Meisje uit Nederland verdronken in zwembad Franse camping

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Felice, 2 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Geen idee of dat hier ook zo was, laat ik dat voorop stellen. Maar Ik begrijp niet waarom mensen (vrouwen, meisjes) met lang los haar zwemmen. Ik heb het op vakantie ook weer zo veel gezien. Echt, dat zwemt toch voor geen meter dat lange haar? Of gaat het dan om de ‘looks’ ofzo? (Ik heb het altijd strak in een knotje op mn hoofd.)
    Ons vakantiepark in Frankrijk had strenge regels in het buitenbad: geen schoeisel mee (moest je achterlaten in een rek), geen ballen, geen waterspuiten en vooral: geen zwemshorts bij de heren. Hoeveel mannen hier wel niet op werden aangesproken, absurd. Maar lang los haar? Geen probleem joh :thumup:.
     
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Ik denk niet dat een meisje van 8 of 9 jaar vanwege de looks haar haren los had met zwemmen, als ze al los waren.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    #23 HappyRabbits, 2 aug 2022
    Laatst bewerkt: 2 aug 2022
    Dat zeg ik ook in mn eerste zin. Je haalt er nu één stukje uit.
    Ik zag voornamelijk tieners met los haar. Net zo gevaarlijk. Doe het gewoon vast.

    Het is dus echt gevaarlijk, nogmaals we weten niet of dit meisje haar haar los had:

    https://www.oudersvannu.nl/nieuws/vrouw-waarschuwt-moeders-van-kinderen-met-lang-haar/
     
  4. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
  5. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Nee dat las ik, ik vond de opmerking of het om de looks gaat bijzonder bij een meisje van 8 of 9 jaar. (En dat is waar het topic over gaat)
     
  6. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.121
    4.336
    113
    Home
    Ja vooral omdat je het toch regelmatig hoort dat zoiets gebeurd
     
  7. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Dus je leest niet dat er staat vrouwen en meisjes.
    Erg selectief lezen is dat.


    Maar weer ontopic, het is drama.
    Ik mocht vroeger ook nooit bij het rooster zwemmen of afvoeren of war dan ook.
    Heb ik ook nooit gedaan.
    Behalve als dat op een plek was waar mijn hoofd boven water bleef.
    Tja, ik moest gewoon uitzoeken of mijn moeder gelijk had. Haha
     
  8. Lootje

    Lootje Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.477
    596
    113
    Wat een afschuwelijk verhaal. Ik ben al behoorlijk angstig met water na een verdrinking in mijn nabije omgeving.
    Weet je wat ik nou zo vreselijk lastig vind, wanneer kun je ze nou echt los laten? Ze zijn nu 9 en 11. Eerst dacht ik: na het behalen van de zwemdiploma's. Maar toch, ze doen wild in het water, wat als er eentje op de rand knalt. En dit filterverhaal. Ik vind het moeilijk. Hoe doen jullie dat?
     
  9. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind het juist heerlijk, die losse haren :) . Net zoals je niet met je bh aan slaapt :p . Gewoon ontspannen, vrij... en ik vind het er altijd wel mooi uitzien ook bij een ander :)
     
    hummeltje5, maansneeuw en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    Hier een 10 en 12 jarige, die zelfstandig naar het zwembad gaan bij ons in de buurt. Daar is ook toezicht, geen groot bad. Ze gaan wel met z'n tweeën of met een vriendinnetje zwemmen, zodat je altijd samen bent en de ander hulp in kan schakelen als er wat gebeurd. (Ja, het zijn kinderen, maar kans op hulp is dan al groter als dat ze alleen gaan zwemmen)

    Voorheen gingen ze ook prima zo op pad op de camping, maar na dit bericht zeker niet nadat ik zelf ook het zwembad gezien heb. Haren hebben ze altijd wel vast.

    Toevallig vroeg de jongste vanavond waarom je in sommige landen een badmuts op moet. Nou voor de hygiëne zei mijn man, die had dit artikel nog niet gelezen, dus toen kon ik "veiligheid" er ook nog aan toevoegen + een waarschuwing.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.347
    3.628
    113
    Vrouw
    Afschuwelijk. :cry: Heb daar ook nooit zo over nagedacht, niet met los haar zwemmen om die reden.

    Doet mij denken aan een paar jaar geleden in Limburg op een vakantiepark, daar was een meisje van 3 verdronken in een golfslagbad. Het kind werd voor onze ogen levenloos uit het water gehaald. Zie het nog voor me.. het reanimeren.. en toen de ouders die kwamen aanrennen en hun reactie.. zoiets gaat door merg en been.. echt wat een nachtmerrie voor die mensen. :cry:
     
  14. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.980
    17.016
    113
    Vrouw
    Vreselijk zeg.. dat beeld krijg je toch nooit meer van je netvlies af.
     
  15. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.009
    5.150
    113
    Vreselijk, ik ben er helemaal misselijk van. Die paddestoel-watervallen zijn super herkenbaar en zien er zo onschuldig uit. Echt vreselijk :(
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.051
    2.431
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Heb ik in Frankrijk nog nooit meegemaakt, badmuts op
     
  17. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.051
    2.431
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dat mannen geen shorts aan mogen is vanwege de hygiëne is mij altijd verteld. Omdat ze dan al de hele dag daarin lopen..?
    Maar het is toch te gek dan mensen geen los haar kunnen hebben. Ik vind het zelf ook niet lekker zitten hoor.
    Maar die roosters moeten aangepakt worden! Daar zit het probleem
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. miramare

    miramare Bekend lid

    1 mrt 2013
    736
    143
    43
    Is dit eigenlijk alleen bij zwembaden in het buitenland? Of komt dit in Nederland ook voor?
    Zo vreselijk…… je grootste nachtmerrie…
     
  19. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
  20. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.405
    3.954
    113
    noord holland
    Mijn dochters hebben al jaren nooit iets meer in hun haar, altijd los. Eigenlijk alleen toen ze klein waren en ik hun haren 'deed'. Ze houden er allebei niet (meer) van. Ze hebben beide dus gewoon gezwommen (in Nederland) met los haar. Ik heb zelf ook eigenlijk altijd m'n haren los gehad met zwemmen toen ik jong was. Nooit bedacht dat m'n haren in een afzuiging konden komen o_O. Dus ja dat zit gewoon lekker en nee als je er nooit eerder echt iets over gehoord hebt kun je ook niet bedenken dat zoiets gebeurd.
    Ik ben me pas de laatste jaren wat bewuster door de media dat dit kan. Ik probeer er nu dus wel bewust van te zijn, maar m'n inmiddels pubermeiden zwemmen niet zo heel vaak meer in een zwembad en anders is de kans dus ook gewoon aanwezig dat we er niet direct aan denken omdat ze het altijd los hebben.
     

Deel Deze Pagina