verkorte baarmoederhals, kans op vroeggeboorte

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by bamjolan, Sep 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Hallo dames
    Ik ben nu 22+1 zwanger en heb regelmatig harde buiken.
    Volgens het ziekenhuis kan het geen kwaad, ze kunnen niet voor ontsluiting zorgen.

In 2014 heb ik een lisexcisie gehad nav een cin 3 uitslag.
    Nu word ik goed in de gaten gehouden en heb elke keer een meting van de baarmoederhals.
    De eerste keer was deze netjes 45mm+
    De tweede keer 37mm
    Vorige week 35mm

Het is nog prima, over 2 weken weer een meting.
    Ik vraag me af of er daadwerkelijk vrouwen zijn die te vroeg zijn bevallen en zoja met hoeveel weken?
    Ik merk dat ik het toch eng vind allemaal.

2. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ik heb mijn verhaal net hier getypt, maar de kleine zit tot nu toe nog binnen, dus hopelijk geeft dat een beetje hoop. :) Vind het wel heel raar dat ze zeggen dat die harde buiken geen kwaad kunnen, als ik eerlijk ben..

http://www.zwangerschapspagina.nl/19004764-post3.html

3. natas89

natas89 Lid

Aug 29, 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Ik las je verhaal. Ik doe mee aan een onderzoek naar vroeggeboorte. Dus kreeg ik een onderzoek bij de 20 weken echo (anders had ik deze helemaal nooit gehad) Op de 20 weken echo zagen ze bij mij een baarmoederhals van 28mm. Ik ben toen doorverwezen naar het AMC. Daar zou ik: of progesteron krijgen of een pessarium. Ik werd geloot voor het pessarium. Deze heb ik nu 3 weken. Ik ben nu 24 weken zwanger. Ze willen daar juist niet de baarmoedermond steeds meten.. Dat doen ze niet. Met de lengte die ik toen had had ik kans van 15% op een vroeggeboorte ipv 5%, maar dat ze zovaak meten bij jou vind ik wel vreemd? Ik zat al dus op de 28 mm bij de 20 weken en dat willen ze bij mij echt niet nog een keer meten. Nu ik dit zo lees hoop ik maar dat ik t kan uitzitten tot week 38 sowieso.

Groetjes Natas.

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ja ik krijg sinds een week of 14 al die metingen.
    de 22e weer een.
    hier spraken ze ook over een pessarium, wat momenteel nog een studie is.
    spannend wel.

5. Suzanne92

Suzanne92 Actief lid

Mar 21, 2013
    373
    103
    43
    Werken werken werken!
    Ik dacht ik reageer ook even, ik heb met 17 25 en 27 weken weeen gehad, continue harde buiken en deze hadden effect op mijn baarmoederhals die ging van 3/4cm naar 2.5 😱 heb heel de mik mak gehad ook de longrijkprikken...
    Nu heb ik utrogestan gekregen dit zijn vaginale tabletjes om alles rustig te houden! Bijna 31 weken zwanger en elke dag/week is een overwinning! Gyno zei dat t niet persee hoeft vroeg te bevallen kan zelfs nog overtijd gaan! Maar aangezien ik met week 34 utrogestan moet stoppen denk ik zelf dat het daarna niet meer zo lang zal duren!
    Ik wens je succes maar jou metingen zien er nog goed uit zolang het niet onder de 2.5cm zit komt t goed 😘

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    22 sep gaf ie 2 metingen aan 32mm en 37mm.

Nu min verhaal van afgelopen dagen, achtbaan!!!

Ik ben zelf donderdagavond opgenomen!
    Ik had wat menstruatie krampjes die doortrokken naar rug en bovenbenen, na een half uur besloten vk te bellen en kon er heen.
    1cm ontsluiting wat normaal kan zijn, ze kon er met 1 vinger in en was heel week, ze kon zijn hoofdje ook voelen, maar de baarmoedermond lag centraal naar voren en verstreken, dus ik moest naar het ziekenhuis, intussen nergens meer last van, af enntoe een harde buik.
    De echo liet zien dat de baarmoederhals open ging staan, dus wat je tijdens een wee hebt, maar ik voelde niks van weeen ofzo enndat baarde ze zorgen.
    Mijn baarmoederhals was ook verkort 24mm.
    Ik ben die nacht overgeplaatst naar AMC Amsterdam omdat de kans aanwezif was dat de baby zou komen met 26+2.
    Na diverse onderzoeken, weeenremmers en longrijping en een magnesiuminfuus werd alles kalm en gistermiddag terug naar Delft gebracht.
    Gisteravond bloedverlies en en echo gehad maar de baar!oederhals is stabiel qua lengte en alles zag er rustig uit, de avond ervoor namelijk niet.
    Als ik niet gebeld had, had ik verder niks gevoeld en was de kleine man waarschijnlijk onverwacht dit weekend geboren.
    Ik mag morgen als alles kalm blijft naar huis maar mag niks doen, dat word een uitdaging met 4 kinderen!!

Share This Page