meisje voor jongen aanzien of andersom??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door meow, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    :d:d:d:d:d:d

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ach mensen kijken gewoon niet! Ook al heb je een meisje een wit broekje aan een een licht blauw shirtje aan, dan nog zie je echt wel als je even kijkt of het een meid of een jongetje is ;)! Nou oke soms niet, maar over het algemeen kan je het toch wel aan het snoetje zien!

En daarbij heeft een kindje toch altijd wel een beetje kleding aan die het geslacht verraad ;), het zij of en printje met roze, of een roesje aan het mouwtje als het een meid is of juist een echt stoer jongetjes shirtje!

Nouja vooruit als hier gevraagd word of het meisjes/jongetjes/een van beide is dan geef ik antwoord, maar als ze bijv bij tegen onze zoon zij zeggen dan laat ik dat lekker, ga daar echt niet op in ;)! Haha! Kan er echt niet mee zitten, bewijst alleen hoe dom die mensen zijn die het zeggen!

3. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Zucht....ik heb het ook al zo vaak gehoord...Ach, wat een lekker jochie is het!!!
    En dan heeft ze gewoon roze aan met bloemetjes en frutsels....

4. roosje1987

15 jul 2008
    49
    0
    0
    Ik hoorde van mijn moeder dat ze ook altijd dachten dat ik een jongetje was ondanks mijn roze kleertjes. Misschien omdat ik een bolle baby was;)haha

Maar ik moet zeggen dat het soms echt niet te zien is. Ik werk op een kinderdagverblijf op een babygroep en toen ik daar net werkte was het ook best moeilijk te zien wie nou meisjes waren en wie jongetjes omdat tegenwoordig jongetjes ook roze aan kunnen en meisjes blauw etc.
    Nu ik er langer werk kan ik wel sneller het verschil zien alleen al aan het gezichtje. Maar ik snap dus wel dat mensen die niet regelmatig met baby's om gaan het verschil niet zien ondanks de kleertjes.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier is de verwaring gelukkig nog nooit geweest maar bij mijn zus dus wel. ze heeft ze bloezem maxi cosi dus een paarse met bloemen, jurkje met roze legging en bloementjes schoentjes en dan vragen ze nog o wat is het een jongen of een meisje. gewoon dom en weten dan niks te zeggen

moet wel zeggen dat ik mijn dochter altijd erg tuttig klede en ze had zn grote bos haar dat ze meteen speltjes en elastiekjes in kon dus ook een echte meid

mijn zoontje is ook een echte jongen om te zien en zeker met papa er langs. wist niet dat vader en zoon zoveel op elkaar konden lijken

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    op de een of andere manier kun je het bij eef goed zien... en ze heeft ook wel eens blauw aan... misschien komt dat door haar lange haren...

x

7. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Ik heb het nog niet gehad. Aan mijn zoon zie je echt duidelijk dat het een jongen is. Volgens mij ook als ik hem een roze jurkje aan zou doen. hahahahaha

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Ik had vorig jaar de 'fout' gemaakt om voor Alyna een blauwe jas te kopen...
    Maakte niet uit of ze d'r een rokje onderaan had, speldjes in haar haar enzo...
    Ze had een blauwe jas dus het zal wel een jongen zijn. ;)

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier ook de 'verkeerde' kleur jas :D
    Toen ik net zwanger was heb ik een prachtig babyvestje gekocht in het blauw, een heel lichte tint, roze durfde ik niet omdat we het geslacht nog niet wisten en ik dacht, ach, een meisje kan ook een heel lichtblauw vest aan in de kinderwagen! Gevolg: 'zo, vader is zeker trots op zijn zoon he?' en 'wat een mooi kereltje' !! Had ik nou toch maar even een paar weken gewacht met dat vest haha.... Nu een roze jasje gekocht en zo te lezen zal ik toch nog wel wat opmerkingen krijgen over mijn 'zoon' :D

Deel Deze Pagina