meisje ook echt als meisje opvoeden en jongen als jongen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hier een zoon en dochter, allebei even oud.
    Ik kleed Florine echt als een meisje. Ze heeft geen broeken, alleen maar jurkjes en rokjes. Het ene wat stoerder dan het ander, wel heel meisjesachtig.
    Pepijn draagt eigenlijk altijd een spijkerbroek met polo/overhemd.

Verder stoei ik met allebei net zo hard, zijn ze allebei gek op spelen met tractors, auto's, treintjes enz. Poppen hebben ze nog niet.
    Ik hoop dat Pepijn gewoon een stoere jongen zal zijn, met ook een zachte kant. En Florine een meisje dat dol is op jurkjes, rokjes enz. Dus qua uiterlijk een meisje meisje, maar dan wel stoer is in haar gedrag.
    Onze grote droom is namelijk dat ze samen ijshockey gaan spelen net als wij :D

2. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Ik ben er niet heel bewust mee bezig maar onbewust gaat het toch vaak zo dat mijn dochter in een rokje loopt en vaak ook roze en mijn zoon is altijd wel een beetje stoer gekleed maar aan de andere kant toen we net naar het cb gingen voor zijn laatste prik liep hij met een roze prinsessenparaplu van zijn zus, dat boeit hem dan ook helemaal niks.

In de opvoeding letten we er ook niet op, ze gaan allebei met papa mee melken en trekker rijden.

3. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Mijn zoontje is gek op dino's, helikopters en andere voertuigen. Zijn lievelings kleur is roze. Als die maar een stipje roze ziet wordt die helemaal blij en houdt niet op over roze. Hij vind nu ook dat lippen roze zijn, bij iedereen is het nu: ohh jij ook roze lippen!

Ik vind dit echt leuk: een "stoer" jongetje wat gek is op roze. Mijn schoonmoeder daar integen vind het verschrikkelijk en zegt vaak dat het mijn schuld is....ik zou niet weten hoe ik dat heb kunnen beïnvloeden maargoed.
    Ik vind dus buiten het kleden van je kind(snap dat je een jongetje geen jurkje aan doet) je een kind niet moet verbieden om met iets te spelen. Hij/zij ondekt vanzelf wel wat leuk is.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, wat kleertjes betreft dragen ze wel vaak duidelijk jongens of meisjeskleren. Mijn dochtertje is ook dol op roze en tutten.
    Mijn zoontje wil soms ook een staartje ofzo in zijn haar, dat doe ik dan gewoon, meestal heeft hij het er drie minuten later alweer uit, nadat hij eerst lachend voor de spiegel heeft gestaan.
    Wat speelgoed betreft, maakt het mij niet uit waar ze mee spelen, poppen, auto's, noem maar op. Ik speel ook niet voorzichtiger met mijn dochtertje dan mijn zoontje, maar ik zie wel verschillen in hoe ze zelf zijn, mijn dochtertje let beter op met spelen of klimmen, mijn zoontje is een wilde en valt vaak, hij gooit graag met dingen en vindt auto's prachtig en reuze interessant.

5. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik kleed mijn zoontje wel met jongens kleuren, dus vooral groen en blauw, maar toch ook met rood. van mijn vriendin heb ik heel veel 2e hands kleertjes gekregen en zij kleedt haar zoontje heel stoer met donkere kleuren. ik vind dat zelf niet leuk bij een baby, waardoor er toch veel ongebruikt blijft liggen. ik houd echt van de frisse en felle kleurtjes. ze zijn maar zo kort klein en ze kunnen nog zo lang stoer zijn

6. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Nou, ik laat mijn 2 jongens ook wel echte jongens zijn, speelgoed in de vorm van gereedschap en autos zijn in volle teugen aanwezig en de kleding is echt stoer (spijkerbroeken en leuke shirts enzo)
    Bij oma is er een pop en daar spelen ze ook wel mee. Mochten ze daar nou om gaan vragen krijgen ze die ook best wel.
    mn oudste, net 3, is gek op piraten dus hier is ook veel piratenspul aanwezig.

ik las iets over vallen en zelf leren dat ze kunnen vallen als ze ergens opklimmen, hierin ben ik wel voorzichtig. aangezien de jongste eens uit ons bed gepleurd is en 3 maanden lang gekrijst heeft omdat achteraf bleek dat zn nekwervels klem zaten ofzo...
    En zowiezo ben ik wel bang dat ze een keer echt iets gebeurd, dus ik probeer ze zoveel mogelijk zelf te laten ontdekken, maar probeer ongelukken wel te voorkomen waar mogelijk...

7. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik heb 3 meiden en de oudste had eigenlijk een piemeltje moeten hebben. Ze is heel jongensachtig maar niet qua uiterlijk. Ze heeft mooi lang blond haar en een mooi meisjes gezicht. Ze zit op voetbal, draagt alleen gympen of sneakers, loopt als een jongen. Draagt geen rokjes maar broeken, stoere meid dus. Ze heeft niet alleen vriendinnen maar ook vrienden. Ze zit goed in haar vel en wij kennen haar niet anders. De andere twee meiden zijn echte meisje, al wil de middelste ook graag wel eens stoere kleding aan. Ik vind het wel leuk, drie verschillende meiden.

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb 1 zoon van 11, en drie dochters van 10, bijna 3 en 14 maanden.

Ik denk niet dat ik echt een jongens of meisjesopvoeding heb. Ze mogen van mij alles doen wat ze zelf nodig vinden... bomen klimmen, prima, ga je gang. De jongste klimt ook zo tegen de glijbaan omhoog. Zij is wel stoer zegmaar. Dol op autootjes en heeft dus ook een garage voor haar verjaardag gekregen. Ik doe met de meiden niet voorzichtiger dan met mijn jongen.

Kijken naar karakter, ze bepalen toch zelf wel wat ze wel of niet willen ;). Ik dring iig niet op om te gaan borduren ofzo ;).
    Mijn jongen is heel zachtaardig, wel een echte jongen maar niet stoer. Hij is dol op fikkie steken en boomhutten bouwen maar met een voetbal zal je hem niet zien (hij judoot).
    Mijn oudste dochter is echt een tutje, hoewel we dat wel een beetje geprobeerd hebben af te remmen.
    De jongste twee zijn wel stoere meiden maar die van drie gaat nu steeds meer meisjesdingen doen, met de pop spelen enz.

Mijn broertje speelde als kind ook heel erg met poppen, wilde jurkjes aan ed. Schattig, maar goed, dat was ook in huis natuurlijk met twee zussen ;) Hij speelde ook net zo lief met zijn trein of autoos.
    Hij is wel homo trouwens, maar geen nichterig type.

9. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Zojuist zag ik in Traumacentrum een 3 jarig jongentje met twee gouden oorringen.

Sorry maar dat vind ik echt niet kunnen.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

haha dat is ook grappig:)

Deel Deze Pagina