Hoi dames, Volgende week vrijdag heb ik de 20wkn echo. Nu ben ik door de vk gevraagd of ik zou willen meedoen aan een onderzoekje. Er zijn aanwijzingen dat een te korte baarmoedermond oorzaak zou kunnen zijn van vroeggeboorte. Bij het onderzoek meten ze dus je baarmoedermond op. Is de lengte goed dan ben je al klaar, is ie (te) kort dan krijg je medicijnen en als uiteindelijk blijkt dat het helpt wordt dit een standaard onderzoek voor iedere zwangere bij de 20 wkn echo. Ik had eerst mijn twijfels, maar kreeg vanochtend te horen dat een kennisje haar baby dit weekend met 21 weken is verloren waarschijnlijk als gevolg van een te korte baarmoedermond. Nu heb ik dus besloten om wel aan het onderzoek mee te doen, het is denk ik echt heel belangrijk. Ik was nu even benieuwd of er meer dames zijn die dit onderzoek gehad hebben en hoe ging het in zijn werk?
Bij mij wordt dit door de gyn standaard gedaan, omdat ik meer kans heb op vroeggeboorte. Met een inwendige echo kunnen ze op het echobeeld de lengte van de baarmoedermond meten. Verder niks bijzonders.
Ik heb er ook aan meegedaan. En dmv inwendige echo meten ze hem. Duurt max. 1-2 minuten. Bij mij was het in orde.
Ik heb er ook aan meegedaan en bij mij werd het inwendig gedaan. Op zich gaat het heel snel, ze kijken , meten het op en klaar. Bij mij had ie een mooie lengte. Suc-6!