In bad leuk, maar haren wassen drama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Birdie, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Hoi,

Onze dochter zit zittend in bad en dan heeft ze de grootste lol, maar zodra we haar haren gaan uitwassen van de shampoo is het huilen, omdraaien, bang voor water in haar oogjes. Dat is een paar keer gebeurd, en dan deed ze dat nog zelf met haar handjes! In ieder geval is het geen leuk einde van het badje.
    Ik weet ook niet hoe we het anders zouden kunnen doen. Nu zeep ik in, en manlief houdt haar naar achteren en of hij spoelt het uit met zijn handen (duurt langer) of ik zet toch even de douchekop erop, duurt korter.
    Wat kunnen we doen om het uitwassen aangenamer te maken?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.831
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Heb je al een gietertje in bad? Daarmee kun je misschien oefenen? Zelf mee laten spelen, haartjes uitspoelen met de gieter. En als je samen met haar in bad gaat, mag ze natuurlijk ook jouw 'haartjes' natgieteren...

en oja.. verzeker je zelf er van dat je shampoo hebt die niet prikt in de oogjes. Dat helpt misschien ook nog wel.
    Ik heb het weleens bij mezelf uit geprobeerd en niet allemaal zijn ze zo pijnloos als ze beloven ;)

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter heeft het ook een tijd helemaal niet leuk gevonden. Vaak mocht ze zelf haar haar gewoon met water "wassen" en uitspoelen. Maar als ze er eten in had gesmeerd had ze pech. Inmiddels vindt ze haren wassen leuk en wil ze het graag. Vaak doet ze het ook zelf.

Toen ze het zo erg vond deed ik meestal een washandje op haar ogen mocht ze zelf vasthouden. Ik spoelde het met een bekertje uit.
    Gaat sneller dan met de hand en is minder eng dan de douchekop.

4. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Een washandje niet al te nat en dan 100 keer washandje uitspoelen duurd wel langer maar lijkt me wel fijner als een plens water van de douchekop over je heen

5. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    er zijn ook van die dingen die je op het hoofdje kan zetten zodat je het haar wel kan wassen maar er geen water/zeep in de oogjes komt, weet alleen even niet meer hoe ze heten..

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier is het nog steeds drama, hij wil er maar niet aan wennen.
    Wij doen het als het eerste om wel leuk te eindigen zeg maar.
    Dus helaas geen tips voor je

7. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Ik doe het met een bekertje uitspoelen. We hebben het van het begin af aan gedaan zo, dus hij is het wel gewend. Soms is het wel huilen, maar dan snel met een handdoek oogjes afdrogen en het is weer klaar.

8. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Een badspons.
    Kun je de bol mee inzepen en daarna een aantal keer met schone spons uitspoelen.
    En als je de spons uitknijpt achter op haar hoofd krijgt ze dat water ook niet in haar gezicht.
    Het is hier nog niet helemaal huil-vrij maar al een stuk beter.

De douchekop erop is hier reden voor paniek, Justin kruipt dan helemaal in paniek het bad uit en is op die manier al een keer bijna op de vloer gedondert...

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oh ik heb dit ook altijd met mijn dochter... ik was altijd direct haar haren zodat ze daarna nog even lekker kan spelen.... ik doe het met een lege fles shampoo en probeer het haar zelf te laten doen.. en anders met de douchekop.... moeten ze ook een beetje aan wennen spelenderwijs.... eerst sproei ik met de douchekop lekker over haar rug en de buik en dan langzaam richting de haren... ze gaat dan direct staan en gaat over de badrand hangen omdat ze dan weet dat ik niet sproei aangezien de badkamer dan onderloopt... haha..... ik denk dat het vanzelf overgaat hoor...

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier is het sinds een paar weken ook krijsen met haartjes wassen. Ik begin er nu mee, even koppie goed drogen en dan kan ze spelen en spetteren en is het leed vergeten!

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Onze dochter vind in bad haar wassen absoluut een krime maar onder de douche is het geen enkel probleem. Dat weleens geprobeerd?

12. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Ik mocht vroeger als klein meisje ook altijd een washandje tegen mijn ogen duwen. Kon mama gewoon spoelen en ik zorgde er zelf wel voor dat er geen druppel tussendoor kon glippen.

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

14. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    hahaha, dat ziet er ook niet uit, zo'n ding!

Ik denk dat we de douchekop maar even achterwege laten, ik probeerde dat nl. wel eerst op haar buikje, maar dat ding vindt ze eng.
    Pfff, ik vind het nog moeilijk hoor, als eerste haar haar doen is inderdaad optie, maar ik ben bang dat ze daarna niet meer stil te krijgen is en bovendien krijgt ze het dan snel te koud.

In ieder geval wel bedankt voor alle reacties! Ik denk dat we het voorlopig maar even met een washand inderdaad of met een bakje doen.

Maar hoe je het ook doet, haar hoofdje moet toch naar achteren toch voor het uitspoelen van haar haar boven haar voorhoofd! Na ja, we proberen weer woensdagavond. ;)

15. Joely

Joely Lid

8 apr 2008
    80
    0
    0
  16. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    hier heb je speciale emmertjes te koop met aan 1 kant een zacht rubber stuk dat je tegen het voorhoofd aanzet zodat je vanaf het voorhoofd naar achter het water kan gieten om het haar uit te spoelen.
    zal ff foto zoeken.. weet alleen niet of ze die ook in nederland hebben maar dat lijkt me wel..

17. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
  18. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
  19. Joely

Joely Lid

8 apr 2008
    80
    0
    0
    #19 Joely, 18 feb 2010
    Laatst bewerkt: 18 feb 2010
    Dat is een cool dingetje hee!!

Maar hoe heet hij dan...in het engels?

Misschien kan ik m ergens in een internet shop kopen?

20. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    ja ik zal eens even google-en want ik woon in engeland en hier verkopen ze m gewoon bij mothercare, netzoiets als prenatal..

Deel Deze Pagina