Hey Allemaal, Wat een gedoe he, een leuke naam verzinnen. Kunnen jullie me helpen? Onze oudste zoon Daan hebben we vernoemd naar mijn schoonvader, we weten nu dat we een meisje krijgen en die zouden we graag naar m'n moeder vernoemen. Mijn moeder heet Lucia (alleen zijn er al een aantal in de familie naar m'n moeder vernoemt zij heette Lucia, Luuc en Lucy Anne) Hebben jullie nog leuke ideeen? Eventueel zou ik de naam van m'n vader er ook nog wel bij willen hebben dan word het Lucia Johanna! Zelf heb ik al zitten denken aan Lucie, Julia of Lisa? Wat vinden jullie leuk, of hebben jullie andere ideeen? Ik hoor ze graag. Liefs Crien :
Gericht op de naam Lucia heb ik gekozen voor Lucie, lijkt er het meest op. Julia is trouwens ook een super naam, die staat op ons lijstje.
^^ Sluit ik me bij aan! Julia vind ik wel een mooiere naam, maar ik vind dit, eerlijk gezegd, niet echt een vernoeming van Lucia. Zelf vind ik Lucy mooier dan Lucie! Maar ik begrijp dat jullie dat liever niet willen omdat er al iemand in de familie zo heet...?
Als je graag naar je moeder wilt vernoemen, denk ik dat Julia niet een vernoeming van Lucia is. Andere variante van Lucia zijn. -Luz (Spaans voor licht) -Lucinde -Lucienne Andere namen die met Lu beginnen of eindigen Luna Lune Luana Lucille Luisa Luvina Lulu Mary-Lu Malu Lulu