Eefje heeft het door... om half 12 maak ik haar wakker en geef haar nog wat te drinken en dan slaapt ze door tot half 7, 7 uur... ben ik al tevreden mee, maar hier is het probleem... overdag wil ze amper slapen! soms valt ze een half uur in slaap en wordt dan wakker... ze is dan heel vrolijk en kan zo een poos in de box spelen, maar ik vind het nu zo moeilijk om te merken wanneer ze wil eten... vroeger was het slapen, wakker worden, eten... nu merk ik dat ik vaak te vroeg ben en dat ze helemaal niet zo'n trek heeft... resultaat is halve fles gekolfde melk weggooien... moet ik dan toch maar echt wachten tot ze gaat huilen.. en dan nog ben ik soms te vroeg.. vind het zo verwarrend.. ik let op signalen zoals hand in de mond, maar misschien hebben jullie tips... alvast bedankt! x
pfff moeilijk ze gooien in ene hun ritme om en gaan minder slapen overdag. Heb je vorige onderwerp ook beantwoord. Wat eefje nu doet heeft mijn zoon ook enorm gehad, klinkt me erg bekend in de oren. En het is verwarrend voor jou als moeder. Ik had met mijn zoon altijd vaste tijdstippen voor de voeding, er zat geloof ik 4 of 3,5 uren tussen toen... Mijn zoon liet ook nooit merken wanneer hij honger had en doet dat nu nog niet. En halve flessen drinken deed hij ook. Nu hij wat ouder is weet ik niet eens meer hoe ik er mee omging haha, wat vergeet je dat snel zeg. Ik weet jog wel dat mijn zoon 's nachts goed sliep en overdag ook maar korte slaapjes had, en dat doet hij nu nog. overdag slaapt hij 2 uren en 's nachts bijna 14 uren aan 1. Als ze met haar handje naar haar mondje gaat, probeer haar dan eens een speentje te geven en zo de voeding te rekken, dat deed ik wel met mijn zoon toen, of even mijn pink in zijn mondje. Ik probeerde toen echt op gepaste tijdstippen hem te voeden ong om de 4 uren. en dronk hij de fles half leeg dan liet ik dat zo, dan de volgende voeding maar wat eerder... ik heb er echt dagen bij gehad dat hij om de 2 uren een halve fles wou hebben.
Gaat je vraag nu over slapen of eten? VOlgens mij loopt het een beetje door elkaar of niet? Ik ben zelf van het ritme, dus vaste tijden voeden. Dat scheelt een hoop stress. En bij slapen: handjes in ogen wrijven, rode ogen, ogen half dicht, gapen. Eten: smakken, hand in mond, mond veel open, onrust. Succes!
Hihi ik heb een beetje hetzelfde nu.... Soms zit ik er ook naast met de hongersignalen. Zodra haar handjes in haar mondje gingen en ze ging zitten smakken begon ze duidelijk honger te krijgen, maar nu heeft ze haar handjes ontdekt en die zitten dus de halve dag in haar mondje Ze slaapt ook steeds minder nu en dus niet meer totdat ze honger heeft. Ze komt met 3 tot 4 uur, dus zodra ze erg onrustig wordt, haar mondje veel open doet en wat gaat jammeren weet ik dat ze honger heeft. Ik pak haar ook wel eens op, als ze gaat "zoeken" en op mij wil sabbelen is het helemaal duidelijk Succes!
Er staat een mooi lijstje op www.inbakeren.nl Heb ik zelf veel aan gehad, en ook aan het lijstje met vermoeidheidssignalen