meisjes/jongens dieet

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LiittleOne, 11 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    moest even lachen toen ik deze site tegenkwam.
    ik wilde kijken naar de werking van magnesium (kwam dit op een ander forum tegen)
    en toen kwam ik op een site het zogenaamde Meisjes-dieet en Jongens-dieet tegen.......

jeetje volgens mij zouden we al blij zijn als we zwanger zijn van een kindje, en zal het geslacht ontzettend weinig uitmaken...

hieronder toch even het 'dieet'
    en o ja, voor de rokers onder ons...die dan voor een meisje gaan! goed bezig met je sigaret....

''
    Een nieuwe studie toont aan dat rokers eerder een meisje dan een jongen mogen verwachten. Roken zou immers een invloed hebben op het geslacht van de foetus.
    Er werden meer dan 9000 zwangerschappen onderzocht om tot deze resultaten te komen. Moeders die rookten tijdens de zwangerschap hadden slechts 1 kans op 3 om een jongen te krijgen. Als ook de vader rookt, wordt deze kans nog eens 50% lager.
    De wetenschappers waarschuwen wel onmiddellijk tegen het gebruik van tabak. "Als je rookt om een meisje te krijgen, onthou dan ook dat diezelfde sigaret de kans op kanker bij je dochter verhoogt.", zeggen ze. ''

Een meisje of een jongen?
    Je kan er niet aan doen. Je wil per se een jongen als eerste kind. Of per se een meisje omdat je al twee jongens hebt. Enkele natuurdeskundigen beweren nu dat je met een dieet het geslacht van je kindje kunt helpen bepalen. We hebben het niet voor je getest, maar jij kan het alvast uitproberen...

Verhoog je kans op een meisje!
    Om de kans op een meisje te verhogen, moet je voeding arm zijn aan kalium en natrium maar rijk aan magnesium en calcium. Je eet dus, met andere woorden, best veel melkproducten maar je vermijdt beter zout.
    Zwanger worden van een meisje: aanbevolen en toegelaten producten

- Water is een onontbeerlijk element dat je niet mag verwaarlozen. Je zal snel wennen aan de smaak ervan, zeker als je denkt aan je toekomstige baby. Contrex of Hepar zijn watersoorten die de juiste mineralen bevatten voor de geslachtskeuze. In mindere mate aanbevolen als je graag een meisje wil: Cristalline, Saint Amand, Salvetat, San Pellegrino, Vittel, Evian, Valvert, Volvic, Perrier, Chantereine, Mont Roucous.
    - Eet zoveel mogelijk verse melkproducten en drink dagelijks een glaasje melk.
    - Bijna alle fruitsoorten zijn nu goed voor je: cassis, citroen, aardbei, passievrucht, framboos, aalbes, kiwi, mandarijn, mango, braambes, bosbes, sinaasappel, pompelmoes, peer, appel, druiven, vijgen, banaan, kers, meloen, pruim
    - Groenten: broccoli, kool, porei, rabarber, bieslook of fijne bieslook, waterkers, spinazie, sperziebonen, paardenbloem, look, artichaut, asperge, witloof, komkommer, courgette, andijvie, venkel, kropsla, maïs, raap, ui, peterselie, erwten, radijs, sojascheuten, tomaat.
    -Eet veel vlees. Kies enkel voor vis en schaaldieren als ze gebakken zijn. Geen sushi voor jou! Kies rijst of pasta bij je vis of vlees.
    - Sommige gedroogde vruchten : amandel, niet-gezouten pindanootjes, walnoot, hazelnoot, niet-gezouten cashewnoten, pecannoten
    - Cola, thee, gebak en suiker eet je best niet te veel als je graag een meisje wil.

Deze producten eet je beter niet wanneer je probeert zwanger te worden van een meisje
    - Vermijd elke vorm van zout. Ook kaas, soep uit blik of bouillon uit blik bevat hoge zoutaandelen. Ook gepekeld vlees of vis schrap je nu uit je menu.
    - Laat de volgende fruitssorten even achterwege: abrikoos, ananas, perzik, watermeloen, avocado, kweepeer, guave, kiwi, litchi. Ook gedroogde vruchten als abrikoos, banaan, pruim, druiven, gegrilde gezouten pindanootjes, dadels, vijgen, kokosnoot, kastanjes eet je nu beter niet.
    - Aardappelen, witte bonen, linzen, maïskorrels, spliterwten, gedroogde erwten, sojabonen en bonen eet je ook weer na je zwangerschap.
    - Let ook op met geneesmiddelen die natrium bevatten!

Wil je proberen zwanger te worden van een jongen? Volg dan het jongensdieet!

Om de kans op een jongen te verhogen, moet je voeding rijk zijn aan kalium en natrium maar arm aan magnesium en calcium. M.a.w. eet veel zout maar vermijd melkproducten.
    Zwanger worden van een jongen: aanbevolen en toegelaten voedingsmiddelen

