tweeling geboren tijdens jaarwisseling

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door yippieajee, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Lekker aandacht zoeken ofniet...

2. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Niet echt bijzonder op deze manier.

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Beetje raar, ik zou dat niet willen, heb je een 2-ling met verschillende geboortedata, lekker verwarrend!

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    vind het wel bijzonder hoor ook al zijn ze geboren meteen keizersnede. zal echt niet zo geplant zijn in het ziekenhuis. lijkt mijn dan eerder een spoedkeizersnede of een keizersnede omdat de bevalling was begonnen. lijkt mij niet dat ze dit al van te voren hadden afgespoken

vind het wel geinig dat de een dan geboren is in 2010 en de ander in 2011

5. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Persoonlijk zou ik toch kiezen om ze op 1 datum te zetten! Veel praktischer hahaha en 1-1-11 is toch een mooie datum haha

6. adi

adi Niet meer actief

Ik zou ze ook op dezelfde datum zetten.

Hoewel twee verschillende geboortedata enorm veel administratieve verwarring kan oplossen.

7. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Die kerel zei dat de dokter had gezegd dat ze het zo konden doen, als hun dat wilde. Dus het is zeker wel met voorbedachte rade gebeurd. Niet zo bijzonder dus.

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    ik heb tijdens mijn opleiding bij een tweeling in de klas gezeten, die dus ook op verschillende dagen geboren waren.
    Die jongens vonden het wel speciaal

9. adi

adi Niet meer actief

Er gebeurt wel vaker dat een tweeling op verschillende data wordt geboren, alleen niet zovaak dat ze ook in verschillende jaren komen ;)

10. Leliana

Leliana Niet meer actief

Het scheelde maar weinig of mijn jongens hadden hun verjaardagen ook op een verschillende dag gevierd! Zelfs het sterrenbeeld was dan anders geweest! Mijn jongste zoon werd nog net op het nippertje om 23.59u gehaald dmv een KS (de oudste kwam 2 uur eerder via de natuurlijke weg) .. :p
    Ben blij dat ze gewoon op dezelfde dag zijn geboren!

Ik zou hier niet bewust voor gekozen hebben wat dit stelletje heeft gedaan .. maar ja, ieder z'n eigen keus!

11. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Verhaal komt me wel zo bekend voor, volgens mij is er ook een tweeling uit 2009/2010. Heb dit eerder gehoord in ieder geval.

12. adi

adi Niet meer actief

Stel dat die om 00.01 was geboren? Zou je dan mogen kiezen om de geboortedata hetzelfde aan te houden? Ik vraag het me echt af.

Mijn nichtje is bijvoorbeeld (30 jaar geleden) geboren op 31 december om 23.50uur. Ze hebben toen mijn tante gevraagd in welk jaar ze haar wil 'inschrijven'. Ze kon haar toen zeg maar een jaartje 'jonger' maken ;).

13. Leliana

Leliana Niet meer actief

Toen ik nog op de OK lag en de gyn mij dicht maakte heb ik haar hetzelfde gevraagd! Wat nou als hij om 00.01 geboren was? Ze vertelde mij dat ze met zo'n klein verschil best een beetje zou willen 'smokkelen' met de tijd! (Als ik dat ook zou willen natuurlijk)

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

De vader geeft in het filmpje aan dat dit een aanbod van de artsen was, om de geboorte dus bijzonder te maken... Dus geen spoedkeizersnede, maar gewoon gepland.
    In de VS is het trouwens bij mijn weten heel normaal om keizersnedes uit te voeren zonder dat daarvoor een medische noodzaak is.

Het zou mijn keuze niet zijn. De keizersnede al niet, (want ik begrijp dat alles goed was en de kids gezond, dus ga ervan uit dat dit een van die niet-medisch-noodzakelijke keizersnedes is), maar als het al wel noodzakelijk zou zijn geweest, zou ik dat zeker niet midden in de nacht hebben gedaan, zeker niet op zo'n feestelijk moment en al helemaal niet zo kunstmatig de twee baby's op verschillende dagen en in verschillende jaren geboren laten worden...

15. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Dan zou ik ze idd gewoon op dezelfde dag zetten ;)..anders is het wel heel erg verwarrend!

Deel Deze Pagina