Denk ook wel dat er veel mensen een voorkeur hebben, maar uiteindelijk toch steeds gelukkig zijn met het uk, op uitzonderingen na. Vroeger heb ik ook behandelingen moeten ondergaan om zwanger te geraken, stiekem hoopte ik op een meisje, mijn zoon werd geboren en ik was meteen verliefd. Daarna zwanger van een drieling ook weer na behandeling, twee jongens en een meisje, was ik zo blij mee. Ik heb nooit een verschil gemaakt tussen mijn kinderen. Nu heel onverwachts spontaan zwanger geworden. En ja natuurlijk hoopte ik stiekem samen met mijn dochter op een meisje. Ze heeft broers zat vind ze, bij haar papa ook nog een klein broertje. Maar een maand geleden kregen we te horen dat ik zwanger was van een jongen. Dochter teleurgesteld, maar achteraf zei ze zelf ach als het maar gezond is. En zo bekeek ik het ook, stelde me er helemaal op af, zat al tussen de jongenskleren te kijken. Vorige week weer een echo, blijkt het plots toch een dochter te zijn. Ons geluk kon niet op. Maar wil maar aantonen, ook al heb je een voorkeur, toch hou je van je kind ook al is het van een ander geslacht. Al lachend roepen we hier, yes eindelijk weer een dochter jongens genoeg in huis, samen met mijn vriend en zijn zoon, dus vijf heren in huis en twee dames, dus een dametje erbij is zeker welkom. Voila mijn gevoel. Maar ff erbij zeggen ik zou mij nooit laten behandelen om speciaal een meisje te krijgen. De natuur is de natuur.
moppie het is wel de man die het geslacht "bepaald" tot op zekere hoogte. Het is aan de zuurgraad in het vrouwenlichaam of de mannen of de vrouwen zaadjes overleven en het moment van geslachtsgemeenschap is belangrijk (vlak voor ei hebben de mannenzaadjes meer kans omdat die sneller zijn...)
Poe, wat een reacties! Had ik niet verwacht hihi! Ik heb al 2 gezonde jongetjes waar ik heel blij mee ben. Maar het lijkt me daarom heerlijk om een meid te krijgen. En als ik dat op de een of andere manier kan sturen is dat toch mooi? Ik wil niemand kwetsen en kan me goed voorstellen dat als het maar niet wil lukken, je al heel blij bent dat je zwanger wordt. Mocht uk nummer 3 weer een jongen zijn dan is hij net zo welkom! De mensen met linkjes en begrip: bedankt! Ik ga het op mijn gemak doornemen
Nee het raakt mij echt niet. Toen de doktoren met IVf starten waren er ook allerlei mensen tegen. Tegen de wens van God enz. En nu ben ik ervan afhankelijk. Ik denk alleen dat mensen kansen op een kindje laten liggen als ze express dmv een dieet hun zuurgraad in de vagina verhogen.
Dus omdat jij na 28 rondes pas zwanger bent geraakt en géén voorkeur hebt, mag een ander dat ook niet hebben????
Mijn moeder begon er gister nog over: "weet je dat er methodes zijn om de kans op een meisje iets te verhogen?" los van of het waar is, wordt er alleen op fora zo moeilijk over gedaan. in mijn directe omgeving heb ik er absoluut geen last van. Mijn nicht is ook door de mmm zwanger geraakt, maar toch had ze een heel sterke voorkeur! ook kan je voorkeur nog veranderen. eerst wilde ik heel graag een meid, en kreeg een jongen. nu hij iets ouder wordt en we meer naar speeltuinen gaan enzo, denk ik dat ik eigenlijk toch wel graag nog een jongen zou willen. dat wilde gedrag past wel heel goed bij me. hoewel meisjes ook wild kunnen zijn natuurlijk. ergens is de wens voor een meisje ook nog aanwezig omdat mijn schoonmoeder graag een kleindochter wil. die heeft namelijk zelf alleen 2 zoons
Succes met alle links doorlezen; daar heb je wel even werk mee en ik hoop dat je snel zwanger zult mogen raken.