- Zout is het centrale element van dit dieet. Voeg dus zout toe aan je gerechten (zonder te overdrijven).
    - Aanbevolen water: Vichy-Célestins of St-Yorre
    Water is een onontbeerlijk element dat je niet mag verwaarlozen. Je zal snel wennen aan de smaak ervan, zeker als je denkt aan je toekomstige baby. Als je niet houdt van bruisend water, mag je ook Mont Roucous of Volvic drinken.
    - Vlees: vooral gerookt, gedroogd, gepekeld, gezouten of in blik
    - Charcuterie
    - Vis: vooral gedroogd, gezouten, gerookt of gemarineerd
    - Ontbijtgranen, zoals Corn flakes
    - Brood, beschuiten
    - Boter, margarine en plantaardige oliën
    - Soep, bouillon, mosterd, mayonaise (niet met eieren), azijn
    - Augurken, ketchup en olijven
    - Groenten: aubergine, champignon, zuurkool, pompoen, aardappel, tomaat, artichaut, asperge, broccoli, witloof, kool, komkommer, courgette, kropsla, maïs, raap, ui, peterselie, erwten, andijvie, witte bonen, spliterwten en linzen
    - Gedroogde vruchten en gezouten pindanootjes
    - Vers fruit en fruitsap: abrikoos, ananas, bananen, kersen, kiwi, litchi, meloen, watermeloen, perzik, appel, peer, pruim, granaatappel, avocado
    - Eiwit. Het eigeel is verboden!
    - Bloem (beperkte hoeveelheden), kruimeldeeg, bladerdeeg of pizzadeeg, gist
    - Gebak zonder melk zoals croissants, fruittaart
    - Sorbet
    - Suiker, confituur, honing op basis van oranjebloesem
    - Koffie, cola, thee

Deze producten eet je beter niet wanneer je probeert zwanger te worden van een jongen
    - Water: kraantjeswater en calciumhoudend water zoals Vittel, valvert, Cristalline, Evian, Hepar, Arvie, Badoit, Contrex, Perrier, St-Amand, San pellegrino
    - Melk, melkpoeder, melksaus, magere melk, melkproducten en kazen ( yoghurt, slagroom,... )
    - Gebak en ijs met melk of eigeel bereid vb. wafels, pannekoeken, vanillepudding, slagroom...
    - Cacao en chocolade
    - Fruit en fruitsap: frambozen, braambessen, gombo en distelvijg
    - Gedroogde vruchten : amandel, niet-gezouten pindanootjes, hazelnoten, walnoten, pecannoten, pistachenoten
    - Mollusken en schaaldieren
    - Eigeel
    - Verse groenten: snijbiet, groene kool, porei, rabarber, bieslook of fijne bieslook, tuinkers, spinazie, sperziebonen, zuring, paardebloem
    - Grauwe erwten
    - Popcorn, havermout, rijst, pasta, griesmeel

2. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Lol

3. Vlootje25

Vlootje25 Actief lid

30 sep 2011
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    * proest *

4. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    gaat te ver dit he..:)

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Proest !!

6. Vlootje25

Vlootje25 Actief lid

30 sep 2011
    247
    0
    0
    NULL
    NULL

Behoorlijk ja! :)

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Zo eens ff lekker erop ingaan.:p
    Iedereen weet dan de man het geslacht 'bepaalt'. Wel eens gelezen dat de Y-zwemmers sneller zijn maar eerder bezwijken en de X-jes het langer volhouden (ook hier zie je dat de vrouwen het sterke geslacht is ;)).
    Even hypthese vormend: de structuur van het bm-slijm zou dan de zwemmer kunnen beinvloeden. Lage viscositeit= Y is snel op plaats van bestemming, hoge viscositeit= Y bezwijkt voortijdig waardoor de trage maar sterkere X de bestemming bereikt.
    Dus als de concenetratiekalium, natrium, magnesium en calcium invloed zou kunnen uitoefenen op het bm-slijm, zou er een kern van waarheid in kunnen zitten ;)

Lalala...

8. Vlootje25

Vlootje25 Actief lid

30 sep 2011
    247
    0
    0
    NULL
    NULL

-----

Wow! Ik wist van de X en Y zwemmers, maar daar houd mijn kennis wel op ;)

9. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    nja dan is het de schuld van de ct-scan vloeistof dat we n meisje krijgen :p das nl jodium en das toch ook magnesium haha
    ik was al zwanger toen ik die scan kreeg , kwam ik 2 dagen later achter met 6 weken en toen moest het geslacht nog gevormd worden :p

10. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Ehh ik bedenk ook maar wat hoor :)

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    :D Hihi

12. Vlootje25

Vlootje25 Actief lid

30 sep 2011
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha, lol :D

13. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    dus allemaal aan de contrastvloeistof als je n meisje wil :p

14. Vlootje25

Vlootje25 Actief lid

30 sep 2011
    247
    0
    0
    NULL
    NULL

* proest*

Ik zal dat onthouden als ik eenmaal zwanger mag worden ;)

15. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    doe mij maar een baby, die gezond is, het geslacht? Het zal me een worst wezen! Of.. ben ik ook nu een keuze aan het maken ;) pff..

16. Vlootje25

Vlootje25 Actief lid

30 sep 2011
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Bjanc; ligt dus blijkbaar aan je dieet :p

17. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Nog even een aanvulling op de hypothese :p
    Als je voor een jongen veel zout moet eten, trekt dat weer vocht aan (ivm osmose enzo) en zou de viscositeit dus lager kunnen zijn: goed voor de Y-zwemmers. Weinig zout vica versa. Dus het dieet klopt ;)
    Heerlijk om zo eens slag in de rondte te fantaseren :)

18. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    okee dan ga ik even met je mee,
    bovenaan staat dat de rokende moeders een grotere kans op een meisje hebben, dit natuurlijk omdat de X-jes sterker zijn en overleven bij deze stoffen als nicotine bvb..

ja toch?;)

19. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    zou kunnen :) misschien dat rokende vaders dan ook nog minder snel-zwemmers hebben. Roken is ook niet zo best voor je bloedvaten, eens denken hoe dat de boel via die weg nog zou kunnen beïnvloeden...

20. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    eigenlijk is gewoon logisch nadenken het beste wat je kan doen..daar zullen de meeste goede antwoorden vandaan komen..

Deel Deze Pagina