Meisje uit Nederland verdronken in zwembad Franse camping

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Felice, 2 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat waren letterlijk de woorden van de zwembaden tester uit het filmpje van de RTL tester waar jij maar refereert.
     
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    hier groot fan van de puddeljumper. Mijn dochter had zowel een puddeljumper als reddingsvest en zwemvest. Gaan we varen met de waterscooter moet ze een reddingsvest aan. Varen we op een bootje zoals sloep dan een zwemves. Haar grote voorkeur is de puddel jumper omdat ze daar veel meer bewegingsvrijheid in had als we aan de waterkant aan het zwemmen waren. Zwembandjes heeft ze nooit gehad. Heb met zoon de ervaring gehad dat hij wat wild het zwembad insprong met zwembandjes, 1 afschoot en hij dus niet meer bleef drijven, ja met 1 arm maar de rest was al onderwater.
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  3. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Screenshot_20220811-084454_Chrome.jpg Screenshot_20220811-084504_Chrome.jpg Screenshot_20220811-084513_Chrome.jpg Screenshot_20220811-084528_Chrome.jpg
     
  4. Lootje

    Lootje Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.477
    596
    113
  5. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.949
    16.983
    113
    Vrouw
    Zo'n puddle jumper kan ook makkelijk aangehouden worden bij het spelen indd.
    Onze dochter heeft de swimtrainer, maar dat is echt voor het drijven in het water, dus wanneer ze wil spelen moet die af. Die armvleugels hebben bij haar ook nog geen nut, dus we blijven gewoon bij haar en houden haar in de gaten. Nog niet op het strand geweest met haar trouwens.
     
    GossipGirlxoxo en Zxcvb vinden dit leuk.
  6. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.339
    5.591
    113
    Je ziet zo vaak dat bij het spelen buiten het water, de drijfmiddelen af worden gedaan. Dit is misschien nog wel het grootste risico: je knipt met je ogen en je kind is weg. Bij baby/peuterzwemmen werd hier zo op gehamerd: ook buiten het water vleugeltjes aan. Bij onze binnenbaden word je er ook op aangesproken.
     
    Loveischocola, GossipGirlxoxo en Zxcvb vinden dit leuk.
  7. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.114
    4.320
    113
    Home
    Ik ben zelf als kind bijna verdronken ik was 3 en had zwembandjes om
    Sprong van de duikplank en m’n bandjes gleden af m’n vader was net op tijd

    ik zag tijdens de vakantie heel veel ouders met jonge kinderen zonder bandjes maar moeder of vader hield ze vast
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.538
    2.384
    113
    Daarom vind ik die losse bandjes inderdaad levensgevaarlijk. Vorige week nog gezien bij een zwemmeer in Oostenrijk. Een kleuter sprong van de steiger met de armen boven het hoofd en hoppa, daar dreven de oranje vleugels. Mijn kind van 5 draagt daarom altijd de Puddle Jumper, ook bij spelen aan de waterrand.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Ik zweer bij een puddle jumper. Beide dochters hebben daarmee gezwommen. Ze kunnen die dingen ook heel moeilijk zelf uit doen. En de bandjes schieten niet af. Deze vakantie heeft jongste dochter met het zwemvesten van de zwemles gezwommen. Die kan ze ook niet zelf af doen. Ideaal!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.757
    6.929
    113
    Vrouw
    Voor de jongste hebben wij het zwemvest van Fisher Price. Ook erg tevreden over, is hetzelfde idee als een puddle jumper.
     
  11. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.217
    3.657
    113
    Sterker nog, ik verbaas me er ieder jaar weer over hoeveel kinderen zonder zwemmiddel in ontdiep water spelen of dit jaar gewoon in de zee ( "nee ze gaan echt niet verder dan hun knieen dus het kan geen kwaad" aldus de ouders) Toen ze bij mij klein waren was de regel in en om water bandjes om, al was het maar 5 cm diep
     
    Dubbelgeluk, GossipGirlxoxo en bosi333 vinden dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    bij mij is die regel er ook altijd geweest. Dagje zwembad, strand of recreatieplas betekende de hele dag puddeljumper aan! Deze mocht alleen af als ze even bij ons op een stoeltje of handdoekje kwam zitten om wat te eten of te drinken. Maar spelen in het zand oid was met de badjes om. Heb daar zoveel commentaar op gehad dat dat niet fijn was voor haar in de warmte, maar liever te warm dan verdronken! En nu nog, ze is 6 en heeft haar A,B en C als we een dagje gaan varen en ze gaat bijvoorbeeld in het Markermeer/IJselmeer alleen zwemmen en wil naar het diepere gedeelte toe waar ze niet kan staan wil ik dat ze haar zwemvestje aan trekt. Ik ben geen fan van donker water. In het zwembad hoeft ze ze niet om in het diepe maar ik laat haar niet alleen ik het diepe zwemmen als ik zelf niet daar ook in of langs de rand ben. Ik heb haar niet meer 24/7 in het vizier als toen ze nog klein was maar wil wel in de buurt zijn om in te grijpen indien nodig.
     
  13. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.178
    261
    83
    Bedankt voor t delen van het bericht, ik had nog nooit gehoord van afzuigroosters in zwembaden en het gevaar daarvan. Vanaf nu wordt er alleen nog gezwommen met strakke vlecht of knot.

