meisje krijgen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door shania80, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    elif ik vind dat helemaal niet gelukkig... ik vind dat iedereen moet doen wat ie zelf wilt en die stomme wetgevers moet altijd alles maar bepalen, slaat nergens op...

Weet je, heel lullig voor meiden waarbij het niet (zomaar) lukt maar als er iets anders "mis" met je is wordt er toch ook niet zo gevoelig over gedaan... Iemand die een borstvergroting doet krijgt ook niet van die reacties van meiden die een borst hebben moeten afzetten vanwege borstkanker toch of wel? Dat ze blij moeten zijn met wat ze hebben?

Laat iedereen doen wat ie wilt en laat de wetgever zich met nuttige zaken bemoeien...

2. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    hahaha ik heb een borstvergroting gehad haha...dus kom maar op met de reacties...ik lust ze rauwww:D:p;)

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nou debby als mensen straks kunnen gaan bepalen of ze een jongen of een meid willen via icsi bv, denk maar eens na hoe dan de hele natuur door elkaar gegooid word.

Dat is even erg als bv in china men geen meisjes wilde en deze dan werden vermoord ( nog veel erger natuurlijk) maar straks hebben ze geen meiden meer en dan????

4. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

sommige reacties hier vind ik eerlijk gezegd ook een beetje te :(

Ik vind dat iedereen een voorkeur mag hebben hoelang het ook duurt. Ook deze dieet volgen wat kan dat voor kwaad? als zij er het geld voor hebben (wat ik overigens wel weer belachelijk duur vind) waarom niet? Zolang altijd het kindje gewenst is welk geslacht het dan ook heeft. De scheidingsmethode enz... vind ik zelf ook niet kunnen. En al helemaal niet als mensen hun gewenste gelsacht niet krijgen en dan abortus doen!! Hebben jullie niet gezien dat je in amerika zelfs al een test kunt kopen voor 30 dollar die al aangeeft of je een jongen of meisje krijgt met 6 weken zwangerschap!! Dit vind ik ook niet kunnen. Hoezo meer abortussen dan ;) en ergste is ook nog de testen werken vaak niet eens goed!!

persoonlijk kan ik ook vertellen dat hier een meisjeswens groot is en de 2e is nu toch een jongen. Eerst was klein beetje jammer maar ben echt blij met nog een prinsje op komst :D Wij willen miss nog een 3e en wie weet :) mocht dat weer een jongen zijn nou ben ik er net zo blij mee natuurlijk. Wens zal hier altijd blijven bestaan. Is toch niks verkeerds aan?? Daarbij wil ik ook zeggen dat hier niet alles ging voor een goede zwangerschap. Heb 3 x een vmk gehad.
    Ik begrijp opzich de reacties van mensen ook wel die er lang over hebben moeten doen maar ook zij hebben vaak zodra ze zwanger zijn ook een lichtelijke voorkeur. Het cliché is wel waar als het maar gezond is :)

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    abortus om geslacht vind ik trouwens ook not done...
    en wat er in china gebeurd is ook veel erger.
    Ik denk niet dat de hele natuur door elkaar gegooid gaat worden en zo wel... ach ja aan mensen is toch al bijna niks natuurlijks meer...
    maar goed je zult altijd voorkeur voor jongens en meiden houden en het gross zou het niet eens uitmaken of er geen moeite voor willen doen...

veronique die testen uit amerika zijn onzin. Ik ken genoeg meiden die die testen hebben gedaan en toch het andere geslacht kregen ;) Het is gebaseerd op een bepaald eiwit geloof ik maar slaat dus nergens op...

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o en trouwens om misverstanden te voorkomen, ik heb een meid en krijg nu een jongen. Allemaal natuurlijk gegaan maar wel exact de volgorde waar ik voor zou kiezen... ik heb gewoon mazzel ;) mocht ik geen meid hebben gehad dan had ik denk ik wel teleurgesteld geweest en misschien wel iets overwogen...

mijn man was in 1e instantie wel teleurgesteld dat we eerst een meid kregen... maar nu is ie stapelgek op haar. Hij komt daar ook eerlijk voor uit. Nog nooit commentaar erop gehad eigelijk...

7. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Laat iedereen toch haar eigen meningen/wensen hebben.
    Ik zeg niet dat ik het zelf zou doen, maar als iemand dat graag wil dmv een dieet dan so be it. Dat is haar persoonlijke keuze. Als zij vervolgens hier op het forum om advies en meningen komt vragen, wordt er gezegd dat ze hier niet op de goede plek is.

Dit forum is er toch voor alle soorten vragen over zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken?

Straks wordt er nog gezegd dat we niet zo vrolijk mogen doen als we eindelijk een positieve test in handen hebben, alleen omdat er dames zijn die dat nog niet hebben.
    Jammer :(

8. Within

Within Niet meer actief

Ik wil ook een meid!

En mijn man een jongen.

Zo dat is er uit. Wie heeft er nou geen voorkeur? Denk dat iedereen die vraag wel krijgt. "En wat zou je liever willen?" de mannen mogen dan zeggen wat ze willen en de vrouwen moeten maar blij zijn dat het gezond is?

Ik wil een meid. Waarom? Ik denk omdat dat het dichtste bij mij staat. Word het een jongen, ben ik ook blij, natuurlijk! Denk dat je in dit soort situaties geluk om geslacht en geluk om het kind als 2 verschillende moet zien waarbij het laatste altijd de grootste is.

Wij gaan straks lekker klussen voor (meid), na (zekerheid) en tijdens (jongen) de eisprong en we zien wel wie er zin heeft om raak te schieten.

9. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    kijk dit bedoel ik dus ook!
    het is heel erg dat niet gemakkelijk gaat, of dat je helemaal onvruchtbaar bent als stelletje, maar er zijn ZOVEEL dingen in het leven dat vreselijk is.
    Bij alles wat je zegt kan je iemand raken.
    Ik was wel direct zwanger, en ik heb een meisje, in mijn volgende zwangerschap hoop ik een NORMALE bevalling te hebben en een gezond kindje, dat alles is het belangrijkste, maar eerlijk hierna een jongen zou ik best tof vinden.

10. Chai

Chai Niet meer actief

Gezellige boel weer hier, lol..
    Mensen die zo vel reageren op dit soort onzin hebben volgensmij niks beters te doen.
    Persoonlijk vind ik voorkeur hebben voor een bepaald geslacht erg kinderachtig en ik kan me hier dan ook echtniet over opwinden. ;)

11. Chai

Chai Niet meer actief

Ohja, even ontopic aan de TS nog als die hier nog durft te kijken athans.. ;)
    Je kan ook naar de chinese geslachts kalender kijken en daar rekening mee houden. Maar niks geeft een 100% garantie natuurlijk.

12. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL

13. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Sorry ik kan het niet laten hier even te reageren..
    Ik vind het heel vervelend dat er zo naar gereageerd word op de vraag die iemand steld.
    Waarom kan hier dan niet gewoon antwoord op gegeven worden??
    Er is niets mis met deze vraag..en nu zie ik dat ze ook bewust niet meer reageerd, wat ik me overigens goed kan voorstellen na zo'n aanval.

Hoezo doet ze andere pijn met deze vraag ??

Waarom mag iemand geen voorkeur hebben??

Heeft ze aangegeven dat ze beslist geen jongen wil??

Weten jullie hoelang ze zelf al bezig is voor een kindje??

Mensen denk eens na voor jullie oordelen... en ga niet meteen de aanval in.

Een voorkeur mag je hebben dat betekend niet dat ze niet gelukkig zou zijn met een ander geslacht....dat schrijft ze namelijk helemaal niet.

En ook al zullen er vrouwen zijn waar het erg lang duurt voordat ze zwanger (mogen/kunnen) raken..
    Ook zei kunnen een voorkeur hebben.
    Ik ken toevallig iemand die ook erg lang heeft moeten wachten voordat ze eindelijk zwanger was .. en ze hoopte ook heel erg sterk op een meisje.. is dat erg?? nee je mag best hopen er word toch niet gezegt dat een jongen niet welkom is ofwel?

Erg jammer zo... zo krijgen we situaties waarop andere straks niet meer hun vraag durven stellen omdat ze bij voorbaad al bang zijn voor vervelende reakties.

