vrijfrequentie?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ellen1973, 9 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Nu ik weet wanneer ongeveer mijn eisprong is, doen we "het" in die periode dus dagelijks. Overigens is het plezier in bed tot het nulpunt gekomen.... Gisteren bijvoorbeeld geen vrijpartij omdat mijn man zo moe is dat er geen actie van onder de gordel te bespeuren was.
    BIj een ander onderwerp begon ik hier even over en kreeg toen te horen dat je het niet elke dag moet doen, omdat de kwaliteit van het sperma dat achteruit zou gaan.

    Welke ervaringen hebben jullie? En wie heeft er net zo weinig zin in seks nu het om het verwekken van een kind gaat?

    groetjes, Ellen :cry:
     
  2. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Kan me er wel wat bij voorstellen als je bv al een tijdje bezig bent om zwanger te worden. want sex moet eigenlijk spontaan komen en niet gepland maarja als je graag kinderen wil moet het toch in een bepaalde periode..
     
  3. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    En jij kan testen zie ik in je mail?! Of ben je nu ongi?

    Spannend!
     
  4. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik kan idd gaan testen, kdenk morgen als ik durf:)
     
  5. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Wow, dat je het volhoudt om niet nu al te testen??! Of heb je geen test in huis ;) ?
     
  6. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Kheb er al een in huis, gisteren gehaald.
     
  7. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Zohee! Waar wacht je nog op ;-P !
    En wel gevreeƫn als het " moest" of alleen wanneer je wilde?
     
  8. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik wacht tot morgen als ik dan niet ongi ben test ik. op mijn vruchtbare dag hebben we geklust voor de rest wat er omheen. maar tis pas mijn eerste ronde dus kverwacht er nog niet teveel van.
     
  9. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    je weet het niet, en je hebt geklust, dus..... En je bent nog niet ongi!
     
  10. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ja owke maar het kan natuurlijk ook zijn dan mijn ongi nog ff uitblijft. Tis gewoon ff afwachten. Kheb wel de klachten zoals moeheid en pijnlijke borsten
     
  11. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Tja ik denk dat het het belangrijkste is dat je het klussen leuk houd
    Alleen met de gedachte om zwanger te worden is niet leuk voor de partner en ook niet eerlijk tegenover hem, en dat werkt alleen maar averechts.

    En elke dag klussen heeft geen zin denk ik.
    Ik heb ergens gelezen dat wanneer je 1 keer per week klust je kans om zwanger te worden vergroot met 10%, 2 keer per week met 30% en drie keer per week met 50 % om binnen een jaar zwanger te worden.
    Op die laatste manier blijft het ook leuk en word het geen moeten.

    groetjes
     
  12. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    wij deden het om de dag ( en de rest naar behoefte ) en we maakten er elke keer wel weer wat spannends van. zo blijft het voor beide partijen leuk, maar... had iemand een dag geen zin... even goeie vrienden.. andere keer maar weer..... nu heb ik overigens de mazzel dat wij een erg vruchtbare familie zijn, dus we hoeven niet lang te klussen. ( wat ik soms wel vervelend vind voor mijn medemens)
     
  13. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Tja, partner wil mij niet teleurstellen zeg maar. Ik ben erg obsessief bezig... De eerste zwangerschap heeft 2 jaar op zich laten wachten..., dus ik ben bang dat dit weer gaat gebeuren. Rationeel weet ik het wel, maar emotioneel..... Ik heb soms een " uitknop" nodig, snapje?
    En als we dan niet klussen, heb ik het gevoel dat we dan een kans gemist hebben... jaja, je zult niet geloven dat ik psycho hulpverlening geef als werk he :(
     
  14. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Haihai,

    Ik moet zeggen dat het inderdaad soms ook wel een soort 'moeten' is. We proberen er echter wel altijd wat van te maken. We nemen gewoon wat extra tijd om 'er zin in te krijgen'. Gewoon lekker veel tijd voor elkaar nemen en dan gaat het bij ons redelijk vanzelf (ook niet altijd hoor, maar meestal wel).
    Tja, of de kwaliteit van zaad afneemt als je dagelijks klust, weet ik niet, maar ik weet wel dat de hoeveelheid zaad afneemt. Het is in die zin misschien inderdaad beter om het om de dag te doen.

    Veel succes!
    Liefs,
    Anouk.
     
  15. anja

    anja Actief lid

    10 okt 2005
    104
    0
    0
    Dag Ellen
    Wij klussen om de drie dagen. Aangezien zaadcellen minimum drie dagen blijven leven lijkt me dit voldoende.
    Nog veel succes ellen. laat iets weten als het zo ver is.
    veel succes!!!!!!!!!!!!!!!!
     
  16. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Anja zaadcellen zijn maximaal 24 tot 36 uur in leven niet minimaal 36 uur.
     
  17. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Tot 72 uur zelfs, maar dat is wel krachtig zaad.
    Ja ik het dus al gezegd in dat andere topic. Om de dag is dus beter.

    Het is niet zo dat de kwaliteit minder word, alleen zijn er minder zaadjes (die hebben toch even nodig om weer te groeien) en ze herkennen elkaar niet, dus de zaadjes van gister zien die van vandaag als iets onbekends en vallen elkaar aan zeg maar.

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina