wat Vreselijk, volgens het artikel in de ad is ze Duits en ik heb altijd het idee dat Duitsers niet echt water veilig zijn ook door wat ik op het strand zie (jonge kinderen met bandjes aan in de zee terwijl ouders liggen te slapen/lezen of te ver weg zitten om op tijd in te grijpen) ook denk ik dat we op waterveiligheid niet berekend zijn... er zou eigenlijk iets van een foldertje met de ‘10 vuistregels bij water ofzo moeten worden uitgedeeld.ontzettend triest iniedergeval
Hier een keer een bijna verdrinking gezien. Meisje (jaar of 8) van buitenlandse komaf gaat van de glijbaan. Die komt in water van 1.40 diep. Geen drijfmiddelen om. Gelukkig zag de badjuf het. Die zei nog zwemmen maar dat kon het meisje niet. Badjuf duikt in het water om haar te redden. Weet ook niet wat ik had gedaan omdat ik met beide meiden was en 1 ervan had toen nog geen diploma. Was midden in het bad maar zag het gebeuren. De badjuf is heel boos naar de ouders gegaan en terecht. Die mensen waren toen net in het zwembad. Misschien nog niet in de gaten gehad dat dochter op de glijbaan zat.
Onze jongste is ook van november 13. Sinds 4 maanden zit hij op zwemles, hij drijft inmiddels zonder drijfmiddelen. Zal hij als eerst van de groep zijn zwemdiploma halen? Nope....maar iedere seconde die je jezelf boven kunt houden is meegenomen. Onze dochter was overigens ook net 4 jaar toen ze ging zwemmen en in exact twee jaar had ze ABC.
Wij komen net terug van vakantie in Frankrijk, we hebben veel gezwommen en zitten er niet kort bovenop en zitten ook rustig aan de kant op ons ligbedje, maar onze ogen gaan echt naar de kinderen als we niet mee zwemmen, daar is kind 1 daar is kind 2 daar is kind 3 daar is kind 4, en opnieuw, en opnieuw en opnieuw, als we met mensen aan het praten waren zeiden we van te voren al dat het niet zo is dat we ze geen blik waardig gunnen en geen respect hebben en dat we echt horen wat ze zeggen maar dat we onze ogen op de kinderen willen houden. Veel kinderen met bandjes om waren alleen, dan zagen we ouders bij de tent en zeiden” ga maar vast, je zusje slaapt nog dus wij komen met een uurtje” en dat niet 1 ouder... maar zo een stuk of 5/6 ( bij het subtiel laten vallen van “ ik durf dat niet hoor, de bandjes zullen maar afgedaan worden, kapot knappen, of lek zijn, kun je er niet beter bij zitten dat 1 ouder bij het slapende kind blijft en de ander bij het kind zonder diploma ? Was het aaah nee joh, hij gedraagt zich altijd primaaaaa nooit wat mee te doen en hij heeft ook al zwemles met alleen nog maar de kurk dus een beetje zwemmen kan hij al wel ..... En zo gebeurde het dat onze dochter, bijna 5 jaar aan het spelen was met een meisje van 6 jaar, onze dochter bedacht zich toen, hee ik kan “hangen” bij papa en mama, dan kan ik dit ook bij het meisje, en in het water gaat ze om de nek hangen van het meisje, mijn man dook meteen het water in maar als wij niet oplette had het meisje zo kunnen verdrinken omdat onze dochter niet beseft dat het meisje daar niet kan staan, het meisje bleef onderwater omdat ze niet kon staan en dus niet naar boven kon zwemmen, als dit kinderen zijn van ouders die er helemaal niet zijn .... pff wil niet weten hoe het dan afloopt, bah, Je hoeft echt niet continu naast ze staan want ook hun willen zich vrij voelen, maar vanaf een afstandje kunnen je ogen ook al veel werk verrichten en meteen handelen bij gevaar, Uiteraard dochter uit gelegd dat Ze alleen op papa en mama mag hangen omdat wij daar kunnen staan, en als ze moe word ze op de rug moet drijven of even naar de kant moet zwemmen en niet bij andere mensen om de nek gaan hangen, Onze oudste kinderen daarbij meteen even gezegd dat als iemand om hun gaat hangen ze nooit naar boven moeten proberen te zwemmen, dit lukt niet met een kind in je nek, altijd naar beneden zwemmen, het kind zal meestal bang worden om mee naar beneden getrokken te worden en zal uit reactie vaak los laten, hierdoor kun je van onder weer schuin naar boven zwemmen.
Jaren geleden is er een meisje van 6 jaar verdronken, mijn oma vertelde het verhaal vaak. Echt jaren geleden, ze zou 70+ zijn geweest. Er was een feestje bij vrienden, de kinderen speelden in de tuin, en voor iemand het door had was ze de sloot ingelopen. Er lag kroos op het water, ze heeft waarschijnlijk niet door gehad dat het water was en geen gras. Niemand zag dit aankomen, niemand had van te voren ingeschat dat ze die fout zou maken. En dat gaat wel vaker mis, maar in andere situaties kun je als ouders nog ingrijpen, met water ben je dan te laat.
Wat verschrikkelijk..... Het zal je kind maar zijn Ik ga op dit moment ook niet alleen zwemmen met de kinderen. Mijn zoon van 4 is heel voorzichtig en speelt liever op het strand, maar mijn dochter van 2 deinst nergens voor terug en loopt zo tot aan haar kin het open water in. No way dat ik nu alleen met twee kinderen het water opzoek (op 5 minuten fietsen zit een zwemmeer). Als we gaan, ga ik samen met mijn man en hebben we een duidelijke rolverdeling: de een is bij onze zoon, de ander is bij onze dochter.
Verschrikkelijk. Ik ben daar ook zo bang voor Onze jongste is een weglopen, totaal geen besef. Hij vind water geweldig en loopt dus zelf ook zomaar het water in, hoe dieper hoe beter. Ik durf niet alleen te gaan zwemmen met ze, stel dat hij wegloopt.. Zodra hij 4 is gaat hij op zwemles.
Zodra je even met 1 kind bezig bent kan de ander zo weg zijn Mijn oudste bleef altijd netjes bij mij maar mijn jongste liep overal naartoe de oudste viel van de glijbaan en huilen ik erheen kus gegeven draai me om dochter weg.. en toen pas wist ik wat ze bedoelden met het gebeurt in 1 seconde maar je kind kwijt raken in een druk/groot zwembad my god ik zou gek worden
Met peuterzwemmen zijn we ook regelmatig op gevaarlijke situaties gewezen, om ouders daarvan zich bewust te maken. Wat heel vaak voorkomt, is dat de vleugeltjes afgaan als het kind op het strand zit of aan de kant bij het zwembad. Je kunt idd niet 100% van de tijd je kind in de gaten houden. Mocht je kind op dat moment er net vandoor gaan, dan heeft het in ieder geval vleugeltjes om. Ander risico in het zwembad is dat vleugeltjes af kunnen schieten als een kind het water inspringt.
Dit kan iedereen gebeuren in een seconde en dan heb ik het niet over de ouders die moedwillig de hele dacht met hun smartphone bezig zijn. Ik was een x aan het strand me man sliep even was met 3 kinderen me dochter was bij een vriendin spelen. Hij was toen 6 dacht ik had hem al aangekleed en was aan het spelen toen was ik bezig met die van toen 2 .oudste was 10 die zat nog in het water . Nou de jongste was omgekleed ik legde even de spullen terug mijn blik steeds op de jongste ik zie hem beetje richting het water lopen en ineens zet die het op een rennen zo de zee in ik erachteraan hij viel al zo voorover de zee in ik zag het gelukkig gebeuren .kan je nagaan als je aandacht echt weg zou zijn en ik het niet gezien had De andere hebben allemaal hun diploma's maar als ik toen zag ook in een waterpark hoeveel kinderen eruit gevist werden dacht ik echt pfff mijn kind die niet kan zwemmen blijft naast mij met bandjes om. Wij zijn nu ook met vakantie maar gaan sowieso niet naar drukke zee stranden ik wil echt oog op me kinderen hebben want het is zo gebeurd
Amen. Sinds ik een ongeluk met hete thee over mijn dochter heb gehad, zal ik NOOOOOOIT meer zo over andere ouders oordelen. Het gaat zó snel, en zeker als je meer (kleine) kinderen hebt kom je ogen tekort. En vergeet niet: niemand wil dit.
Wat een ontzettend verdrietig bericht weer.. Ik zal idd ook nooit meer zeggen dat het mij niet overkomt. Want had het niet veel gescheeld of ik was denk ik beide zoontjes kwijt geweest... Inderdaad in een seconde zijn ze weg.
zoveel verdrinkingen deze zomer. echt een nare keerzijde van een fantastische zomer. Ik durf dus ook echt niet alleen te gaan zwemmen met mijn dochters van 2 en 4 jaar. Ze hebben ook altijd bandjes aan. Ze mogen alleen in peuterbadje zelf in het kleuterbad en diepe zitten we erbij. Maar dan nog. Het gaat zo snel.
Ik durf ook echt niet alleen te gaan zwemmen met mijn dochters; de oudste heeft haar A-diploma bíjna, maar is een beetje overmoedig soms. De jongste ziet geen gevaar (en is ook totaal niet onder de indruk als wij het uitleggen), die springt zo het diepe in. Laatst bij het buitenbad even ingesmeerd met zonnebrand en met dat ik de dop er op deed, rende zij al naar het diepe - zonder vleugels (want ivm insmeren had ik die even afgedaan). Met 2 volwassenen hebben we onze handen al vol aan ze... Ik begrijp het dus ook als een kindje toch weg kan glippen bij zijn/haar ouders, dat doet mijn jongste continu sinds ze kan lopen en zelfs nu ik dat al 3 jaar weet, is ze me soms veel te snel af - en rent ze bv bijna onder een auto om daarna totaaaaal niet onder de indruk van het hele gebeuren te zijn.
Ik ben op dit moment in een landal park. En echt de badmeesters en juffen zeg maar. Die letten echt goed op. Ik was nog maar 10 minuten binnen of ze hadden al 3 mensen aangesproken. Of 1 meisje een zwemdiploma had omdat ze klein oogt. Dat kinderen niet alleen van de wildwaterbaan mogen die geen diploma’s hebben enz. Ik heb ze nog niet zo gezien. Wel fijn! Iedereen is natuurlijk geschrokken van die berichten.