14. Chai

Chai Niet meer actief

15. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb gehandicapte eileiders zoals ik ze maar 'liefkozend' noem, voor ons is kinderen krijgen echt een wonder. Desondanks ben ik wonder boven wonder toch spontaan zwanger geraakt en ja, ik had wel een klein beetje een voorkeur voor een jongen. Ik vind het helemaal niet raar als je iets 'hoopt'.
    Aan jezelf 'sleutelen' vind ik een ander verhaal. Ik denk ook niet dat je zoiets moet willen hoor.
    Wij wisten trouwens niet van te voren wat we kregen, het maakte eigenlijk toch niks uit (en ik wist gewoon dat het een jongen zou worden, daar had ik geen echo voor nodig :p)
    Nu gaan wij voor een brusje en tuurlijk zou een meisje nu leuk zijn, dan heb je allebei de smaakjes zeg maar.. maar als we weer een jongen zouden krijgen ben ik net zo blij hoor :)

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Oh en bij mij klopte die chinese kalender ook niet.. en alle voorspellingen uit mijn omgeving ook niet :)

17. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hahaha! Hier precies zo!

En ja, ik had een sterkte voorkeur toen ik eenmaal zwanger was en daar heb ik me geen moment voor geschaamd. Zou ook niet weten waarom. Ik denk dat dat alleen maar menselijk is.
    Als ik voor mijn zwangerschap al die voorkeur had gehad, zou ik misschien ook wel geprobeerd hebben een beetje te timen dat we vooral rond de eisprong hadden geklust ofzo, maar dat was niet het geval, dus wij deden het gewoon als we zin hadden, haha!

@ TS (als je nog meeleest) ik hoop dat je je niet hebt laten afschrikken door de heftige reacties hier. En hopelijk heb je wat aan de linkjes die anderen voor je hebben geplaatst. Succes! Ik hoop dat je snel zwanger bent :)

18. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    ok, mijn excuses voor het bot reageren....sorry ts...ik kan iid niet oordelen over jou situatie, ik had t al getypd voordat ik er erg in had...

19. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Snap al die botte reacties in dit soort topics ook niet, daarom ook niet de moeite genomen om verder te lezen dan de eerste pagina ;)
    Natuurlijk mag je blij zijn dat je uberhaupt zwanger kan raken, maar ik kan me de wens van bijv. een moeder van 2 of 3 jongens heel goed voorstellen om dan naar een meisje te verlangen...

Wat ik me wel af vraag...
    Is het hier bij de dames bekend dat het NIET de vrouw is die het geslacht bepaalt? Bij onze eitjes kan het nl. beide kanten op, wij hebben geen invloed (ook niet door middel van dieet) op het geslacht.

Eicellen hebben X chromosomen en zaadzellen een X of een Y. Door samensmelting onstaat er dus XX (meisje) of XY (jongen).

Dus zet je man op meisjes dieet :p (als het zou werken, maar het blijft volgens mij een 49 / 51 % kans ;) (nee, geen 50-50!!)

20. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik kan me wel voorstellen dat je een voorkeur hebt...
    Mijn vriend had die ook, tot bleek dat we niet spontaan in verwachting kunnen raken.
    Voorheen wilde hij een meisje, nu wil hij alleen nog maar een kind! ;)
    Ik heb geen voorkeur, al denk ik dat als ik zwanger mag raken, ik een zoon zal krijgen. Dit is niet een voorkeur, maar een gevoel, want met een meisje zou ik even gelukkig zijn.

Ik vind het ver gaan als je bepaalde dieten gaat volgen om maar perse een dochter te krijgen. Ik denk dat de teleurstelling ook groter zal zijn als het dan toch een jongen blijkt te zijn, juist omdat je zoveel moeite voor een meisje hebt gedaan. Als je dit naar jezelf toe kunt verantwoorden en denkt wel met deze eventuele teleurstelling om te kunnen gaan, dan moet je doen wat je niet laten kunt. Maar misschien moet je de natuur gewoon lekker zijn gang laten gaan en is een dochter je wel van harte gegund!;)

Deel Deze Pagina