Onze dochter wordt over iets meer dan een maand alweer 5 jaar. Dan willen we ook voor het eerst een kinderfeestje geven. Wie heeft er nog leuke ideeën? We willen ong 6 kindjes uitnodigen
dat is ook grappig, onze dochter wordt ook over minder dan een maand 5! (3 september) dit jaar gaan we ook voor het eerst een feestje geven. ik denk dat we het gewoon simpel houden. zelf cakejes maken en die dan gaan versieren. wat knutselen en misschien nog wat spelletjes zoals de stoelendans. ze mag 5 kindjes uitkiezen. groetjes anna
Met zijn allen Jodenkoeken of eierkoeken versieren aan tafel. Allemaall bakjes met versiersels (van Dr. Oetker b.v.) op tafel zetten en versieren maar. Zelf vond ik de spelletjes altijd het leukste, koekhappen, blindemannetje, zakdoekje leggen, waterrace etc. Duurdere of uithuizige partijtjes kunnen altijd nog als ze ouder worden. Als afsluiter een grote stapel pannenkoeken en het feest is compleet. Je kunt alle vriendinnetjes ook in hun prinsessenjurken laten komen.
Ik heb vandaag een heel leuk boekje gekocht: 'Hoera, ik geef een feestje'. Van Marianne Busser en... ? Dat stel dat ook samen boekjes maakt over o.a. Jan en Noortje en 'Hoera, we gaan naar de kinderboerderij', etc.Alles in rijmvorm. Het gaat helemaal over een partijtje van een jongetje dat vijf wordt. Met tips als: - jarige naar de gang en met de andere kinderen pakjes verstoppen, per pakje het kind weer de kamer in en steeds laten zoeken... - Cakejes versieren - Enveloppen versieren en dan postzegels laten plakken, adres van ieder afzonderlijk kind erop, moeders stopt er stiekem een mooi stickervel in en de kinderen posten dan met elkaar de 'verassing', die ze de volgende dag zelf in de bus krijgen. - In het boek ging de vader daarna nog goochelen - Vervolgens werden er in het boek patatjes gehaald En ergens tussendoor was er nog stoelendans. Ik denk zelf dat ik hier een heel draaiboek aan heb voor het partijtje van mijn zoon in januari Behalve dan het goochelen, want dat zie ik mijn man niet doen
Mijn zoon wordt 1 september 5! Hier dus ook voor het eerst een feestje. Hij wilde heel graag een tochtje met de fluisterboot(piratenboot) doen maar vind hem daar nog net te jong voor. Cakejes en dat soort dingen versieren gaat hem hier niet worden omdat hij een gluten intolerantie heeft en al dat spul niet mag. Zoals het er nu uit ziet mag hij 3 a 4 kindjes uitkiezen en gaan we naar de Apenheul. We hebben een abo en krijgen deze maand voor kindjes tot 9 jaar 50% korting op de entreeprijs
Bedankt voor de leuke ideeën! We gaan die dag beginnen met cadeautjes verstoppen. Ook heb ik linnen tassen via internet besteld en die mogen ze gaan versieren met textielstifen. Verder nog cakejes versieren en ik heb een paar spelletjes met leuke prijsjes om te winnen. Het wordt vast erg gezellig!
Isabella heeft het zelf al geregeld wat ze wil. Ze wil een springkussen in de tuin. Het liefst een koe. En dan de hele middag springen. Zal de hele buurt wel komen, ha ha En wat lekkers eten en drinken.
dat met die enveloppen is wel heel erg leuk trouwens! Moet ook zeggen dat wij groot marianne busser Fan zijn.. (Jan en (N)Oortje is hier ontzettend geliefd!) Zag ook dat ze een hele leuke website met kleurplaten en kleurwedstrijden hebben. Je kunt dan elke maand een boek winnen. Bij ons meot het een dansfeestje worden zegt dochterlief. Dus ik zat inderdaad te denken om te zeggen dat de kindjes danskleding aan mochten *grin* (alsof dat een 4jarige uitmaakt.. die heeft toch geen idee van disco.. ) Verder moet er natuurlijk wat lekkers gesnoept worden.. en het moet ook niet te lang duren dus ik denk dat we daarna gewoon lekker pannenkoeken gaan eten of iets dergelijks. of wellicht met zn allen leuke bladerdeegvormen uitsteken en versieren en snoepen. dat vind ze zelf erg leuk en lekker en voor mama is het een kleine moeite en relatief gezond.