meisje van 7mnaand weigert opvolgmelk

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door kalijnsterre, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kalijnsterre

kalijnsterre Nieuw lid

17 mei 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo, ik ben miranda 32jaar en heb twee meisjes van 22maand en de jongste van 7 maand.
    allebei hebben ze problemen met eten, de oudste eet heel slecht al vanaf dat ze 8maand is maar groeit verder wel goed en slaapt en speelt ook gewoon nix aan de hand verder.. maar haar ontlasting is wel altijd dun.. hoe kan dit.. ze intresseert zich helemaal niet voor eten...

maar de tweede vraag, is dat mijn meisje van 7maand opvolgmelk weigert ze hapt de speen maar spugt het meteen weer uit...
    dus ik heb eerst wel halfvolle melk gegeven tussen de middag, maar dat is nu volle melk dat kreeg ik als advies..
    maar ik moest blijven proberen aanbieden met opvolgmelk maar ze wil echt niet ze wordt gewoon boos als je haar die fles wilt geven.
    smorgens krijgt ze nog wel opvolgmelk met wat bambix.. dat gaat er vaak wel in of in ieder geval voor 3/4...
    tussen de middag eet ze broodje (1/2) en krijgt dan 150cc volle melk, en savonds probeer ik opvolgmelk maar kan het gewoon steeds weggooien en uiteindelijk toch maar weer volle melk aan bieden en dat gaat er met smaak in..
    ze eet goed fruit, ze eet goed haar koekje of soepstengel. ze eet goed haar warme hap en eet goed haar toetje..
    wat kan ik hiermee... mag ik dan wel of niet gewone volle melk blijven geven anders wordt het gewoon een strijd..

2. kalijnsterre

kalijnsterre Nieuw lid

17 mei 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop echt als mensen dit bekend voor komt of als de voedingsdeskundige mij kan helpen dat jullie snel reageren want ik wordt er geloof ik overspannen van... vooral omdat mijn oudste ook heel slecht eet en dat ook zorgen baart en nu dit mijn jongste meisje.........

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Je kindje heeft nog opvolgmelk nodig omdat daar allemaal vitamines en mineralen inzitten die niet in gewone melk zitten.

Het komt veel voor in deze leeftijd dat een kindje de opvolgmelk minder goed drinkt. Je kunt proberen om een beetje van een fruithapje door de melk te mengen. Er zijn ook toetjes op basis van opvolgmelk en kant en klare drinkpapjes met een smaakje op basis van opvolgmelk. Misschien lukt het zo om aan 500 ml per dag te komen?

Groetjes eveline

4. kalijnsterre

kalijnsterre Nieuw lid

17 mei 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Eveline,
    dat had ik dus ook ik had danoontjes met opvolgmelk en ik had kant en klare drinkpap met smaakje op basis van opvolgmelk.
    maar dat werd mij afgeraden want als je met smaakjes begint zei de wijkverpleegkundige willen ze helemaal geen opvolgmelk meer...
    ik zie wel ze drinkt gelukkig smorgens wel haar fles helemaal en de rest probeer ik zo wel aan te vullen met andere dingen want opvolgmelk kan ik er onmogelijk op andere tijdstippen in krijgen.
    en heb je ook nog advies voor mijn oudste meisje van 22 maand zij eet super slecht.. het is net als of het haar allemaal gestolen mag worden... dit is al vanaf 8 maand zo...
    ik ga geen strijd maken dus ik bied het aan en zo niet dan pak ik het weg bied het later nog maals aan dan nog niet helaas pindakaas maar ze eet dan soms dagen niet...
    en dat frustreert wel heel erg...

Deel Deze Pagina