Je zieke kind mee naar je werk?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bosi333, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Je zieke kind mee naar je werk?

1. Ja, maar alleen als het kind niet te ziek is

2. Ja, erg handig

3. Nee, vind ik niet goed voor het kind

4. Nee want...

5. Anders....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
  2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb je onderwerp verplaatst.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Waarom?

Het is wel een beetje een nieuwtje, maar ik wil eigenlijk meer peilen wat mensen er van vinden.

Volgens mij is het gewoon een lounge vraag

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Wat moet je kind nou op je werk?
    Als mijn zoontje ziek is, is dat echt niet handig hoor. Sowieso laten mijn werkzaamheden het niet toe, maar stel nou dat ie daar overgeeft oid? Dan wil je m toch lekker badderen en in een schoon fris bedje leggen?
    Lijkt mij niks hoor.

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Tssss... belachelijk zeg :x Je gaat je zieke kind toch niet wegbrengen zeg.
    Nee, ik zou dat dus nooit doen. Ben altijd thuis gebleven van mijn werk als mijn kind ziek was. Tja, heel vervelend voor de werkgever maar zo werkt dat nu eenmaal met mama's, toch?

6. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ik vind het niet kunnen, het kind hoort lekker thuis uit te zieken en niet op het werk van mams of paps!

7. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Wanneer je zelf ziek bent ga je ook niet naar je werk :( (ligt eraan hoe ziek natuurlijk)

8. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ziek = ziek = thuis

9. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    ik heb ook nee gestemd
    mijn kinderen gaan voor mijn werk en als ze ziek zijn wil ik ze lekker in hun eigen bedje kunnen leggen

gr

10. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb nee gestemd, een ziek kind hoort in zijn/haar eigen bedje, desnoods bij familie maar niet op je werk :(

11. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Lekker handig, met een ziek, hangerig kind op schoot werken. Een ziek kind hoort thuis. Al dan niet in bed.

12. randi

randi Niet meer actief

denk niet dat je het kind mee naar het werk neemt hoor maar dat via dat nummer te bellen vedior ervoor zorgt dat er zo snel mogelijk iemand komt om op het zieke kind te letten.
    het is in elk geval geen nieuw concept hier in belgie want er bestaat al zoiets als opvang voor zieke kinderen via de ziekenkas. als je kleintje ziek is dan kan je naar je ziekenkas bellen en zij zorgen ervoor dat de volgende dag iemand langs je thuis komt om op je kindje te letten en te verzorgen. enja ik maak daar wel gebruik van als de kinderen niet te ernstig ziek zijn want je kan toch niet thuis blijven voor elk griepje en snotvalling en het zijn gediplomeerde mensen die je kindje verzorgen. is je kleintje nog een baby ( onder de 1jaar) of zwaar ziek dan zou ik zelf thuis blijven.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Interessant Randi, een ziekenkas.

Ik ga het gelijk even googelen.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

:confused:

Ongelofelijk, maar wat een geweldige service. Dit is gewoon opgenomen in het "ziekenfonds"

15. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Zieke kinderen horen niet op de werkvloer. Die horen in bed te liggen.

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Echt never de nooit niet dat als mn kleine kind ziek is ik er dan niet ben om het te verzorgen.
    Dat is toch nr 1 van de dingen die moeders doen!

Als mn oudste nu ziek zou zijn en ik moest naar mn werk dan kon ik het overwegen (als het n griepje was ofzo)
    Maar onder de 7 a 8 jaar zou ik dat echt niet doen.
    Leuk dat er een vervanger komt...maar NIEMAND kan een echte vervanging zijn van de moeder op zo'n moment.
    Kinderen hebben hun mama nodig, zeker als ze zich niet lekker voelen.

17. ik ben er wel voor als de ouders zelf ook naar hun werk gaan als ze ziek zijn. :(

18. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik heb gestemt nee want...

ik zou er zelf ook niet op zitten te wachten als ik ziek ben om op sleep touw genomen te te worden...dan wil je lekker in je eigen omgeving uitzieken!

Wel snap ik dat je (als je kind niet ernstig ziek is) gewoon gaat werken en iemand anders de zorg laat dragen...

19. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik zou thuis blijven om voor mijn kind te zorgen. Ookal is er de mogelijkheid iemand anders dat te laten doen via een service. Ik vind niet dat een werkgever daarover mag beslissen. Als mijn kind ziek is, wil ik ZELF daarvoor zorgen. Wat heeft een kind nou aan een vreemde in huis als het zich ellendig voelt? Wat heb je nou aan ouderschapsverlof als je het niet kan/mag opnemen? Gewoon een stukje mama die er voor je is, dat is je al een stukje beter voelen als je het mij vraagt. Mijn kind moet lekker bij mij kunnen hangen als ze zich niet lekker voelt, no way dat een ander zich daar mee gaat bemoeien.

20. randi

randi Niet meer actief

nu de meiden hier zijn nogal zéér gevoelig aan verkoudheden en wij hebben wel 10 dagen familiaal verlof ( onbetaald) voor zulke dingen maar ik kom belange niet toe met 10 dagen op het jaar voor ze te verzorgen als ze ziek zijn. ze zijn ook niet altijd tergelijk ziek hé. heb ook geen oma die ervoor kan zorgen dus voor verkoudheden doe ik toch wel degelijk beroep op het ziekenfonds bij ons. denk niet dat je kleintje zich zoveel beter voelt bij een verkoudheid als de mama haar vastpakt of dat een gediplomeerd verzorgster het doet. zijn ze zwaar ziek is dat een ander feit natuurlijk maar soms kan je gewoon niet anders want niet alle bazen apprecieren het dat je veelvuldig afwezig bent omdat je kind ziek is. enja als je dan je c4 krijgt sta je daar wel mooi hé dus ik ben toch blij dat zulke dienst bij ons bestaat

Deel Deze Pagina