Nou de titel zegt het al... Bij de 20 weken echo, hoe groot is de kans dat de dokter het geslacht verkeerd gezien heeft met de moderne apparatuur van tegenwoordig??? Bij ons waren ze heeeel duidelijk dat het een jongen zou worden maar iedereen blijft maar volhouden dat we een meid krijgen en dat het wel vaker verkeerd word gezegd (bij mijn stiefmoeder bijv.) Maar tegenwoordig is dit toch zeker niet meer het geval met alle duidelijke beelden etc? Ben benieuwd naar jullie verhalen haha want dan hebben we over een paar weken toch een probleem
Jongens voorspellen ze eigenlijk altijd goed. Meisjes is het 'probleem'... Het is een kwestie van uitsluiten (is het piemeltje e.d. er wel of niet. Wel is altijd makkelijker )
Tsja, het kan altijd. 100% zekerheid heb je nooit. Ken een aantal verhalen uit mijn omgeving waarbij het naar beide kanten op niet klopte. Voor de zekerheid zou ik altijd voor beide geslachten een naam hebben en wat neutrale kleertjes.
Bij ons gaf ze aan dat ze het met 95% zekerheid kon zeggen dat het een jongetje wordt. Eigenlijk wist ze het 100% zeker, maar dat mocht ze officieel niet zeggen (regels van het ziekenhuis). Ze kon het geslacht trouwens heel duidelijk in beeld krijgen, dat scheelt waarschijnlijk ook wel.
Ze kunnen er natuurlijk altijd naast zitten. Persoonlijk zou ik nooit durven vertrouwen op 1 echo. Toen we met ruim 16 weken te horen kregen dat we een meisje zouden krijgen, durfde ik het ook niet meteen voor 100% te geloven, terwijl ze het wel goed had kunnen zien en ik heb ook goed heb gezien. De echo erna bleek het weer een meisje te zijn en toen geloofde ik het wel . Daarna nog 2 echo's gehad en het is nog steeds duidelijk een meisje
Oh ja, bij mij zijn intussen inderdaad ook al 5 echo's gemaakt en het bleef een jongen. Dat helpt ook een boel
Bij mij sloot ze uit voor 70% dat het een meisje zou zijn. 9 weken later heb ik 3d echo laten maken en alweer om geslacht gevraagd.. Toch had verloskundige gelijk!
Tja, ik denk toch dat je beter op een echo kunt vertrouwen dan 'iedereen' er omheen die menen dat je een meisje krijgt. Waar baseren hun dat op, op de manier waarop je draagt ? Bij jongetjes hebben ze bijna altijd gelijk, bij meisjes wil er nog weleens een vergissing worden gemaakt. Het is nooit 100% garantie, maar je kunt er best vanuit gaan hoor, als ze het duidelijk gezien hebben. Bij ons zagen ze duidelijk een piemeltje, dus geen vergissing mogelijk .
Ik had hetzelfde al snoopy, bij de eerste ook 2 keer gehoord dat het een meisje was, maar hield altijd een slag om de arm. Nu hoorden we bij 16 weken een jongen, maar weer afgewacht... bij de 20 weken echo konden wij tot 2 keer toe heeeeel overduidelijk zelf zien dat het een jongen is. Achteraf was dat bij onze dochter ook zo duidelijk, vooral nu we beiden geslachten op de echo gezien hebben. Het ligt dus ook wel aan de beelden die je op de echo ziet denk ik... Soms is het gewoon onduidelijker dan de andere keer!
Voorlopig hebben we nog maar 1x duidelijk gezien dat het een jongetje word, maar het was zooo overduidelijk dat het gewoon niet anders kan dan kloppen. Zie zelf maar... Bekijk bijlage 59068
Mijn nichtje was op 20 weken zwanger van een meisje. Bij de 30 weken echo zagen ze dat het toch geen meisje, maar een jongen was... Zij had gelukkig nog geen kleertjes gekocht, maar de kamer was (en is nog steeds) knalroze geverfd... Maar als ze bij jou al meerdere keren hetzelfde hebben gezegd, zou ik er toch vanuit gaan dat ze juist zit
wij hebben na de 20 weken echo te horen gekregen dat het een meisje was. met 28 weken nog ene echo laten doen en het was toen nog steeds een meisje maar in het begin had ik heel sterk het gevoel (heel veel mensen in mijn omgeving ook) dat het een jongen was alles is inmiddels roze, en meisjesachtig, en veel jurkjes en toestanden zijn ook roze. vannacht droomde ik dus dat het toch een jongen was. aaaaaaaaaaah en daar waren we dus helemaal niet op voorbereid. ik ben benieuwd..... hoop toch een meisje want aan dat idee be ik gewend en daarvoor hebben we alles al aangeschaft.
Hier nu ook al 3x gezegd dat ze denken een meisje, maar durf er nog steeds niet vanuit te gaan. Ik heb het zelf niet gezien en er is alleen gezegd ik denk een meisje en niet het wordt een meisje.. We wachten nog maar even af tot de pretecho
Ze zeggen dat als je droomt over een bepaald geslacht.. je het tegenover gestelde krijgt Dus in dat geval is het nog steeds een meisje
ik droomde erover nadat ik in een tijdschrift had gelezen hoe een stel een meisje verwachte die bij de geboorte een jongen bleek te zijn. toen dacht ik even: OMG.... en aangezien je in je verlof toch al niet veel te doen hebt, ga je je druk maken over dit soort dingen en ervan dromen! hahaha
maar ga wel uit van een meisje, de arts heeft aagwezen waar het zat en hoe het eruit zag, dus we hebben het zelf gezien. maarja.....weten wij veel mischien keken we wel doodleuk naar een oortje! hihihi
Hahaha ja idd.. nou aan ons hebben ze het niet eens laten zien.. we wachten nog even rustig af Jij succes straks in ieder gval met je bevalling