toch niet dat mensen 'makkelijk' denken over zwanger raken....je gaat er over het algemeen ook niet vanuit dat het lang gaat duren als je voor een eerste kindje gaat proberen

begrijp me niet verkeerd...
    ik begrijp jou wel,maar je ging er vast ook niet vanuit dat het lang zou gaan duren toen je besloten had(samen met je man uiteraard haha) om ervoor te gaan...dat besef je nu,nu het zo lang geduurd heeft

nogmaals begrijp me niet verkeerd,maar je weet nooit vantevoren of het lang of juist kort zal duren...ook niet bij een 2de of 3de etc zwangerschap

en ik denk dat ze heus wel beseft dat een zwangerschap heel speciaal is

groetjes ;)

9. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Ik snap niet echt dat mensen echt op zoek gaan naar methodes om een kindje te krijgen van een bepaald geslacht... wees blij met wat je toekomt!
    Zolang het maar gezond is.
    Natuurlijk hebben meerdere mensen stiekem wel een wens voor bijvoorbeeld een meisje als je al 3 jongens hebt, of andersom, maar om het nou echt te gaan beïnvloeden...
    just not done!

Wij zijn nog niet begonnen met kindjes krijgen, maar vanwege gezondheidsproblemen van mijn kant hoop ik alleen maar dat het een gezond kindje mag worden en dat ik alles goed zal doorstaan...of het nou een meid of een knul is...maakt mij totaal niet uit!

Maar dat is mijn mening dan.

Het enige wat ik hoop is dat deze dame niet teleurgesteld zal zijn als het toch een jongen wordt. Want ze geeft zelf al aan dat haar wens voor een meisje erg groot is.

Hoewel ik wel bijna zeker weet dat zodra ze haar kindje in haar armen sluit (jongen of meisje) ze dolgelukkig zal zijn. Wie zou dat nou niet zijn.

Veel succes in ieder geval.

10. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Ook ik heb een tijd geleden hier een vraag over gesteld, misschien heb je iets aan de antwoorden die daar gegeven zijn.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/210254-ego-vraag-voorkeur-voor-meisje.html
    Ik snap dat er mensen zijn die zich door deze vraag gekwetst voelen, maar aan de andere kant voel ik me ook gekwetst door jullie reacties. Laat iedereen in zijn waarde aub. Een nieuw leven is absoluut een wonder van God daar ben ik het helemaal mee eens, maar je mag toch wel wensen?
    Begrijp me goed; ik ben heeeeel blij als ik weer zwanger mag worden en het is ook niet zo dat ik absoluut geen jongen meer wil, maar na 3 zoons mag ik toch wel hoop hebben op een meisje? Nogmaals dat wil echt, absoluut niet zeggen dat ik niet blij zou zijn met een jongen!
    Natuurlijk is gezondheid belangrijker, maar zelfs dan..onze oudtste heeft een autistische stoornis en ik zou hem voor geen goud in willen ruilen!
    Wij zijn inmiddels wel afgestapt van alle tips en trucs omdat ik er daardoor veel te veel mee bezig was; alles draaide alleen nog maar om bijhouden op welke dag ik zat :) Dat werkt voor ons niet.

11. truelove4ever

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    weet je wat ik niet snap?
    dat je altijd moet opletten wat en hoe je iets typt en het lijkt of je je constant moet verontschuldigen voor wat je denkt...omdat anders er altijd wel iemand bij is die zich zwaar beledigd voelt

je mag blijkbaar niet eerlijk zeggen wat je denkt ,hoopt,of voelt zonder je te moeten verontschuldigen of aangevallen te worden

dat geldt btw niet alleen hier maar overal op internet in fora over zwanger worden

ik ben dat eerlijk gezegd een beetje zat!

we zijn allemaal mensen met ieder hun eigen gevoelens en gedachten en wensen
    en ik vind dat we dit open en eerlijk moeten kunnen zeggen zonder aangevallen te worden

de topic starter (weet dr naam effe niet meer) stelde gewoon een vraag en krijgt een hele lading gal over zich heen gespuugd
    puur en alleen omdat sommige meiden zich gelijk persoonlijk aangevallen voelen....en waarom???je mag toch vragen stellen?daar zijn deze fora toch voor???

meiden laat elkaar aub in ieders eigen waarde en heb ook eens respect voor de mening en gevoelens van een ander (ook al is deze niet gelijk aan de jouwe)

groetjes

12. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ik snap dat je een voorkeur kunt hebben voor een jongen of een meisje.. ik snap ook dat je niet direct stil staat bij het feit dat het niet altijd even makkelijk gaat (een kind krijgen) als je net begint..

maarrrr.. wel vind ik dat je niet zelf moet gaan sleutelen.. of het nu een dieet is of iets anders om die voorkeur uit te laten komen.. denk ook werkelijk dat het niets uit zal halen.. Stel je houd je aan zo'n dieet.. doet er onwijs veel moeite voor en dan wordt t een jongen.. denk dat je dan misschien toch wel een beetje teleurgesteld zult zijn..

