Overtijd door stress lengte luteale fase

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lindangel, 25 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hier een vraagje voor de dames die veel verstand hebben van zwanger worden.

Ze zeggen wel eens dat sommige vrouwen overtijd zijn door stress. Dan stel je de ongesteldheid met je stress uit, zeg maar. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen.

Maar... Wat ik me nou afvraag: is in zo'n geval je eisprong dan later dan gewoonlijk (dus normaal bijvoorbeeld op dag 14 en nu op 21, en ben je 14 dagen na je eisprong ongesteld, dus daardoor een week later ongesteld), OF is dan je luteale fase langer? Dus is je eisprong dan wel op dag 14, maar duurt je luteale fase een week langer, dus in dit voorbeeld in plaats van 14, 21 dagen?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Vlgs mij is je eisprong dan later. Ik heb weleens gelezen dat je eisprong kan worden uitgesteld in tijden van stress "omdat het dan de vruchtbaarheid niet ten goede komt". Dat kan in geval van ziekte, jetlag en stress. De natuur regelt dan dat je eisprong later komt zodra je lichaam en psyche weer in rustiger vaarwater zit.

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hmmm... Interessant. Ik heb namelijk een paar maanden geleden een lange cyclus gehad (zie banner), maar deed toen geen ovulatietesten. Nu wel, dus nu weet ik dat mijn luteale fase voor mijn doen lang is (normaal 12 dagen, nu 14). Met andere woorden: ik zou dus best zwanger kunnen zijn...

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nou Lindangel dat blijkt ;) Gefeliciteerd!

5. Mama van meisje

28 okt 2007
    31
    0
    0
    En aan je banner te zien ben je dat!!

Gefeliciteeeeerrrd

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Jaaa!!! Thanks!

7. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een hele constante cyclus van netjes 28 dagen, maar heb vaak last van veel stress... heb er gelukkig dus geen last van, van een verlate eisprong door stress.

TS: gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina