Meisje weigert op wc te poepen/angst

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Barocky, 7 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    En terecht!! Het is ook een hele stap, en dat is dus ook een hele overwinning! Dat zijn van die geweldige momenten en als mama trots is, voelen ze dat absoluut! Goed voor het zelfvertrouwen :D
    Ik vond de stap met luier op het potje al geweldig, laat staan als ze echt op pot of wc gaat poepen! Dan spring ik vast ook uit mijn vel van trots!!

2. Barocky

Barocky Actief lid

27 apr 2009
    160
    0
    0
    Helaas gaat het bij ons nog voor geen meter! Heb het boekje 'Joep moet poepen' gekocht en lees het iedere avond voor. Ze vind 'm geweldig en wil zelf na het lezen op de wc zitten om het ook te proberen. Maar iedere keer zegt ze 'hoef niet te poepen' maar vervolgens doet ze het een uur later toch weer in haar luier. Er staan een paar kleine kado's naast het toilet maar zelfs daar wordt ze niet warm van. Denken jullie ook dat ik me er maar bij neer moet leggen, dat mams het misschien wel erg graag wil maar dat ze er gewoon écht nog niet aan toe is?

3. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Wij zijn met onze oudste naar t ziekenhuis er voor geweest ok vanwege haar.obstipatie ... Daar hebben ze een poeppoli en wij hebben daar zo veel aan gehad... Als.ze.moeten poepen.dan de link steeds naar het toilet leggen.. Poepen in een luier prima.... Ze heeft zelf een mooie bak versierd waar haar luiers in liggen deze moesten we op het toilet leggen net zoals de.billen doekjes ... Als ze moest poepen moest ze naar het toilet een luier pakken was ze klaar dan pakte ze daar de doekjes... Luier zelf weggooien handjes wassen klaar.... Dan de volgende stap haar steeds als ze moest poepen dichter naar t toilet laten gaan.... Wij hebben kaartjes gemaakt zodat ze kon zien wat ze stap voor stap moest doen... En na 2 maand had.ze het door... Dus niets dwingen zelf haar eigen tempo laten.bepalen .... Ze was met 2jaar en 3 maand zindelijk qua plassen en moet poepen ruim 3 jaar

4. Barocky

Barocky Actief lid

27 apr 2009
    160
    0
    0
    Was de obstipatie voor jullie de reden om naar het ziekenhuis te gaan? Dochtertje heeft daar namelijk geen last van. Ze wacht gewoon totdat ze op bed ligt en houdt 't heel de dag op. Ik vraag me dus af of een poeppoli op dit moment wel nuttig is. Overigens is ze inmiddels 9 maanden plaszindelijk, het duurt dus al best een tijdje. De keren dat ze op de wc heeft gepoept zijn op 1 hand te tellen. Ik vind het dus best lang duren, maar ik weet niet of deze gedachte reëel is.

5. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Ik ben even mee aan het lezen. Mijn dochter is al 1 jaar zindelijk dag en nacht, maar poepen blijft een probleem..
    Ze vraagt dan om een luier en als ze klaar is wil ze deze ook weer meteen af. 2 weken geleden heeft ze het enkele keren op de wc gedaan en was supertrots, maar ineens wilde ze toch weer liever een luier aan.
    Natuurlijk proberen wij haar naar de wc te begeleiden, ze gaat dan ook zitten en zegt het lukt niet... dit leidt dan weer tot obstipatie uiteindelijk. Dan houdt ze het onbewust op lijkt wel en heeft ze weken dat ze maar 2 maal in de week poept..
    We zijn nu bezig met een stickerblaadje, dan mag ze een sticker plakken als ze gepoept heeft (waar dan ook). En dit helpt, ze heeft nu weer elke dag ontlasting..
    Zal dat op de wc vanzelf komen nu?

Deel Deze Pagina