Het onderwerp zegt het al: hoe doen jullie dat met anticonceptie? Ik ben bang om er terug mee te starten omdat mijn productie mogelijk iets zou kunnen dalen. Ik heb nu maar nipt voldoende dus dat zou echt een probleem zijn. Voorlopig gebruiken we condooms maar daar is mijn vriend niet zo tevreden mee. Niets gebruiken lijkt mij ook niet veilig want een vriendin van me is zwanger geworden toen ze uitsluitend bv gaf. Daalt je productie echt van ac? Zou tempen eventueel betrouwbaar zijn? Ik hoor het graag van jullie
Ik heb beide keren cerazette gebruikt en ging gewoon goed hoor! Deze pil is juist voor tijdens de bv ..... Als je echt niet zwanger wilt raken zou ik toch iets gebruiken...je kan ook nog een spiraal laten zetten.
Hangt er van af...hoe erg is een ongelukje? Hoe goed ken jij je lichaam en je cyclus, en hoe goed kunnen jij en papa omgaan met het vermijden van vruchtbare dagen? Naast hormonale AC zijn er nog heel wat andere manieren van AC, maar omdat Nederland een ontzetten pilland is worden die vaak over het hoofd gezien.
Tussen de zwangerschappen in hebben wij condooms gebruikt. Beviel ons beide prima! Na de geboorte van jongste heb ik een mirena laten plaatsen. Ben er niet 100% tevreden over, maar heb niet het idee dat het nadelig is geweest voor de productie. Hoeveelheid hormoon is in elk geval zeer beperkt. Of je kunt vertrouwen op temperaturen, zou ik vooral laten afhangen van de vraag hoe jullie het zouden vinden als je (snel) weer zwanger raakt. Want die kans is aanzienlijk, bij zoiets als periodieke onthouding. Zelf had ik die gok nooit durven nemen. Je lichaam en cyclus goed kennen is een voorwaarde, maar bij mij waren beide stevig veranderd na de bevalling. En na de tweede was het weer heel anders dan na de eerste.
Ik gebruik ook de Cerazette. Moest beginnen tussen de 21e en 28e dag na de bevalling, dan is ie veilig. Als je er later mee begint weet ik niet hoe het zit, moet je even nakijken. Heeft je verloskundige dit niet met je besproken? Anticonceptie was een van de eerste dingen die ze met mij besprak tijdens het huisbezoek na de geboorte.
Ik heb een tijd Cerazette gebruikt en we hebben een tijd condooms gebruikt. Momenteel gebruiken wij niets.
Ik loop niet bij de vk. Ik ben de hele zwangerschap begeleid door de gyn en hij schreef me een na mijn bevalling onmiddellijk een voorschrift voor de minipil en dat was dan dat. Eigenlijk geen vragen kunnen stellen. Komt daar nog eens bij dat de bevalling onverwachts was, mijn kereltje in het zh moest blijven en mijn hoofd er dan eigenlijk niet naar stond.
idd vroeg geboren he je mannetje...nee dan ben je niet bezig met ac.... Nou wel alles goed met hem? Ben je trouwens al eens ongi geweest?
Ben je later niet nog eens op gesprek/controle geweest bij de gyn? Wat vreemd dat je dat recept zo mee kreeg zeg. Hier na beide bevallingen ong op gesprek/controle geweest bij de gyn en toen is ook de anticonceptie besproken.
Ik heb de implanon, die is veiliger dam de cezarette. Mijn bv heeft er niet onder te lijden. Ik heb hem 3 weken na de bevalling laten zetten.
Cezarette is wat minder betrouwbaar dan andere vormen van anticonceptie op condoom na. Zowel de ha als de gyn wilden hem mij niet voorschrijven omdat ik iets te makkelijk zwanger raak. De implanon is mits goed gezet, veiliger dan sterilisatie.
oh ja wist ik niet...maar dat is zo`n staafje? Ik wordt ook redelijk vlug zwanger maar als je toch gewoon je pil goed slikt moet het toch goedzijn? Tenzij deze pil te licht is natuurlijk...nu werd ik wel nooit ongi!
Ja dat is zo'n staafje dat drie jaaf kan blijven zitten. Ik word ook niet ongi nu, hoef nergens aan te denken en heb nergens last van. Ideaal. Ik word niet redelijk snel zwanger maar echt te snel. Mijn eerste was de eerste vrijpartij zonder ac raak, mijn tweede was een ongelukje, we gebruikten condooms. Ik word ook 5 a 6 weken na een bevalling weer ongi en direct regelmatig, ondanks de bv. Ben echt megavruchtbaar volgens de gyn en dan is cezartte misschien niet voldoende.
nee dan snap ik het wat een rijkdom he! Maar he is normaal dat je niet ongi wordt? Vindt je het dan niet eng nu niet ongi worden...ik zou dan denken dat ik zwanger was
Niet ongi worden kan erbij horen, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik eens per maand test voor de zekerheid
Wel dat vraag ik me dus ook af over dat ongi worden. Ik ben nog niet ongi geworden maar als ik nu start met ac, hoe weet ik dan dat ze werkt en dat ik niet gewoon zwanger ben? Klinkt mss een stomme vraag maar ik wil echt nu nog niet opnieuw zwanger worden en ben er echt wel behoorlijk bang voor! Misschien moet ik idd nog maar eens afspraak met de gyn maken.