Sudanese vrouw (ter dood veroordeeld) is bevallen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bkoenen, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Terdoodveroordeelde Soedanese bevalt van kind - AD.nl

Ze is bevallen...hoewel een geboorte een gebeurtenis van blijdschap moet zijn, is het in dit geval in en in triest. Er staat ze nu niks meer 'in de weg' om haar te vermoorden. Nadat ze 'uiteraard' eerst zweepslagen heeft gehad :(

Hoe triest is dit!!

Hopelijk kunnen ze hier een stokje voor steken. Asiel aanbieden - wat dan ook! Dit mag niet gebeuren...en al helemaal niet onder de noemer 'geloofsovertuiging'.

Mensenrechten...een lachertje :(

2. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    eens....

3. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
  4. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik dacht dat er in t artikel staat dat ze 2 jaar voor t kindje mocht zorgen?

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Shit.. :( Er moet nu heel snel gehandeld worden. Had nooit zo'n vertrouwen in SGP/CU maar haal deze vrouw alsjeblieft alsjeblieft naar Nederland voor het te laat is :(

6. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Ik dacht ook dat het pas na 2 jaar gaat gebeuren.

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Dat heb ik ook gelezen.
    Hopelijk is dat zo, want dan is er nog tijd om het ongedaan te maken.

8. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Het vorige topic hierover is trouwens gesloten.

Twee jaar zijn zo om... en als dit in de vergeethoek belandt...

Dat vind ik het ergerlijke aan het nieuws in Nederland, je hoort nooit hoe iets afloopt. Net zoals die mijn in Turkye waar 200 man inzaten.. hoe is dat afgelopen, je hoort er niks meer over....

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Gewoon ziek :x Een ander woord heb ik er niet voor....

10. mumija

mumija Niet meer actief

Te verschrikkelijk voor woorden...Hopelijk kan er nog wat voor die arme vrouw gedaan worden voor het te laat is..

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik vind het goed dat hier aandacht voor is, maar dit zijn dingen die er al tiental jaren afspelen. Als ze haar uit Sudan halen, losse ze het probleem nog niet op er zijn namelijk nog genoeg andere vrouwen die deze straf te wachten staat.
    Het echte probleem is bashir, hij is degene die ervoor gekozen heeft dat de sharia in Sudan is gekomen allemaal om macht. Die man maakt zich echt niet druk om de handtekeningen enz.die iedereen zet haar doden zou hij geen nacht van wakker liggen aangezien er al genoeg bloed aan zijn handen zit.

12. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    In Turkije zijn 301 mensen dood gegaan in de mijn :(
    En de rest die het maar net overleefd hebben moeten alweer aan het werk omdat ze anders geen loon meer krijgen

13. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Het probleem wordt daarmee niet opgelost voor andere vrouwen, maar dat kan wel komen. En er wordt tenminste iemand gered. 1 is beter dan geen!

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Tuurlijk is 1 beter dan geen!
    Wat ik bedoel is dat er met deze petitie de veroordeling echt niet word tegen gehouden. Het is een mooi gebaar en we mogen dit absoluut niet aan ons voorbij laten gaan , maar ik weet helaas teveel over de Sudanese regering om te weten dat ze zich echt niets aan zullen trekken van hoe de westerse wereld erover denkt.

Ik hoop dat ze zich aan de 2 jaar houden en ze haar dochter mag voeden. Dan is er tenminste nog hoop! Maar de viezerikken kun je niet vertrouwen ze bepalen hun eigen regels.

15. Paige

Paige Niet meer actief

Vind het zo wreed, echt onmenselijk. Beestachtig. :( Hoe kun je zo met een mensenleven omgaan. En dat alléén om het/een geloof.
    Ik snap het niet, ik zal het ook nooit snappen.

Waarom kunnen mensen nou niet vredig, hand in hand, leven op onze planeet? Waarom toch al die haat, alle pijn, het doodden, het beheersen en overheersen van mensen ..... bah :(

16. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Misschien moet alle noodhulp vanuit Europa richting Sudan stopgezet worden, zouden ze dan van gedachten veranderen?
    In dat soort landen is de overheid vaak corrupt,ze willen al die miljoenen vast niet mislopen..
    Zij moeten hun beleid aanpassen,dan pas krijgen ze hulp.

Ik weet het ook niet hoor,het is maar een gedachte natuurlijk ;)

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Op zichzelf vind ik de gedachte nog niet zo slecht, alleen denk ik dat je hiermee eigenlijk alleen de gewone bevolking het hardste treft....Die regering interesseerd het volgens mij uiteindelijk geen bal. Maar als iedereen maar zijn ogen sluit voor wat daar gebeurd kom je natuurlijk ook geen steek verder.

18. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Daar had ik zelf ook aan gedacht, het ligt er maar net aan hoe inhalig de regering is.. Je geeft er in ieder geval wel een heel duidelijk signaal mee af.

19. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Zoals ik het op FB gelezen heb is de vrouw vrij gelaten!

20. Logan

Logan Niet meer actief

Beestachtig vind ik dit!! Echt zo onmenselijk :( arme arme vrouw en arme arme dochter, er moet nu echt actie ondernomen worden.

Deel Deze Pagina