bang voor de termijnecho

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door syrae, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    pffff alle verhalen hier over miskramen en missed abortions maken me zo nu en dan toch wat angstig. Nu helemaal want aanstaande woensdag heb ik mijn termijn echo. Als het goed is ben ik dan 9+6 zwanger. Gelukkig mag ik 's ochtends vroeg al mar het is wel nog 2 daagjes nagelbijten. Het wordt dan ook mijn allereerste echo ooit, en tot nu toe heb ik puur en alleen de kwaaltjes die me eraan herinneren dat ik toch echt zwanger ben,

Kunnen jullie me ff een hart onder de riem steken zodat ik wat minder zenuwachtig raak en vannacht tenminste lekker kan slapen? Afgelopen nacht echt heel slecht geslapen, maar dat had ook te maken met de hechtingen die vandaag verwijderd moesten worden ;)

2. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    meid op een forum als dit lees je idd ook vaak minder leuke en triesten dingen...je zegt dat je kwaaltjes hebt nou dat is een goed teken hoor:D vertrouw op je lichaam meid...het is eng zo'n eerste echo ik denk dat iedereen dat heeft!

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

De negatieve verhalen blijven vaak langer hangen dan de positieve hè.
    Elke echo is spannend, vind ik dan. Ben ik zwanger of niet? Zit er nog wel wat, voel niks? Is hij/zij wel gezond? Groeit hij/zij wel goed? ...zo kunnen we onszelf helemaal gek maken ;)

Probeer je te concentreren op de positieve verhalen ;)

4. Iefie

Iefie Niet meer actief

Ik denk ook dat iedereen dat heeft in meer of mindere mate. Wat in elk geval niet helpt is het lezen van verhalen van mensen waarbij het niet goed is gegaan. Het maakte mij in elk geval alleen maar onzeker. Ik zag dan ook als een berg op tegen die termijnecho. Gelukkig was die goed en hij zal bij jou vast en zeker ook goed zijn! Een zwangerschap gaat in de meeste gevallen gewoon goed, getuige de vele miljoenen mensen op de wereld en de miljoenen die elke minuut worden geboren. En als het niet goed zit heeft dat een reden en is het beter dat dat al vroeg in de zwangerschap duidelijk is. Bedenk je dat het echt en dan ook echt helemaal geen zin heeft om je vooraf druk te maken om iets wat allang bepaald is. Wil je graag een hart onder de riem steken, maar ik moet je ook bekennen dat ik mijn zwangerschap tot op de dag van vandaag nog altijd spannend vind. Ben dankbaar voor elke dag die en zo kijk ik er ook naar! Geniet van het moment!

5. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    he lekker relativerende antwoorden hier :) bedankt, daar kan ik heel veel mee!

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

herkenbaar hoor, gelukkig hoef je niet zolang te wachten.

ik heb beide zwangerschappen de eerste echo met 12 weken gehad, en steeds was ik in het bevallingslijstforum één van de laatsten terwijl ik wel in het begin van de maand was/ben uitgerekend. dan lees je hier al die verhalen, ik werd er gek van!

wat bij mij hielp was: tot ongeveer 35 jaar is de kans op een mk 10% ongeveer, dus 90% kans dat het goed zit.

de kans op een MA is nog kleiner

en je hebt er toch geen invloed op, of je je nu zorgen maakt of niet. probeer het los te laten tot de echo zelf. (en dan leidt je volle blaas je wel af, geloof me ;) )

succes!

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Volgens mij hebben veel meiden hier last van hoor!
    Ik was zo bang voor de termijnecho dat ik mezelf van tevoren al bijna overtuigd had dat het vast niet goed zou zijn :(
    Gelukkig was alles gewoon oké!
    Het is natuurlijk ook hartstikke spannend, ik vond de termijnecho echt de meest spannende echo :)

8. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    oh meid wat was ik bang!!!

Heb echt 3 dagen met paniek en huilbuien gelopen terwijl ik altijd nuchter ben
    Maar wat is dat zonde van me tijd geweest! Het is zo vaak goed! Hou je daar lekker aan vast

En hou je asjeblieft niet vast aan wel of geen kwaaltjes bij mij wisselende het zo, van binnen wordt alles heus wel geregeld!

Deel Deze Pagina