Meisje of toch jongen..?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door xAnke, 7 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xAnke

xAnke Niet meer actief

Hallo dames!

Ik ben nu 20 weken, toen ik 12 weken was heeft de echo-scopiste in het zh mij verteld dat ik een meisje kreeg. Hier een foto van de echo:

http://tinyurl.com/ow55lru

Dat bevestigde mijn gevoel aangezien ik vanaf dag 1 al denk dat we een meid krijgen! Ik wou een pret echo doen in een echocentrum met 16 weken om zeker te zijn. Deze man was erg rommelig ( vond ik ) we kwamen speciaal voor de bevestiging maar hij kon het niet zien want de navelstreng zat tussen de beentjes, toen na 10 min zag hij het.

http://tinyurl.com/mxp8lfl

Een jongetje.. Ik was in shock! Super blij ook natuurlijk maar vooral in shock, vond het een vage foto en helemaal vaag dat hij het kon zien na 10 minuten te roepen dat het niet lukte. Maar hij was 100% zeker en ik kon de kamer wel blauw gaan verven zei die.

Toen ik mijn 20 weken echo had met 19 weken ( weer in het zh ) hadden we met opgezet gezegt dat we niet wisten wat het was, zodat ze zou gaan zoeken. En ja hoor, ze was er zeker van dat het een meid werd!

http://tinyurl.com/l75gxla

Duidelijk 3 streepjes.. Voor mijn gevoel ist altijd een meid geweest en heb nu ook al wat roze spullen gehaald, alleen die 16 weken echo blijft in mijn achterhoofd zitten! Kunnen jullie je mening geven?

15 juli heb ik weer een echo, ben heel erg zenuwachtig!

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #2 Damay77, 7 jul 2013
    Laatst bewerkt: 7 jul 2013
    Op de eerste 2 foto's is weinig te zien. Zijn zij aanzichten. De 3e is echt van onderen.
    En lijkt 3 streepjes te hebben...
    De 1e foto is met 12 weken gemaakt dus dan zou ze het aan de nub gezien moeten hebben...
    Het lijkt een meisjes nub maar ik heb er niet veel verstand van.. Er zijn genoeg dames hier die hier wel goed in zijn.

Maar bij de echo's zien ze de baby s echt van alle kanten. Helemaal de 20 weken echo. Geslacht zien ze vaak meerdere keren voorbij komen. En duidelijker...
    Ik zou dus uitgaan van de laatste.

En van de 2e zeg je dat er een navelstreng tussen zat en dat hij het moeilijk zag. Die zou ik dus niet meetellem.

Maar goed, zekerheid heb je toch nooit. Mn zusje kent 2 mensen die echt verschillende echo s gehad hebben waarbij steeds 1 geslacht genoemd werd, 100% zeker.mooi dat ze het andere geslacht kregen....

3. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    1e foto is de nub duidelijk een meisjes nub maar een nub is nooit 100% dat heb ik zelf ervaren

2e foto vind ik vaag om een uitspraak te doen

3e foto is duidelijk een meid!!

4. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik vind de derde foto ook duidelijk een meisje!

5. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

16 apr 2013
    1.067
    202
    63
    Wat slordig zeg van die meneer! Vond de foto zelf ook helemaal niet duidelijk. Op e laatste foto zie ik inderdaad ookheel duidelijk dat het een meisje is :) Gefeliciteerd!

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Met die verwarring zou ik eigenlijk nog niet uitgaan van zekerheid van het geslacht (maar ik ben uit ervaring redelijk wantrouwend voor dit soort uitspraken :) )! Misschien nog een pretecho doen?

7. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Ik zou die man een rekening sturen met 4 potten blauwe verf erop... Wat een flapdrol zeg! Als je het niet goed kunt zien, dan zeg je dat toch niet!

Overigens ook heel vreemd van de echoscopist met 12 weken echo, want met die termijn is het geslacht niet niet gevormd, alleen de nub... Dus een vreemde uitspraak van haar!

20 weken lijkt precies op onze echo! ;) En die is met 29 weken nog eens zeer duidelijk bevestigd :D ik durf wel te zeggen dat je roze kunt gaan shoppen hoor :D ;)

8. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    je 3e foto lijkt erg op die van mij. ik heb 3 dochters....
    maar...zou voor de zekerheid nog een echo laten maken...

9. xAnke

xAnke Niet meer actief

Super bedankt iedereen voor de reacties! Volgende week maandag heb ik weer een echo, zal wel laten weten hoe dat is gegaan!

