ik heb medicijnen gebruikt op t moment dat de bevruchting heeft plaats gevonden.Ik heb t tegen de doktersassistente gezegd en zij zei dat t geen kwaad kon zolang er maar niet in de bijsluiter staat dat je t absoluut niet mag gebruiken. Het is codeinne tegen hoestprikkel. Er staat in de bijsluiter voor gebruik (bij zwangerschap) de dokter raadplegen. Maar toen ik t slikte was ik nog niet zwanger.Tenminste toen was de bevruchting. Ik denk dat ik me niet druk hoef te maken maar ik dacht misschien zijn er meer ervaringen mee??
Volgens mij heb je nu nog geen bloedband met de baby dus volgens mij kan het ook geen kwaad. Maar weet ik er ook niet van....
Ik heb ten tijde van de bevruchting een ongeluk gehad waarbij ik mijn knie heb verbrijzeld. Ik heb behoorlijke heftige medicijnen gehad en narcose en morfine en bloedverdunners, antibiotica etc. Omdat het zo vreselijk vroeg in de zwangerschap was kon het geen kwaad. Alleen moest ik stel op sprong met de pijnstillers stoppen en dat was wel moeilijk. Uiteindelijk heeft het mijn herstelproces alleen maar bevordert. Dus maak je geen zorgen.
Ik had ook tijdens de bevruchting en tot 2 weken daarna prednisolon geslikt, en dat mag je absoluut niet slikken tijdens de zwangerschap... en ook pufjes voor de astma wat niet tijdens zwangerschap gebruikt mocht worden... Maar ja daarna gelijk ermee gestopt toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. (Ik was niet bezig met zwanger worden, anders was ik al eerder ermee gestopt!) Maar de ha zei dat het zo pril bijna geen kwaad kon... Gr. Miranda
Ik heb in de eerste zwangerschap, de eerste 6 weken ene heleboel geslikt, van brufen600 tot diazepam. Kwam er pas met 6 weken achter dat ik zwanger was, was er niet mee bezig dus hield het niet in de gaten... Had zelfst suikerziekte waarvoor ik tabletten slikte en nog was mijn suiker erg hoog toen en alles is goed gegaan, een heerlijk gezond jongetje. Maak je niet al te druk, eigenlijk mag je heel veel gebruiken in de zwangerschap, zolang de arts het maar weet, zodat ze er rekening mee kunnen houden tijdens een bevalling als je bijv. codeïne ofzo iets neemt, vooral de laatste maand van de zwangerschap. Want je kindje kan een beetje sufjes zijn erdoor....