Hoi! Ik ben benieuwd hoe jouw baby slaapt of sliep. Liep je vaak terug voor de speen? Na hoeveel tijd sliep hij/zij echt? Ben benieuwd hoe anderen dat doen. Geen vraag ofzo maar gewoon gezonde nieuwsgierigheid
Ik laat hem bij ons in bed in slaap vallen en til hem dan over in zijn wiegje , meestal slaapt hij dan wel in ze eigen bedje of hij gaat rommelen en schoppen en na even huilen dan pak ik hem terug . Na zijn ochtendfles laat ik hem meestal bij me liggen . Ik weet het ik moet het afleren . Hier in afwachting tot de bestelde Co. Sleeper Dan een grotere waar ze tot langer in kunnen . Me mannetje is 4 weekjes en 3 daagjes .
Hier slaapt ze op der buik met de duim in der mond. Nooit terug voor de speen en ze valt zelf in slaap.
Vanaf de 2e nacht moesten wij haar wakker maken voor nachtvoeding, anders sliep ze zo. Wel had ze enorme zuigbehoefte, dat er dsgen tussen zaten dat ik 10x in 5 min. kon lopen (gelukkig woon ik in een flat) Toen ze 3 mnd was is ze begonnen met duimem en nu loop ik eigenlijk nooit meer naar haar toe. Behalve als ze heeft gedroomd oid.. Normaal slaapt ze overal super goed alleen gister niet, waardoor we naat huis zijn gegaan.. Benieuwd hoe dat vandaag gaat.
Met 3 maand sliep hij echt goed door, nu nog steeds! Hij gaat rond 8 uur naar bed en hij slaapt nu ( half 9 ) nog hartstikke vast! Nu moet ik wel zeggen dat hij nu al een best poos heel erg overstuur raakt als we hem in zijn eigen bedje leggen.. en ik laat hem zeker niet huilen, hij is dan echt helemaal overstuur. Dus breng hem net als Lisanne123 bij ons in bed in slaap vallen en leg hem dan over hij slaapt dan heerlijk door in zijn bedje..
toen hij 5 weken was? .. nou toen sliep hij nog erg onregelmatig en het liefst bij ons op schoot of in de draagzak. een speen was, en is nog steeds, geen succes. hij spuugt hem na 2 minuten uit..... veel dragen en wiegen was hier de oplossing, dat is vanzelf minder geworden. hij slaapt nu steeds beter in zijn bedje, of op ons bed (als hij aan de borst in slaap valt overdag).
Tot vijf weken sliep ze bij ons op de kamer en was ze regelmatig wakker 's nachts, voor een voeding of gewoon omdat ze wakker was. Met vijf weken hebben we haar in haar eigen kamertje gelegd en.... Ze sliep acht uur achter elkaar! Niet onze acht uur, maar van zeven tot drie, dan een voeding en dan slapen tot zeven of acht! Daar was ik al boven gelukig mee. Met acht weken ging ze slapen van zeven tot zeven en zijn we haar wakker gaan maken voor een avondfles. Met vijf maanden sliep ze van 19.30 tot zeven a acht en dat doet ze nu nog. Een enkele keer wordt ze wakker en dan troosten we haar en slaapt ze weer verder. Afgelopen week is ze ziek geweest en kwam ze weer regelmatig snachts omdat haar kerltje zeer deed van het hoesten en dan merk je wel weer wat een luxe het is dat je door 'mag' slapen. Ik weet trouwens niet wat normaal of gemiddeld is, dit heeft ze eogenlijk zelf zo 'geregeld'.
Ik heb ook geen idee wat het gemiddelde is, als ik hier naar de reacties kijk is onze dochter wel van het gemiddelde. Soms iets vaker voor de speen teruglopen, andere keren slaapt ze in één keer lekker in tot de volgende voeding. Hier zit er ongeveer 4 uur tussen, een enkele keer 5 of 6 uur maar langer nog echt niet. Ze zal de voedingen vast nodig hebben Ik ben vanuit m'n werk nachtdiensten gewend dus een gebroken nacht vind ik niet erg. Manlief is vrachtwagenchauffeur en die laat ik gewoon slapen. Dit hebben we zo afgesproken. Ik kan het veel beter handelen, zeg maar. Maar mocht ik m nodig hebben issie zo wakker, dat is ook wel fijn
met die leeftijd moest hij echt nog leren slapen, dus soms ging ik wel 10x heen en weer, heel consequent de regelmaat vasthouden en op een gegeven moment pakte hij zn rust in zn bedje. Beide kindjes sliepen gauw lange dutjes, ik zorgde altijd dat ik na 45 min iets eerder bij hun was om eventueel speentje te geven, en zo leerde ze snel doorslapen als ze even wakker werden oudste met 7/8 wkn van 23 tot 5 jongste met 6 wkn ook minstens 6 uur doorslapen.. Maargoed kan allemaal weer veranderen daarna, div fases etc
Allebei mijn zoontjes zijn makkelijke inslapers, alleen het doorslapen gaat wat minder Oudste ging met 1,5 doorslapen en ook de jongste komt 's nachts nog voor een of meerdere voedingen... Vind ik overigens geen probleem. Jongste slaapt sinds kort op zijn eigen kamertje. Overdag hebben mijn beide kindjes in het begin steeds slaapjes van 45 minuten gedaan, vanaf een maand of 6 werden dit langere dutjes. Inmiddels slaapt hij twee keer per dag 1,5 a 2 uur. Oudste slaapt 's middags ook nog twee uurtjes.
Zodra ik zie dat ze moe is leg ik haar in bed. Soms valt ze meteen in slaap en soms huilt ze even. Ik laat haar dan even een minuut of 5 en ga dan terug om haar speentje terug te geven. Meestal valt ze dan meteen in slaao. Maar als ze blijft huilen dan weer 5min laten huilen. Maar ze slaapt gelukkig goed. Snachts maakt ze lange rukken van 5 a 6u en smiddags 2 a 3u.
Hier was het vanaf dag 1 voeden,knuffelen en naar zijn eigen bedje. Hij slaapt vrijwel altijd meteen. Soms nog even kletsen en toen hij heel klein was even wat pruttelen, maar altijd wel slapen. Hier nooit terug gehoeven voor speen oid. Mijn ukkie duimt! Het enige wat hij tot een week of 8 heeft gedaan was het avond slaapje in de box of bij mij liggend doen, dat slaapje wilde hij niet in bed doen.. Kraamzuster noemde dat mama honger haha.. Maar om 23u ging hij dan moeiteloos heerlijk slapen..
Onze dochter slaapt heel wisselend. Er zit wel wat regelmaat in en dat is dat we elke nacht 2-3 keer haar speen moeten teruggeven. Het inslapen gaat de ene avond wel goed en de andere niet. Ze is overigens 13,5 mnd en heeft hooguit 6 weken door geslapen.
De eerste 3 maanden heeft de kleine in de draagdoek gewoond en sinds een week of 4 slaapt ze heerlijk in haar eigen bedje en valt zelf in slaap. Dat had ik nooit meer durven dromen! Ze had ook een speen, die heeft ze nu niet meer (nodig).
Ik merk wel dat ze zo af en toe wat rustiger is. Niet meer dat extreem maaien en hartverscheurend huillen (krampjes). Het zal nog wel ff duren voordat het over gaat en blijft gaan. Vanmorgen ff wat mindere dag maar uiteindelijk sliep ze wel (had haar ff lekker op m'n buik gelegd). Ik merk wel duidelijk dat ze minder slaap nodig heeft en dat ze ruim een uur wakker kan zijn na de voeding.