Met de 12 weken echo vroeg de echoscopiste of we het wouden weten, ik was verbaasd dat ze er toen al wat over kon zeggen maar ik zei natuurlijk ja! Ze zei het is niet 100% maar ik denk een meisje! Ze zei dat ik nog niet moest gaan shoppen maar dat ze het wel dacht, en later zei ze ook: het is ook wel echt een meisjes hoofd!

En ja die vent met 16 weken daar ga ik dus nooit meer heen! Die leek zo zeker van zn zaak..

Met de 20 weken echo was de echoscopiste wel overtuigd maar ze zei dat het niet helemaal 100% was, ik vind dat soort uitspraken toch wat vertrouwder en helemaal omdat het in het ziekenhuis was. En helemaal door deze reacties!

Volgende week zullen we zien of het klopt, de kamer is al mooi roze aan het kleuren en de hello kitty spulletjes zijn ook al aanwezig!

10. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Zelfs met 20 weken mogen ze NOOIT 100% zeggen
    Pas met de geboorte is het 100% ...

Vaak word er juist verwarring gemaakt met een meisje dan met een jongen, als er al een piemeltje tussen zwengelt dan zal die niet snel ervan tussen gaan ...

Op basis van je laatste echo de vind ik het een duidelijke meid.
    Nub echo..is een leuke theorie die is niet waterdicht en (vind het een aparte uitspraak trouwens) dat ze het met 12 weken een meisjes hoofd vind want de vorm ect veranderd in de loop vd weken/maanden.

11. xAnke

xAnke Niet meer actief

Ik ga nu gwn uit van de laatste foto, en nog even afwachten tot mn pretecho op maandag. Dit x ga ik het verhaal wel helemaal uitleggen in het zh. Zelf ben ik al overtuigd van een meid maar het is idd nooit 100%!

12. xAnke

xAnke Niet meer actief

Ik vind ook dat die uitspraak met 12 weken niet gedaan had mogen worden, ze zei wel dat ik er niet vanuit moest gaan maar als je zoiets gaat zeggen dan ga je het natuurlijk ook geloven!

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier met 16+4 100% een meisje, maar bij 19+4 bleek het toch een jongen. Jongetjes schijnen soms hun geslacht weggevouwen te hebben ofzo. Maar die fout wordt vaker gemaakt.

Die laatste foto lijkt inderdaad een meisje, maar zou ook meer zekerheid willen hebben. We hebben hier nog een keer of wat gevraagd naar het geslacht. ;):D

14. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    hier op basis van de nub ook duidelijk een meisje, maar toch echt een jongetje op komst, dus de nub zegt écht niks!

15. xAnke

xAnke Niet meer actief

Maandag ben ik 21+6 als ik de pretecho doe, hoop dat ik dan echt duidelijkheid krijg! Achteraf gezien had ik liever gewacht tot de bevalling want het omschakelen is echt ****. We hadden al namen vanaf dag 1, dus van 12 tot 16 weken stond alles in het teken van Elena, en de 3 weken daarop moesten we ineens omschakelen en Dustin zeggen, en vervolgens weer terug naar Elena tot op de dag van vandaag. Kamertje kleurt ook al aardig roze en ben nou wel ingesteld op een kleine meid.. Over 5 nachtjes hebben we duidelijkheid!

16. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Kan me goed voorstellen hoor

Je laatste echo vind ik wel duidelijk, dus denk dat het wel een meid is.

Spannend en hoop dat je maandag duidelijkheid hebt
    p.s mooie naam hebben jullie al gekozen

17. xAnke

xAnke Niet meer actief

Blijft toch nog even paar daagjes spannend! Had gewoon nooit die pretecho moeten doen met 16 weken.. Maarja achteraf weet je het altijd beter! En dankjewel @smiley3 ben ook super blij met de namen, simpel en toch uniek!

18. xAnke

xAnke Niet meer actief

nou meiden vandaag de echo gehad, en we krijgen toch echt een zoon! deze keer lag hij er wijdbeens bij en konden we het dus echt duidelijk van alle kanten zien, tis even omschakelijk, roze spulletjes maar weer aan de kant en vanmiddag lekker blauw shoppen!

19. emjee11

emjee11 Bekend lid

6 dec 2011
    856
    0
    0
    Gelderland
    Gefeliciteerd!
    Zal wel even omschakelen zijn, maar blauw is ook erg mooi :).

20. bloempje81

19 jul 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    amai, dit lijkt me wreed vervelend...
    eerst zeggen het word dit, dan nadien, toch dat
    en dan nog eens veranderen :(

pfffft, ik heb volgende week een echo op 17 weken, als hij me vraagt of ik wil weten wat het wordt, ga ik toch zeggen enkel als je zeker bent. bij enige twijfel, wacht ik liever wat langer:D

allesinds proficiat met je zoontje!

Deel Deze Pagina