Dag, Ik ga al dagen tegen mijn zin naar het werk en het wordt alsmaar erger.. Mijn collega's houden al vanaf dag 1 geen rekening met mijn zwangerschap.. Ook waren ze echt niet te spreken over het feit dat ik na 8 maanden daar te werken ben zwanger geworden.. Ik werk als verpleegkundige op een technische afdeling maar toch moet ik met bedden rijden (al dan niet met Pt in), dozen dragen om aan te vullen,.. De meeste verpleegkundige vriendinnen die ik ken moeten onmiddellijk stoppen of na 6 maanden, wij zo lang mogelijk.. Ik ben praktisch nooit jaloers maar nu toch wel.. Ik heb al dagen geen zin om te gaan werken, ik stop half oktober maar dit lijkt nog een eeuwigheid! Ik heb nu al pijn aan mijn rug.. Zijn er nog die dit zo vroeg hebben? Ik ben pas de 20 weken gepasseerd.. Of zijn het de hormonen?
Ik zou dit toch even bij je vakbond navragen in de zorg gelden neem ik toch aan overal dezelfde regels
Gaat dit om belgie? In nederland hoef je niet direct te stoppen...ook niet na 6 maanden...gewoon de normale 4-6 weken vooraf. collega's hoeven ook niet over je rechten na te denken...je baas echter wel...daar zou ik een gesprekje mee houden
Te zwaar tillen is indd niet goed en daar moette je collegas maar rekening mee houden ik kom zelf uit de zorg en zwaar tillen en bedden duwen laten wij ons zwangere collega niet doen ongeacht hoelang ze zwanger is is wel zo netjes ( vind ik ). Kijk hier eens op Werken en rechten tijdens de zwangerschap