Slaaptrainer, werkt het?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sillies, 6 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Onze dochter bleef een lange tijd netjes in bed liggen tot een van ons haar kwam halen. Maar sinds kort staat ze snachts of rond 6 uur aan ons bed en dan slapen we niet meer.
    Zou een slaaptrainer helpen om haar iets langer te laten liggen? En welke? Ik las dat die van nijntje best wat lawaai maakt als de ogen open gaan? Het schaapje van zazu lijkt me wel wat.

2. misa

misa Niet meer actief

Hier hebben we voor beide kinderen de Philips mybuddy. Heel fijn en mooi ding! Van Nijntje heb ik ook gehoord over de lawaai oogjes, maar ook het schaap schijn je te kunnen horen.

Voor onze zoon werkt het prima, voor onze dochter wat minder.

Hoe oud is jullie dochter? En slaapt ze smiddags nog? Dat kan ook iets te maken hebben met het slaapritme van de nacht.

3. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ze slaapt smiddags niet meer, ze is ruim 3 jaar. Ze heeft ontdekt dat ze er zelf uit kan, denk dat dat het is.
    Ik ga kijken naar die van Philips!

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Hier is het echt een groot succes, we gebruiken m nu al ruim 2 jaar (wij hebben een olifantje geloof ik). Ze is inmiddels 5,5. Ik hoor haar rond half 6 uit bed komen, dan pakt ze de wekker en daarmee kruipt ze weer terug in bed totdat de oogjes opengaan (7 uur). Dat is anderhalf uur extra slaap (nou ja, blijven liggen) voor mama :D

5. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik heb hele goeie ervaring met Nijntje!

6. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Wij hebben het aapje. We hebben de tijd van kwart voor 5 naar 6 uur kunnen verschuiven dankzij de wekker. Alleen weet mijn dochter nu hoe ze de oogjes kan laten slapen en weer wakker lagen worden. Dag nut van de wekker ;) hij staat nu voor de sier...

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ik heb die van nijntje. Je kunt het geluid zelf harder of zachter zetten.

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
  9. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    Hier helpt het voor geen meter. Wij hebben het schaapje, leuk ding maar hij fungeert gewoon als nachtlampje. Als dochter wakker is is ze wakker, met geen mogelijkheid in bed te houden.
    Ze zegt soms wel 'schaapje slaapt nog'...ja duh zeg ik dan :D
    Hij moet oo elke avond slapen, ze doet zelf z'n oogjes dicht maar dan stop het haha.
    Erg jammer want het lijkt me best lekker om eens na 5.30/ 6.00 of heel soms 6.30 wakker te worden.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Tja het is geen wondermiddel, je moet haar er natuurlijk wel vertellen dat ze dan weer terug in bed moet natuurlijk...de eerste 500 keer. :p maar dan heb je ook wat :) even serieus, wij hebben er ook een aantal weken over gedaan voordat ze 'snapte' wat de bedoeling was. Maw het totaal geen zin had om eerder eruit te komen, want dan wordt je toch weer teruggestuurd. Het verschil is alleen dat ze nu een concreet iets hebben om op te wachten, ipv het ongrijpbare 'om 7 uur' of ' over 10 min'
    En in het begin stond ie op 6.00, daarna langzaam in een aantal weken met kwartiertjes opgebouwd naar 7 uur. :)

11. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Kan het muziekje ook helemaal uit? Zodat alleen de ogen open gaan? Stel dat ze een keer uitslaapt wil ik niet dat ze wakker wordt van het muziekje ;).
    En maakt het niet veel lawaai als de ogen open gaan? Dat las ik ergens.

Bedankt iedereen voor de reactie, ik ga morgen de tips bekijken.

12. misa

misa Niet meer actief

Die van caro heb ik ook goede dingen over gelezen. Wij hebben toen tussen die en de mybuddy van Philips gekozen. Kans op wakker worden van oogjes oid... Nee dat wilde ik echt niet..! ;)

Op marktplaats vind je ze ook wel eens. En ze zijn ook nog wel eens in de aanbieding bij bijv bol.

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Die hebben wij met kerst gekregen. Mooie wekker. En gemakkelijk in te stellen.
    geen idee of het werk. Na 7u vind ik opstaan ok dus dat ding om 7.20 gezet. Nu heeft meneertje een paar weķen geleden besloten om te slapen tot 7.30 a 8u :p

14. mamak82

mamak82 Actief lid

6 nov 2011
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    wij hebben de kidsleep trainer. Bij onze oudste vrij snel een succes, maar bij onze middelste bijv niet. Ze is gewoon elke ochtend vroeg wakker. Daar veranderd de kidsleep niks aan. Het is wel zo dat ze nu vaker netjes in haar bed blijft (aan het spelen is) totdat haar koetje wakker is.

15. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
  16. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Dat klinkt helemaal niet vervelend :D!

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Haha we klagen ook niet:p hij is wel altijd een gemakkelijke slaper geweest maar in november en begin december was hij vaak al om 6u klaar om de dag te beginnen. Daarom dit als cadeau gekregen denk ik maar die 'ik word lekker vroeg wakker' fase is voorbij. Hij vind de maan op het wekkertje helemaal geweldig :)

18. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Daar krijg je zeker geen spijt van! Mijn zoontje is regelmatig vroeger wakker dan Nijntje en dan hoor ik hem "toe nou Nijntje, word nou wakker!" ;) Hij is weleens uit bed gekomen terwijl Nijntje nog sliep, maar dan bracht ik hem gewoon weer terug naar bed. En dan laten ze het de volgende keer wel, want dan is er toch niets aan... Succes!

19. misa

misa Niet meer actief

Hier is dochter er echt al toch keer uit gekomen. Duurt het nog lang mama? Elke keer gaat ze weer terug, maar de slaaptrainer is voor haar gewoon echt niet altijd de oplossing.
    Voor onze zoon wel hoor...! Maar hij had moet niet heel erg nodig, het is meer voor zijn zus ontstaan. ;)

20. mrien

mrien Actief lid

24 aug 2014
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaat ie niet meer weg.

Sinds dat hij hier staat slaapt ze en door en we mogen tot 7 uur cq half 8 slapen. Overigens hebben we de slaaptrainer van zazu de schaap.

Deel Deze Pagina