Hi, Ik zit echt beetje in de stress.. met de 20 weken echo bleek dat het bovenbeentje van ons kleintje op p9 zat, op zicht nog niet heel zorgwekkend maar wel rede voor de VK om een extra groeiecho te laten maken. Nu hebben we vandaag de tweede groeiecho gehad en bleek dat het beentje nu op P3 zit! Wat wil zeggen dat het niet echt is gegroeid en 2 weken en we zijn nu doorgestuurd naar de gyn waar we volgende week een afspraak hebben. Als ik op internet kijk (i know, dat moet ik ook niet doen).. zie ik allerlei dingen over down of dwerggroei etc. Heeft iemand dit wel eens eerder gehad of gehoord? Wat kan het betekenen? Alvast bedankt voor jullie reacties.
neen nog nooit van gehoord met hoeveel weken komt het bovenbeen overeen? was met de 16 weken echo wel alles ok?
Hi, Met 12 weken echo gehad (voordat we 20wkn echo hadden) en dan meten ze nog niet per onderdeel, maar toen zag alles er goed uit. Bovenbeen was nu geloof ik 20 wkn en 1 dag (dus loopt bijna 2 weken achter). Maar dat schijnt niet echt een reële telling te zijn volgens de VK. Omdat P3 weer wat anders aangaf en ze met daardoor gelijk door moest sturen.
hier ook een bovenbeen wat erg achter bleef met de groei. weet niet welke p lijn maar het was een verschil met de rest van een week of 3 a 4. het is een softmarker voor down, maar met maar 1 softmarker is er eigenlijk nog niks aan de hand. ze hebben toen een uitgebreide echo gemaakt om andere markers na te kijken maar hebben er geen gevonden. uiteindelijk gewoon een gezond kindje alleen wel met korte beentjes, is nu na 2 jaar wel bijgegroeid, maar merkte het in het begin wel met broekjes, die waren altijd te lang.
Toen ik zwanger was van de oudste had ik hetzelfde. Alleen toen hanteerden ze nog de grens van 3 weken, pas bij een groter verschil was het zorgwekkend. Zou me dus niet al te druk maken. Met 25 weken was het bijgetrokken. Het is normaal dat ledematen niet gelijktijdig groeien. Ja het is een softmarker, maar als de rest van de echo goed was is er waarschijnlijk niks mis.
Ja, ook gehad. Heel veel echo s gehad, uiteindelijk gezond, naar klein kindje gekregen. Dus niet al te druk maken...
Wij hebben hetzelfde met ons meisje nu.. 20weken echo.. nou ik meet korte beentjes.. dus moesten we voor een Guo naar het ziekenhuis omdat het idd een softmaker is voor syndroom van down.. Daar aangekomen in de zenuwen natuurlijk.. zegt die vrouw.. is dit echt het enige waarvoor jullie komen??? als ik naar papa kijk weet ik wel waar die korte beentjes vandaan komen.. "whahaha" En mensen denken vaak dat als ze zeggen 2 weken achterstand.. dat het heel veel is.. maar je moet weten dat ze meten in millimeters dus is 2 weken misschien 2millimeter.. niks dus.. "Wij hebben er vrede mee dat ons meisje gewoon korte beentjes krijgt.. en mocht het idd syndroom van down worden is ze meer dan welkom.. ben dan allang blij dat ze geen kasplantje is.. want zeg zelf.. het kan veel erger dan syndroom van down.. pittig.. maar zulke liefdevolle mensen!
Nu zoveel positieve berichten dan durf ik wel een wat minder goede te melden. Hier wel Down . Bij de echos was idd de beenlengte te kort. Hij zat <p3. Hoeveel weken dat is weet ik niet. Verder ook nog verwijde nierbekkens waardoor ik inde GUO ' s terecht kwam. We wilden geen vwp ivm risico.Man heeft ook korte benen. Na geboorte bleek hij Down te hebben. We zijn nu dik 2 jaar verder. En het gaat hartstikke goed en zijn gek op die kleine!
Hier was onze kleine met de 20 weken echo perfect qua groei, met 28 weken zat ze op de onderste lijn. Ze had ook te korte bovenbeentjes. Daarover maakten ze zich eigenlijk nog de minste zorgen, want mensen kunnen gewone korte benen hebben. Hoe zijn jullie eigen benen? Want wij zijn zelf ook niet zo groot namelijk. 1.64 en 1.74m en we hebben normale lengte van benen. Hier kwamen ook alle opties langs en zijn voor extra onderzoek naar het AZM geweest. Maar hier was alles goed, gewoon een kleine dame.
Hier nog zo een!! Met de 20 weken echo te horen gekregen 9 weken geleden dat onze jongen korte bovenbeentjes heeft. Verder daarna helemaal na gekeken omdat het inderdaad kan wijzen op syndroom van down; hoofdje, hartje, niertjes, omtrek etc allemaal was goed. Alleen dus wat kortere bovenbeentjes. Vanochtend weer bij de VK geweest voor controle en we hebben gevraagd of wij een groei echo mogen, voor onze eigen rust. Dat ze er nog een keer naar kijken.
hier is bpd wel smal ze heeft er niets over gezegd maar dit loopt toch een goede week achter de omtrek op zich van het hoofdje is wel ok... hebben er dit nog gehad?