dochter wil niet onder deken slapen; hoe haar nu warm houden...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hanna76, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Ons dochtertje (1j10m) blijft sinds kort niet meer onder de dekens liggen. Als wij haar naar bed brengen gaat ze meteen rechtop staan; ze wil absoluut niet liggen. Vervolgens gaat ze wel slapen, maar ligt dus altijd bovenop de dekens. Wel in haar winterslaapzak.

Ze heeft verder aan: een pyjama met broek en dus een winterslaapzak waarvan ik de mouwen er nog aan vast kan ritsen als het echt koud wordt.
    Maar is dit wel warm genoeg voor als het echt gaat vriezen? Ik bedoel, ze slaapt nu al met pyjamabroek en shirt/lange mouwen en winterslaapzak. En dan is het nog geeneens winter!
    Hoe kan ik het nu nog warmer maken voor haar... Of is het zo wel warm genoeg..... (ik vraag me dat dus echt af... het lijkt me zo koud namelijk...)

Groetjes,
    Hanna

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik lees mee! M'n dochter slaapt met winter slaapzak met mouwen, pyjama en romper lange mouwen. En werd vannacht gewoon wakker van de kou??? Ze voelde over d'r ruggetje ook echt fris.

Dekentje is ze niet gewend maar heb nu een hoeslaken gekocht om te oefenen dan kan daar later het dekentje in

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier nooit een probleem gehad. We hadden de witte slaapzakken van HEMA en als het echt 10 graden vroor legde we een dekentje er over heen maar verder niets. Zolang het in het nekje warm voelt is het goed ... dit tot ze een jaar of tig zijn!

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    verwarming iets omhoog zetten?

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zoontje sliep in slaapzak met verwarming aan(19grade op zijn kamer).hij had ook wollen pyjama of lange katoen/wol ondergoed onder zijn pyjama.vanaf zomer geen slaapzak meer. ik heb al wollen pyajama's en ondergoed klaar. hij slaapt niet goed als hij het koud heeft. maar ziek worden ze ook niet zomaar als ze boven dekens liggen hoor. dus als ze gewoon lekker doorslaapt dan hoeft waarschijnlijk geen extra dekens of zo bij slaapzak.

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze peuter slaapt wel onder een dekbedje, maar als wij nog even bij haar kijken als wij naar bed gaan, ligt ze de helft vd tijd boven/naast de dekens. Dan dekken we haar dus nog een keer toe. Ze wordt daar niet eens wakker van. Ik zou aanraden om haar ook toe te dekken als jullie naar bed gaan. Waarschijnlijk slaapt ze gewoon door en onbewust went ze zo wel aan slapen onder een dekentje.

Wij zijn sinds vorige week ook overgestapt op warmere pyjama's.

Overigens hadden wij met 22 maanden ook een fase waarin ze ook niet wilde liggen... Inmiddels gaat ze weer netjes liggen. Zou gewoon stug blijven proberen ;)

Als je echt bang bent dat ze het koud krijgt, kun je ook kijken naar een Combisleeper of Puckabag, maar geen idee of die nu nog wel past?

7. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    oh nou onze dochter slaapt dus gewoon met HEMA winterslaapzak of Puckababy slaapzak met fleece naar binnen gekeerd en that's it. De kamer is 's nachts zo'n 17 graden.

8. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik gebruik hier veel wol/zijde rompers en pyama's (voor in de slaapzak). Blijft ze heerlijk warm in. Ik bestel ze hier:
    Baby Natura - 100% Biologische Online Baby Speciaalzaak - Home

Niet lachen, maar ze ligt ook op een schapenvachtje (eigenlijk lam). Houdt ook veel warmte vast.
    Meer tips heb ik eigenlijk niet. Wel hebben we altijd het raam op een kiertje en de verwarming uit.

9. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Hier hetzelfde probleem, mijn dochter is wel wat jonger, maar heeft nog nooit fatsoenlijk onder een dekentje geslapen trapt alles van zich af.
    Mijn collega kwam met de combi sleeper. Echt een geweldig ding, hebben ze helemaal geen deken meer nodig. Hij is wel prijzig, maar prima aan te schaffen via marktplaats.
    Sinds dat ze nu in de combisleeper slaapt word ze niet meer wakker van de kou.
    Little Company Combi Sleeper®

10. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Hoor ik ook goede verhalen over, idd.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wow, mijn zoon (4) slaapt al sinds jaar en dag NAAKT in een niet verhitte kamer en ook dochter slaapt gewoon in een nachthemd of pyjama in haar bedje.

EN een pyjama EN een winterslaapzak EN een deken? Dat is toch veel te warm? Volgens mij is dat ook niet gezond. Wat gebeurt er als je het gewoon laat gebeuren?

12. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Er zit wel een verschil tussen een dekbed en een deken lijkt me?
    Dekbed én slaapzak is veeeeel te warm idd. Maar onze baby slaapt wel in een slaapzak met een enkele deken erover. Zonder deken krijgt ze het ook echt heel koud. Maar peuter idd alleen pyjama en dekbed.

13. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn zoontje wilt ook nooit een deken over hem heen en slaapt dus altijd met een pyjama en slaapzak en losse deken.

Nu hij in een peuterbed slaapt, klimt hij er vaak uit als we hem in bed hebben gelegd, maar gaat wel gewoon weer zelf terug in bed als hij echt gaat slapen. Hierdoor ligt hij dus meestal niet onder de deken. Wij kijken altijd voor wij gaan slapen nog even bij hem en leggen, als dit nodig is, de deken weer over hem heen. Ik check dan ook altijd even hoe zijn nek aan voelt.

We gaan nu langzaam over op een dekbedovertrek met een losse deken erin (dus geen dekbed nog erin) en nu zonder slaapzak, maar wel met pyjama om te kijken of hij de slaapzak nodig heeft nu. Hij wordt namelijk juist wakker als hij het te warm heeft.

14. Storm

Storm Niet meer actief

Hier ook in gebruik voor de winterperiode. Lekker warm.

15. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Ik denk dat dit ook per kind zo verschilt...
    Onze oudste is echt warmbloedig, die loopt in de winter gerust met een t-schirt en blote voeten op de houten vloer en slaapt ook vaak zonder deken. We dekken haar altijd wel toe als wij gaan slapen, maar onze jongste is al vanaf haar geboorte een kou kleum.
    Ze sliep in een slaapzak met kruiken om haar heen. met broek, sokker, romper en schirt en werd dan nog wakken van de kou.
    Toen zijn we over gegaan op de combisleeper, waar ze ook met dezelfde kleren in ligt en dan ook nog sokjes over de handen.
    Dat is de enige manier waarop ze het niet koud heeft s'nachts.
    Nu slaapt ze pas heerlijk door...

16. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Bedankt voor alle reacties en tips!! Toevallig heb ik gistermiddag een lekkere warme velourspyjama bij de Hema gekocht. Dat scheelt ook al weer!
    En verder deden wij hier altijd een dunne deken over die slaapzak hoor. Niet een dekbed. Dat is idd. wel erg warm dan. Maar zo'n dekentje valt wel mee.

Deel Deze Pagina