Tja wat zal ik zeggen. In heel wat landen is het maar heel gewoon dat je de wens uitspreekt voor het krijgen van jongens. Daar doen we toch ook niet raar over? Ik vind het dan ook niet raar dat iemand de wens heeft om een meisje te krijgen. Waarom zou dat niet mogen? Wat ik persoonlijk veel erger vind is dat ik laatst ergens op een forum las dat er moeders zijn die ontzettende spijt hebben dat ze nog een derde kind hebben gekregen en wilden dat ze dat kindje nooit hadden gekregen. Want het is niet handig, niet meer op vakantie etc etc. En dan ook nog moeders gaan waarschuwen maar niet aan een derde te beginnen want het is zo verschrikkelijk... Dàt vind ik erg...
Achja, je hebt altijd 50/50% kans he, gihihi.. Ik snap wel dat je een meisje na twee jongens extra leuk zou vinden, succes ermee!
Hey ja! Nu je het zegt! Mannen mogen idd altijd wel zeggen wat ze graag willen!!! Nooit bij nagedacht!!!
Sterker nog; aan mannen wordt vaak gevraagd: "je hoopt zeker wel dat het een jongen is?". En als die man in kwestie dan ja zegt is er niks aan het handje. Vreemd toch?
meis ,ik vind niet dat jij je hoeft te verontschuldigen,maar degenen die zo bot reageren wel! ik heb hier al een aantal reacties gegeven... ik heb ook 2 jongens (van6 en 9 jaar) en hoop ook op een meisje,omdat ik wel eens wil meemaken hoe het is een kindje van het andere geslacht te hebben hihi..maar en jongetje erbij is ook leuk en even welkom de kids willen graag een klein broertje...(meisjes zijn kattekoppen zeggen ze hahaha) me vriend maakt het niets uit (is zijn eerste kindje dan) veel succes ermee meis en laat je niet gek maken!!!
Dus voor jou is het ook spannend! Tuurlijk is een jongetje erbij ook heel leuk, kunnen ze met z'n drietjes flink wild spelen. Ik hoop voor je dat je een meidje krijgt, rose kleertjes en poppen enzo...Heerlijk Het is inderdaad 50/50 haha! Ik las al dat zo;n dieet toch best heftig is om te doen..Daar moet ik toch goed over nadenken. Gelukkig voel ik mijn eisprong altijd, dus kunnen we met timing ook al veel doen. We zien het wel, we hebben geen haast
shania80@ heel veel plezier en succes met klussen voor een meisje. ja na 2 jongens snap ik dat je nu hoopt op een meisje. dat zou wel heel speciaal wezen. wat zal die dan verwent worden door de 2 grote broers hahhaa.
haha jaaaa hier ook spannend hihi nou meis veel klusplezier hahaha en jij ook succes met zwanger worden knuff
waarom mag je geen voorkeur hebben? ik heb ook 2 jongens en hoop ook op een meid tuurlijk en ja gezondheid is belangrijkste maar als het een jongen word ben ik net zo gelukkig maar je mag tog wel zeggen wat je wenst
Van mij mag iedereen een voorkeur hebben. Jongen, meisje, tweeling etc etc. Maar om van alles er voor te doen of juist te laten gaat MIJ persoonlijk gewoon tever. Je lijf laat zich lastig foppen door dit soort dieeten en wel of niet voor eisprong klussen truukjes. Ik ben al blij dat ik drie gezonde kinderen heb gekregen en dat het zwanger worden voor mij geen probleem is. Dat is voor MIJ zoveel meer waard dan een bepaald geslacht.
Even off-topic: Mijn zoons zeiden juist (toen ik zw was van de derde) als het weer een jongetje is dan breng hem naar opa en oma! Wij hebben er genoeg en hun hebben niets (Ze waren toen bijna 4 en 6) Maar toen hij er eenmaal was, vonden ze hem meteen heeeel lief en leuk en wilden ze ineens niets meer weten van eerlijk delen met opa en oma En nee, dit kwam echt niet doordat ik iets had laten merken van mijn voorkeur tov de kinderen; ik zou niet durven!
klopt daar ben ik het wel mee eens ik ga dus egt geen dieet volgen omdat ik een meid wil nee we laten gewoon de natuur ze werk doen en hoop op een gezond kind en word het een meid nou dan hebben we geluk
Iedereen maakt zo zijn eigen keuzes!! En wie ben ik/jij om anderen daar op te oordelen?!?! Ik snap heel goed dat je een voorkeur hebt (heeft iedereen vast wel stiekum....!!) Ik wil je veel succes wensen met zwanger worden!!! (en misschien wel een meisje