Hoi meiden, Even een (lange) introductie bij dit verhaal. Op 9dpo ( 18-3 ) testte ik voor het eerst positief na mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie op 21-2. Mijn eisprong was op 9-3. Dat weet ik omdat ik heb getemperatuurd Afijn, op 1 dag na mijn nod testte ik 2-3 weken op de clearblue digital. Dit was op 22-3. Dus ik dacht, laat ik vast maar de verloskundige belken om een afspraak te maken. 30-3 kon ik al terecht. Dus ik daar naartoe. Moet er wel even bij vermelden dat we sinds vorig jaar in Frankrijk wonen dus het is sowieso uitvogelen hoe bepaalde dingen hier werken. Wat soms echt anders is als in Nederland. Ik dacht, ik ga me even voorstellen en alleen even mondeling de zwangerschap melden/bespreken. Dit heeft ze ook gedaan en vervolgens pakte ze toch het echo apparaat erbij, ik schrok me rot! Natuurlijk was er nog helemaal niks te zien. Ze adviseerde me om bloed te laten prikken om te kijken wat mn hcg waarde was. 31-3 heb ik dat laten doen en had toen 455. Dinsdag 4-4 moest ik weer. Het was toen opgelopen naar 703. Te langzaam volgens haar dus doorgestuurd naar het ziekenhuis. 6-4 nog een keer bloed laten prikken en een echo. Op de echo was alleen een zwangerschapsring/vruchtzak te zien en hcg was 740. Die artsen waren er niet gerust op. Moest een week later weer terugkomen en weer bloed laten prikken. Woensdag 12-4 was mn waarde 1012 en de echo was op 13-4. Ze liet me helemaal niet meekijken op het scherm maar zei wel dat het er goed uitzag voor een termijn van net 6 weken ( volgens mijn eigen berekening was ik al een week verder ). We hebben wel een dooierzakje gezien op 1 van de echo's. Toen ik me mocht aankleden heb ik snel even een paar foto's van het scherm gemaakt ( bagger kwaliteit trouwens ) want ik kreeg geen foto's mee naar huis. De clearblue digital geeft tot op heden nog steeds 2-3 aan maak me best zorgen daarover. Nu zat ik gisteren de foto's nog eens te bekijken en ik meen in onderstaande foto, bij het gele pijltje een klein vruchtje te zien in de baarmoeder. Wat denken jullie? Hopelijk zijn er hier op het forum een aantal goede echo beoordelaars. Sorry voor het lange verhaal en de slechte kwaliteit van de foto!!! Maandag 24-4 heb ik een nieuwe controle in het ziekenhuis.
Ik zie inderdaad iets zitten maar of het een dooierzak of vruchtje is kan ik niet onderscheiden. Volgens je eisprongdag zou je op de 13e al op 7 weken moeten zitten. Hebben ze niet verteld of het hartje klopte? Ik zou de volgende echo wel eisen dat je mee mag kijken op het scherm. Je bent dan 11 dagen verder en dus 8 weken en 4 dagen zwanger en dan moet je al uitstulpels van armpjes/beentjes moeten zien.
Ik denk zelf dat je het vruchtje ziet ( banaanvormig wurmpje ) en heel vaag daarboven een dooierzakje ( bijna niet te zien hoor, zeker niet op deze belabberde foto ). Ik heb nog wel een andere foto waar de dooierzak goed op staat, alleen zie je daar weer geen embryo op... Ja ik wil volgende keer ook echt wel meekijken, er zou dan ook al wat meer te zien moeten zijn. Helaas hebben ze niet gezegd of het hartje klopte. Ze zei alleen dat het er goed uitzag voor 6 weken...
Zo te zien is dat het vruchtje ja. Hartje is net wel net niet rond 6 weken. Bij mijn vorige zwangerschap was er met 6+2 nog geen hartactiviteit. Moest toen 10 dagen later terug komen en had toen wel kloppend hartje. Dus probeer je daar nog niet te veel op te focussen dat je dat nog niet gezien hebt. Trouwens best raar dat ze dat er niet even bij vermelden.
Helaas vanmiddag bloed en stolsels verloren. Bij de verloskundige is een miskraam bevestigd. Helaas heeft het niet zo mogen zijn....
Dank jullie wel meiden. Hoewel ik het toch wel een beetje had verwacht kwam het gisteren toch wel hard aan. Zeker nadat we een vervolgafspraak moesten maken voor een nieuwe echo ( om te controleren of de baarmoeder leeg is ) en je huilend tussen de dikke buiken in de wachtkamer staat te wachten. Pffff.... Nu is alles weer een beetje tot bedaren gekomen en hoop ik dat het er snel uit is allemaal en we weer vooruit kunnen kijken. Hopelijk is het ons snel weer gegund
Oooh Rianne.... We zaten bij elkaar in een paar nod forums. Wat erg voor je.... Sterkte en hopen op snel weer een zwangerschap! 🍀
Dankjewel niqi. Ja helaas is het deze ronde verkeerd afgelopen. Hopen dat het de volgende keer wel blijft plakken. Jij van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!