Meisje uit de buurt, wat moet ik ermee?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Pioen, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Bedankt meiden, ik vind het ook heus niet erg dat ze met mijn dochter speelt. Vind het wel erg dat ze nog geen 4 is en zomaar overal alleen heen mag, gister vroeg ze ook nog aan mijn dochter of ze mee ging bij het spoor kijken:$ Schijnt dat ze daar ook gewoon alleen heen gaat! Pff ik kijk er wel een beetje mee uit. Nina gaat in ieder geval niet alleen mee met haar en al zeker niet alleen over straat!

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

wel iets om even in gedachten te houden als ze buiten gaat spelen inderdaad :)

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Juist daarom zou ik zeker oma, maar ook de ouders aanspreken. Weten die wel dat dat meisje dat bij oma allemaal "mag". Mits oma het weet natuurlijk, maar eigenlijk lijkt me dat wel. Want het is hopelijk niet zo dat ze gewoon de hele dag op route is en oma het niet eens door heeft.
    Veel te link vind ik het voor zo'n jong kind. Wat als ze bij de verkeerde binnenstapt. Of een ongeluk krijgt, of in een sloot valt, of..... Nee, dit kan gewoon niet.
    Daarnaast zou je het zelf ook willen weten als je kind buitenspeelt en gewoon bij vreemden naar binnen loopt. Ik tenminste wel.

En voor jezelf zou ik duidelijk aan het meisje aangeven dat ze 1x per dag mag komen kijken of het uitkomt dat ze kan komen spelen. En dat jij dan zegt of het wel of niet kan.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    nou dit zou voor mij echt wel iets zijn om naar die ouders te gaan.

Naar het spoor kijken?

Zijn die mensen niet helemaal goed of zo? :(:$

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

nee blijkbaar ontspoort :)

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

:D

echt gevaarlijk! of die ouders weten het niet of ze vinden alles best (kan allebei). Weet wel dat mijn 4-jarige het niet mag en ik haar die kans ook niet zou geven om het wel te doen.

7. casanova

casanova Actief lid

23 aug 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou idd naar die ouders/oma gaan om te melden wat ze doet.. dat dat dus gevaarlijk is.

Laatst was ik in de voortuin aan het spitten, mijn dochter van ruim 2,5 was ook buiten. Komt er ineens een vader voorbij met een dochter die met mijn dochter wilde spelen, alleen zij was al 5 of 6 ofzo. Kind nog nooit gezien. Haar vader wandelde gezellig verder zonder dochter. Kon ik én mijn dochter én dat grietje in de gaten houden dat ze niet de weg op zouden rennen achter een ballon aan. Ineens gaat mijn dochter naar binnen, ze wilde haar fiets pakken. Wilde dat grietje erachteraan. Dus ik zei dat zij buiten moest blijven. "WAAROM?" Waarom?? Omdat ik het zeg! Raar wicht. Nog nooit gezien, die vader was nergens te bekennen..
    Uiteindelijk ben ik met mijn dochter naar de achtertuin gegaan... Zegt mijn dochter: meisje mag niet binnen, he mama?

Vertelde ik het aan mijn zus.. ja en dat gaat jouw kind ook doen.. Zij dacht dat haar tweeling van 4 beneden aan het spelen was terwijl zij boven de was aan het vouwen was.. Kijkt ze bij de overburen naar binnen, wel bekenden, ziet ze de koppies van haar kinderen voor het raam verschijnen.. Haha! Ook belde een vriendin haar een keer 's ochtends vroeg op, of ze wist dat haar dochter bij hun was. Op zondagmorgen om half 8...

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Oeps?! Wel iets om bij stil te staan als ze zelf de voordeur kunnen openmaken, zeg! Sleuteltje erin van binnen en op slot doen dan maar.

@TS, wat vervelend zeg, lijkt me akelig. Maar duidelijk en consequent zijn tegen haar EN haar ouders/oma aanspreken lijkt me wel nodig.

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zou zeker met het kind teruggaan naar de oma en haar vertellen dat ze dus zomaar ongewenst bij jullie binnen wandelt en bovendien ook nog eens heel brutaal is! :$ En verder wat Umm zegt, je niet de les laten lezen door een 4-jarige. Ik heb zo'n hekel aan dit soort aso types...niet weten waar je (klein)kind uithangt, totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel blijkbaar en het kind dan ook nog eens geen manieren bijbrengen, pffff. ;) Om heel eerlijk te zijn...ik zou dat meisje niet zo snel nog met mijn kind laten spelen. Slechte invloed en zo. :(

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Heb je geen schuttingdeur ofzo? dan zou ik die dicht doen. Ik had een schuttingdeur waar je doorheen kon kijken en heb ook zo'n buurmeisje, een ergernis. ze stond zo een uur achter de schuttingdeur tegen mij te praten, ik kon nooit even rustig achterhuis zitten. Ik had de deur dicht maar zij bleef er maar staan, Ik negeerde het ook vaak maar ze bleef volhouden. sinds deze week heb ik nu een dichte deur en ben er heel blij mee! Mijn zoon is bijna 4 jaar, maar die mag echt niet zo "los" de buurt doorlopen, snap het niet dat dat meisje dat wel mag met 4 jaar...

11. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ben razend benieuwd of je de ouders of weet ik veel wie hebt aangesproken? Of ze vandaag is geweest?

12. tulip

tulip Niet meer actief

weet je die ouders te vinden, want ik zou dit eigenlijk al buiten oma om doen. Het is zeer waarschijnlijk dat je een oma treft die meteen zegt: 'ja vroegahhh, gingen wij ook door heel de buurt hoor, daar zijn we nooit minder van geworden";) dus ik zou die ouders meteen aanspreken over het feit dat hun dochter van 4 naar het spoor gaat kijken in haar eentje.

13. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Hoi!!

Nou ze is niet meer geweest, maar nu zijn wij ook niet veel thuis geweest:D Dus komende tijd maar weer in de gaten houden, ik zal zeker naar haar ouders gaan als het zo blijft voortgaan. Het is natuurlijk hun beslissing wat zij wel en niet mag, maar hier gebeurt het absoluut niet.

14. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Ow haha ik moet meteen denken aan onze vakantie 1,5 jaar geleden. Hadden we een meisje van een jaar of 6 dat de hele tijd onze tent in liep, hele verhalen vertelde, niet wegging als je het vroeg en met onze dochter van 8 maande wilde spelen. En dat vonden we al echt superirritant. Dus ik begrijp wel dat je dit een beetje vervelend vindt....

15. me83

me83 Niet meer actief

als alles is uitgesproken en ze komt dan nog eens spelen wanneer het wel kan.. zou ik wel wat regeltjes opstellen voor haar zodat je jou dochter niet meesleurt in haar enthousiasme..

gewoon wat simpele dingetjes.. zoals.. eerst zeggen voor ze weggaat(anders zoek je je rot)dan kan je meteen even kijken hoe ze oversteekt..
    dat ze moet luisteren naar wat jij zegt.. dus geen grote mond en niet zomaar bijv drinken pakken of een snoepje.. maar vragen..
    en nooit en te nimmer jou dochter meenemen buiten de tuin.

hopelijk word ze wat liever met die regeltjes.. de grenzen zal ze thuis vast missen.. en niet dat jij haar nu moet opvoeden,maar jou dochter zal nog best beinvloedbaar zijn..

Deel Deze Pagina