Ik had dit zelfs al bij Marijn.. was er gevoelsmatig van overtuigd dat het een meisje was.. tot de 20 wk echo.. het was overduidelijk een jongen.. Uiteraard maakte mij dt geen bal uit, maar ik moest toch echt even omschakelen.. een teleurstelling kun je het niet echt noemen, maar moest wel heel even wennen aan de gedachte..

Lijkt me niet gezond om je hier zo in te verdiepen.. buiten dat vind ik al het medisch gehannes met embryo selectie etc echt onetisch , maar goed.. das persoonlijke mening..

Ik snap dus de voorkeur voor een geslacht.. dnek dat we dat allemaal wel een klein of groot beetje hebben.. maar wees vooral dankbaar als een kindje je gegeven wordt..

wanneer we gaan klooien op wat voor manier dan ook kom je al snel in de categorie KIND NEMEN voor mijn gevoel.. en ik vind dat dit echt niet kan...

13. Jeluna

Jeluna Bekend lid

27 aug 2008
    571
    0
    0
    Ik vindt dat iedereen een voorkeur mag hebben voor een geslacht! Waarom niet? Iedereen droomt toch wel eens weg van een zoon die heerlijk met zijn vader voetbalt of juist een dochter waarmee je lekker kunt winkelen!

Om vervolgens allerlei dingen te doen om een bepaald geslacht te krijgen vindt ik wel heel ver gaan!

Maar ongeacht of je nou wel of niet een voorkeur hebt ik denk toch wel dat je even blij bent met wat je krijgt!

14. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    @ TS wat ga je met het kindje doen als het een jochie is?

Heeft het een medische reden dat het een meisje moet zijn?

Denk opzich dat je heir verkeerd zit, hier zitten veelal meiden die de wens hebben op een wonder, met of zonder een piepie.
    Dus je zult hoe dan ook nare reacties krijgen, suc6 met je zoektocht maar ik geef je geen advies.

15. truelove4ever

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    ik heb ook de wens op een wonder....maar ook mijn voorkeur gaat uit naar een meisje
    of is het nu ook al verboden om een voorkeur te hebben??
    wie zegt dat ze niet blij is met een jongen of dat ze het niet gaat houden als het een 'piepie' heeft
    dit soort reacties bedoel ik nou

zoooo respectloos
    en heeel jammer

16. truelove4ever

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    sorry maar dit bedoel ik nou...
    de respectloze manier van reageren en alles op jezelf betrekken

en nu zou ze hier niet op haar plek zijn?
    wie bepaald dat??????

sorry hoor maar kan me hier zoooo boos om maken bah

17. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ja dat vind ik ook!!
    Ben blij dat ik na 28 rondes zwanger ben geworden, mij hoor je niet over het geslacht, het maakt mij helemaal niks uit!!

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Tuurlijk denkt niemand erover na dat het zolang kon duren en idd ook had het ook niet direct verwacht.
    Maar soms word je door verhalen natuurlijk wel met je neus op de feiten gedrukt dat is gewoon zo en dat is ook niet slecht natuurlijk.

Altijd een heel moeilijk onderwerp.
    Je hebt een kant zoals ik en sommige meiden zoals senna enz
    En de andere kant.

19. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    aan mijn onder schrift kan je zien dat een kindje krijgen voor mij niet een makkelijke is.

Ondanks dat begrijp wel goed dat iemand graag een meisje of jongen zou willen. ik zelf heb niet echt een voorkeur maar manlief bv wel. Die zou een meisje heel leuk vinden. En waarom is het zo erg om een voorkeur te hebben.
    Denk dat iedereen wel begrijpt dat het krijgen van een kindje een wonder is. En dat ze met het hebben van een voorkeur, niet iemand anders proberen te kwetsen.

En een bepaald dieet volgen om het geslacht te bepalen moet ieder lekker zelf weten. Mij stoort het pas echt als mensen via een medische weg het geslacht zouden bepalen.

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dancer4 fun gelukkig is dat laatste bij de wet verboden!
    Tenzij er natuurlijk problemen zijn in de fam met syndromen bij een bepaald geslacht maar dat weet je natuurlijk al zelf aangezien je in de mmm zit.

Deel Deze Pagina