Bij het opstarten van Netflix geeft het aan dat het per 16 oktober stopt omdat het ons medium niet meer ondersteunt. Nu vermoed ik dat onze tv verouderd is. Het is een mooie grote Plasma tv, echter wel 9 jaar oud. Om nou een nieuwe tv te kopen voor Netflix gaat me te ver. Zou het opgelost kunnen zijn met een chromecast?
Je deelt je Netflix niet met andere huishoudens? Recent werkte Netflix bij ons niet meer omdat we altijd die van schoonvader gebruikten en daar zijn nieuwe beperkende regels op gekomen.
Ik heb ook een tv van 9 jaar oud. Netflix staat al een paar jaar niet meer op mn tv. Werd niet meer ondersteund. Ik heb het een tijd via mn telefoon/tablet naar de Chromecast gestuurd. Dat ging prima. Alleen gedoe met streamen. Nu heb ik een nieuwere Google Chrome. Met een afstandsbediening. Op de Chromecast staat Netflix en Disney al geïnstalleerd of je kan het zelf installeren. Even contact gemaakt wifi en klaar. Dan kan je met de Google Chromecast afstandsbediening naar Netflix en alle apps die je erop gezet hebt. Ik heb Disney, Netflix, videoland, Ziggo home enz op de Chromecast staan en bedien alles via de Chromecast.
Wij hebben zelf geen Netflix, onze dochter wel. Als zij beneden iets van Netflix kijkt doet ze dat idd met de Chromecast. We zetten de tv op de juiste hdmi poort en in de app van netflix geef je aan casten naar... En hoppa Netflix draait. Heel simpel.
Die waar @Damay77 het over heeft hebben wij ook op zolder. Werkt allemaal heel makkelijk, je hebt dan geen telefoon nodig om te streamen.
Als je tv wel een smart tv is en alleen verouderd, dan heb je waarschijnlijk geen chromecast nodig, maar kun je gewoon casten naar je tv vanaf je mobiele apparaat. Onze vorige tv was geen smart tv en toen gebruikten we wel een chromecast. Bij deze tv kan ik gewoon naar de tv casten indien nodig.
Een Chromecast kan hiervoor heel goed zoals eerder genoemd. Ik zou wel voor de nieuwe generatie gaan zodat je geen telefoon of tablet nodig hebt. Mocht je nog een tv abonnement hebben dan kan je mogelijk ook via daar nog kijken. ( de 4K decoder van kpn heeft bijvoorbeeld een ingebouwde chromecast)