    Onze jongste van bijna 6 draagt bij het water altijd een puddle jumper. Gekregen voor haar tweede verjaardag en sindsdien is het zwempak aan = puddle jumper aan. Of ze nu in of bij het water speelt, hij blijft aan tot we gaan afdrogen, en dan aankleden en naar de auto. En me nog rot geschrokken vd week. Kind was aangekleed, ik moet nog m’n handdoek uitschudden en opvouwen en weg was ze. Gelukkig zaten we ver van het bad af en had ik haar al gevangen voor ze halverwege was maar schrik zat er goed in. Ik blijf kinderen en water spannend vinden, kan ook slecht tegen mensen die denken ‘dat overkomt mij niet’. In mijn ogen is verdrinking van een kind een bijzonder triest ongeluk wat iedereen kan overkomen!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    die mening deel ik 100%. ik ben ook geen fan van water en kleine kinderen vooral troebel water vind ik eng. Dat is kopje onder gaan en vind ze dan nog maar terug. Mijn grootste angst langs de waterkant was altijd dat ik dacht dat man oplette en hij dat ik dat deed en dat er dan wat zou gebeuren omdat eigenlijk niemand op let. Wij hebben dan ook de afspraak hardop naar elkaar uit te spreken “let jij even op want ik ga even … bijvoorbeeld boekje lezen of met iemand kletsen of alleen al even iets uit de koelbox pakken”. Degene die oplette moest ook echt of erbij zijn in het water en/of de kleine continu in het vizier houden!
     
    Syane, Happymam en autumn86 vinden dit leuk.
  15. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Mijn middelste dochter heeft deze vakantie iedere dag eventjes zonder haar zwemvestje geoefend in het ondiepe. Ik was alleen wel zelf in het water en week niet van haar zijde zeg maar. Verder moest ze altijd haar zwemvestje aan, ook op en aan het Gardameer.

    Oudste heeft A en B en die hebben we deze vakantie toch best vrij gelaten in het zwembad. Ze kon wel overal staan. Ze is 1 keer met haar nichtje alleen gaan zwemmen en wij kwamen een kwartiertje later. De rest van de vakantie waren wij wel bij het zwembad.
    Als we gingen zwemmen aan het gardameer had ze ook geen bandjes ofzo om. Alleen wel als we met de boot weggingen.

    Ik had de oudste overigens wel uitgelegd dat ze bij de roosters en pompen vandaan moest blijven en dat ze altijd een knot moest dragen..
     
  16. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    moesten jullie ook zover lopen om te kunnen zwemmen in het meer?. Bij ons op de camping kon je vanaf het strand makkelijk 200 meter het water inlopen en stond dochter nog tot net aan haar knieeen in het water. Ik weet niet of het aan alle campings zo flauw afloopt maar dit was dit jaar wel een tegenvaller (vooral voor de watersporters). De steiger op onze camping stond gewoon helemaal droog. Ik denk dat het water totaal zeker 1,5 meter lager stond dan normaal gesproken. Ergens zo een 50 meter vanaf de kant zit normaal een grote rots onder water, daar moeten we met de waterscooter altijd goed rekening mee houden en omheen varen anders haal je de bodem open, dit jaar zaten op die rots elke dag een groepje van zo een 10 mensen met tuinstoeltjes en koelbox te genieten van de zon. Het water eromheen zal zo een 20cm diep zijn geweest.
     
  17. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Wij zijn alleen bij Lazise ten hoogte van camping Du Parc aan het Gardameer geweest. Niet bij Piani di Clodia zelf. Maar we moesten inderdaad erg ver het meer in lopen voordat we niet meer konden staan.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Ik vind de open Noordzee doodeng voor kinderen. We hebben in Kijkduin weleens een reanimatie van een volwassen drenkeling voor onze neus zien gebeuren, en ik zie ze met enige regelmaat op mn werk. Dan heb ik geen moment rust als zij zelfs maar pootje baden. Ik ga dan ook liever naar een binnenwaterstrandje met ze, dan kan ik mijn ervaren zwemmers aardig vrij laten qua spelen, maar ze mogen niet naar de diepere gedeelten zonder ons.

    Op vakantie hebben we nachtzwemmen gedaan met de kinderen in een kalme binnenzee, waar wij vrijwel overal en zij op een groot gedeelte gewoon konden staan, en geen sprake was van onderstromen etc. Maar ze moesten ons vasthouden/vastgehouden worden. Als ze ineens toch weg zouden glippen, ben je ze echt kwijt.
     
    sidmick en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.917
    12.390
    113
    Vrouw
    Ga zelf maar eens in de zee zwemmen je komt 9 van de 10x ergens anders eruit dan je erin bent gegaan.. en dat als volwassen al.. die kleintjes hebben helemaal geen kans dan.
     
  20. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Raar. Bij ons zwembad (buitenbad, ik ben zo voor buitenbad) staan de duikplanken in het diepe. Altijd lijkt mij, anders kan je er niet afduiken. En kinderen zonder diploma mogen hier niet bij het diepe bad komen. Ook niet om te kijken. Dan wordt meteen omgeroepen door de speaker dat je weg moet. Dus ik snap niet hoe je als driejarige van een duikplank kon springen. Fout overigens niet van jouzelf maar van de volwassene die erbij was.
     

Deel Deze Pagina