Zwanger in de crisis

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door pien25, 11 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
  2. Nee, daar hebben wij niet over nagedacht, eerlijk gezegd... Er is altijd wel wat waardoor het niet het juiste moment is, denk ik

3. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Op een bepaalde manier wel. Mijn vriend e. Ik hebben het vanwege de crisis op het moment absoluut niet breed. (Er komt een restschuld aan van heb ik jou daar). Voor ons was dit reden om te wachten totdat we financieel echt in beter vaarwater zitten, anders ben ik bang straks de luiers niet te kunnen betalen.

4. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Wij hebben echt het helemaal niet ruim, best krap zelfs, dus wel even gedacht aan of we toch nog even moesten wachten. Wij zijn er wel voor gegaan en verwachten nu ook ons eerste kindje, maar daar had de 'crisis' verder niks mee te maken. De crisis heeft dus ook niet onze keus beinvloed.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee niet, tenzij we echt amper nog geld zouden hebben om te eten en te drinken.

6. rums

rums Niet meer actief

Nee, niet over nagedacht. Onze kinderwens is groot en de leeftijd van mijn man begon ook mee te spelen.

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Nee, is voor ons geen reden. Het kan nog wel jaren duren voor ik zwanger raak en aan de andere kant, je weet ook niet hoe lang het nog duurt voor de crisis voorbij is als je wél wacht op een betere tijd.

8. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Nee, daar heb ik geen moment over na gedacht..

9. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Wel over nagedacht maar niet door laten weerhouden. De crisis blijft niet eeuwig aanhouden. Wie dan leeft wie dan zorgt. Neemt niet weg dat we goed opletten.

10. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Hier is het wel een issue.. Ik wil heel graag een tweede kindje, maar ons flatje is helaas te klein voor nog een kindje erbij en een ander huis kopen zit er al helemaal niet in. :(

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben (persoonlijk) niet echt last van de crisis. Oké, we staan al een paar jaar op de "nul-lijn" dus ons inkomen daalt mee met de inflatie. Gelukkig zijn we nog relatief jong, dus we krijgen nog wel onze periodieken. Maar we hebben (vrijwel) baanzekerheid en hoeven dus niet te vrezen voor ons inkomen. Hoewel, we zitten in het onderwijs en een dalend aantal leerlingen is voor ons natuurlijk wel ongunstig. Maar ik maak me niet direct zorgen. Zeker niet om de baan van mijn man. Hij is wiskundeleraar en daar is zo'n te kort aan, dat ik niet denk dat hij werkeloos kan raken.

Wij hebben natuurlijk wel even gerekend voor we voor een volgende zwangerschap gingen. (Wat kost de extra kinderopvang?) maar dat hadden we sowieso wel gedaan, ook zonder crisis. Mijn man is financieel een voorzichtig mens. In andere opzichten ook, trouwens. :)

We zijn op het moment aan het verbouwen en het geld vliegt er even uit. En dat schijnt de manier te zijn om uit de crisis te komen. Wij doen dus ons best. Als jullie ons daarvoor willen bedanken... dan toch maar aan kinderen beginnen zodat wij over een paar jaar ook nog een baan hebben. ;)

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja.

Wij willen heel graag een derde kindje, maar omdat mijn man een bedrijf heeft in de bouw, en deze sector gewoon erg veel last heeft van de crisis, vinden wij het niet verantwoord om op dit moment voor een derde kindje te gaan. Op dit moment hebben wij een fijn (financieel) leven en hopen dat de crisis binnen 2 jaar over is. Op het moment dat de crisis minder wordt, zullen wij weer serieus gaan voor een derde kindje.

Ik vind het dan ook raar dat wanneer je het al niet ruim hebt, of zelfs al krap, dat je dan wel "kiest" voor een kind. Ik bedoel, hoe en wie gaat het allemaal betalen? Ik snap dat een wens groot kan zijn, maar ik snap het echt niet!

Ga je dan leven van toeslagen? Van gegeven spullen? Kies je dan bewust voor de voedselbank?

13. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Ja hoor, wel over nagedacht, maar het heeft ons niet tegengehouden. Voor ons zijn de gevolgen van de nu crisis ook nog te overzien, het is niet zo dat we geen luiers/kleren/voedsel ofzo kunnen betalen, het zit hem meer in luxe die we ons niet of minder kunnen veroorloven. Zo zitten we door de huidige huizenmarkt vast in een koophuis dat eigenlijk wel te klein is, maar tot nu toe wel steeds een oplossing voor kunnen vinden...

Kan me voorstellen dat als je je kindje echt niet in basisonderhoud kunt voorzien, je wel 2 keer nadenkt voordat je nu in de crisis zwanger raakt. Voor de rest is er altijd wel een oplossing te bedenken lijkt me ;)

14. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Wij willen onze wens hier niet voor aan de kant zetten. Hebben dan ook niet echt last van de crisis.

15. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Wij hebben er wel over nagedacht. Niet zozeer over de crisis, maar wel over de financiële gevolgen van een kindje. Ik heb zelf in de armoede geleefd vroeger en dat was echt geen pretje. Nooit geen pretparken, vakanties, geen traktaties met feestjes , maar zien of er voldoende geld was voor de huur, gas en licht en avondeten e.d. Dat wilde ik mijn kindje echt niet aandoen.

Alleen geld maakt niet gelukkig, maar tis wel heel handig om te hebben. Wij zijn dus ook pas aan een kindje begonnen toen we voldoende zekerheden hadden en een flinke buffer.

16. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

We hebben er wel last van, ik kan geen werk vinden.
    We willen wel eerst nog wat sparen, even zorgen dat we grote uitgaven kunnen bekostigen.
    Daarna zouden we gewoon voor een kindje gaan, wij kunnen nl nog bezuinigen op bv boodschappen, de doen we nu nog vrij luxe. (Denk aan wijn, bier, ijsjes, andere onnodige dingen)
    Bovendien denk ik dat wanneer je echt gaat wachten je misschien wel te laat bent, en dan zit je met spijt.
    Als ik afhankelijk zou zijn van voedselbank en amper kan eten en drinken dan natuurlijk niet, das een ander verhaal.

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Nee ik heb er eerlijk gezegd ook niet overna gedacht met de crisis.
    Ik merk er niets van nog, ik werk gewoon, 3 gaan naar school en zit nu nog in mn verlof.
    Voorheen gingen ze naar de gastouder.
    Wij komen prima rond.

18. Minerva

Minerva Niet meer actief

Nee, niet bij stil gestaan en ik moet zeggen dat we ook niet echt "last" hebben van de crisis.

19. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Bij ons eerste kindje hadden we het nog niet zo slecht, en als je kindje dan overlijdt ga je toch door! De keuze voor nog een kindje hangt bij ons helaas wel af van de financiele situatie, voor een groot deel tenminste! Ik kan er niet nog een kindje op het kdv bijhebben, kan het nu al amper betalen en opa en oma wilden ineens niet meer oppassen.

Wij hebben dan dus ook besloten te wachten tot ons zoontje naar de kleuterschool gaat en te kijken of het dan wel kan, amders is het jammer en blijft het dus bij ons zoontje!

20. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

6 apr 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Wij houden er geen rekening mee. Kunnen ons redden geen luxe dingen maar wel eten kleding etc alle nodige dingen soms extratje voor wat leuks dqt is voldoende...maar we zijn niet zwanger dus miss tegen die tijd gaat t allemaal wat beter weer ;)

Deel Deze Pagina