meisje van 1 drammerig of ongelukkig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door francisca1986, 10 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. francisca1986

12 mrt 2015
    46
    0
    0
    Hallo allemaal :)

ik heb een kleine meid van 1 jaar en drie maanden, ze slaapt eigenlijk altijd wel goed, bijna altijd vrolijk.

maar de laatste tijd is ze erg drammerig, veel huilen, in de nacht wakker worden en hysterisch huilen, op dat moment wil ze alleen maar in me armen liggen. maar ben een beetje bang dat ze dat aanleert. nu laten we haar even huilen, maar als ze echt over de toeren gaat een knuffel geven en weer terug leggen.

heel soms pak ik haar even vast om te kalmeren en leg haar dan weer, slaperig maar wakker in bed. ook is ze tussen vijf en zes wakker de laatste tijd.

ben nu zelf 23 weken zwanger van de tweede en begint nu wel echt pittig te worden.

haar kiesjes zijn ook doorgekomen/zijn aan het doorkomen. maar lijkt wel alles is "nee"

tips? :)

2. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Kan vanalles zijn. Ziek, tandjes/liedjes, groeipijnen (deze zijn vaak s nachts..) nachtmerries,prikkelverwerking, bang in het donker, sprongetje.
    Klinkt iets bekend of kan je al iets afstrepen?

3. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Hier ook net uit zo'n fase. Duurde mij net wat te lang, 2 weken. Ook erg vroeg wakker en in de nacht wakker. Gelukkig nu weer goed. Dochter is ook 15 maanden. Ik heb me ook afgevraagd hoor wat het was, sprongetje, leren lopen, kiezen krijgen, keelpijn door verkoudheid.
    Pff, het was erg zwaar. Ik heb haar in de nacht wel getroost, ook al was dat soms wel ruim een uur. Nu is het de meeste nachten weer goed.

4. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Gelukkig *klopt af* gaan de nachten hier nog goed, hoewel ie ineens wel vroeger wakker is dan normaal. Eerder sliep ie tot 7.30-8.00 en nu ergens tussen 6.30 en 7.00 wakker. Maar dat drammerige, plakkerige en jengelige overdag is erg herkenbaar. Momenteel hier ook weer zo'n fase. Overdag is dat gelukkig redelijk te hebben, ga er nu veel bij zitten op de grond, als ik op de bank zit of ergens aan het rommelen ben komt hij niet tot spelen en hangt dan veel om me heen.

Moeilijk he? Snap je angst dat je haar aanleert dat je haar 's nachts komt troosten. Even huilen kan best soms hoor, hier soms ook een paar mekkers en dan is het weer stil. Of even terug voor aai over de bol, tut terug en weer instoppen. Als hij echt over z'n toeren gaat, halen we hem er wel vaak even uit, dan kalmeert ie genoeg om weer zelf in slaap te kunnen vallen.

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.306
    23.446
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Heel herkenbaar! Duurde hier 4 maanden! :$ Geen idee waar het nou door kwm. Dr kiezen kwamen door, begon met los lope met 13 maanden, meer praten. Geloof een heeeeele lange sprong, haha. Opeens was het weer over. Acceptatie doet een hoop. ;)

6. francisca1986

12 mrt 2015
    46
    0
    0
    Bedankt allemaal :)

het is erg lastig om te bepalen wat het nu is, ze kunnen het nog niet zelf vertellen helaas :p

zal moeten afwachten :) ze is op dit moment erg verkouden, en haar kiesjes komen inderdaad door. Ook wil ze nog niet lopen (behalve aan de tafel) maar raakt wel gefrustreerd. denk inderdaad dat ze dus in een befaamde "sprong"zit :p

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Kan inderdaad vanalles zijn, helaas.
    Maar ik zou niet bang zijn dat je haar iets "aanleert" als je haar in jouw armen laat liggen. Zij heeft blijbaar behoefte aan mama. Ik vind geborgenheid heel belangrijk en vind niet dat je kan verwennen met liefde.

8. Sunnyflower

Sunnyflower Actief lid

12 jan 2017
    127
    4
    18
    Noord Holland
    Hier ben ik het helemaal mee eens. Men is zo bang tegenwoordig de allerjongsten te verwennen of dingen aan te leren; die kleintjes hebben nou eenmaal hun mama nodig bij het groter groeien en soms even net iets meer dan anders, dat is heel gezond en logisch. Gewoon lekker aan toegeven.

Deel Deze Pagina