zwanger worden met behulp van osteopaat?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door marieke1610, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo!
    ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met zwanger worden door behulp van een osteopaat.

gister hoorde ik dat een osteopaat ook behandelingen doet om je lichaam weer op 1 lijn te krijgen zeg maar. Het kan voorkomen dat je een blokkade creeerd in je lichaam en dat het zwanger worden daarom word bemoeilijkt.

ik wil graag alles geprobeerd hebben en baat het niet dan schaad t niet..
    heb dus zonet een osteopaat gemaild gehad. Hoop op reaktie.

Maar heeft iemand hier daar ervaring mee?

liefs marieke

2. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik ben in t verleden wel behandeld door ostheopaat omdat mijn baarmoeder last van verklevind in de richting van een deel van maag zou hebben. Niet een fijne behandeling, maar mijn menstruatie pijn nam wel af. Verder word ik al ruim 10jr door n hele goeie "algemeen" behandeld. Hopelijk kunnem ze je hieromtrent helpen. Ik zou t zeker overwegen. Kan je lichaam mooi in balans maken. Succes !

3. ah dankjewel!
    ik ben ook wel heel benieuwd of het voor mij zal werken.
    hoop snel bericht te krijgen..

4. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Heel veel succes ! Ik zal voor je duimen!

5. dankjewel!
    heb al mail terug (het kan dus bij sommige wel snel ;) )
    ze wil eerst mijn iui nu afwachten, osteopathie bij zwangerschap kan goed zijn, maar de eerste 3 maanden moet je daar voorzichtig mee zijn. maar ze kan en wil me als het mislukt is zeker helpen. :)

nog meer mensen goede ervaringen hiermee?

6. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Bij mij heeft het ook geholpen, wel nog in combinatie met Clomid. Maar het was toch vrij snel na een behandeling

7. kijk dankjewel corina! dat zijn mooie berichten!
    was zon behandeling pijnlijk?

8. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Moet heel eerlijk zeggen dat ik dat niet meer zo goed weet.
    Maar ga sowieso regelmatig naar de osteopaat voor rug en nekklachten. Als je nog nooit eerder geweest ben kan ik me voorstellen dat het een beetje apart voelt. Geloof niet dat het echt pijnlijk was bij mij. We zijn aan het klussen geslagen voor een tweede. Overweeg het zeker om er weer heen te gaan

9. oke :) nou hopen dat t voor de 2e ook lukt :D

ik ben benieuwd! moet sowieso nu eerst deze iui afwachten en dan zien we wel verder.. hoop ze niet nodig te hebben natuurlijk haha

10. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Zou inderdaad mooi zijn als je 'm niet nodig hebt.
    Zie dat je ook al een heel traject hebt doorlopen.
    Volgens mij ben je ongeveer gelijk met mij begonnen, alleen is m'n zoontje nu 3,5. Jeetje zit jullie niet echt mee.

11. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    Zelf doe ik voetzone reflex therapie, dat is om de hormoon huishouding een beetje rustig en goed te krijgen.

12. corine ja klopt.. zijn in nov alweer 5 jaar bezig.. 2 miskramen gehad.. en nu alweer een tijd tot een nieuwe poging zwanger worden.. dus dan probeer je alles wat ook maar bij mensen werkt he..
    ik denk er soms wel overna hoor.. dat we idd al een kindje van 2 hadden kunnen hebben. maar goed niet te lang bij stilstaan en gewoon doorgaan :D

littleone oke en wat houd dat precies in? een soort massage voor de voeten waardoor dus die hormoonhuishouding beter werkt?
    die houd ik als laatste optie hihi ik heb namelijk een hekel aan mn voeten (kweet t ... rare tik)

13. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    LiitleOne, klopt heb ik al vaker gelezen. Schijnt ook goed te helpen.

Marieke, moet je inderdaad niet te veel stil bij staan. Maar gaat vanzelf denk ik. Wij zijn in januari 2006 begonnen. Duurde bij ons ook best even, werd na een half jaar niet meer ongesteld. Dus ben benieuwd hoe het nu zal gaan

14. spannend! en zag dat je flink afgevallen bent! toppie!
    ik was ook bezig, ben nu 3 kilo kwijt. maar ik blijf stilstaan. denk dat t komt door de hormonen die ik spoot voor de iui..

15. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Die hormonen werken inderdaad niet echt mee om af te vallen.

16. nee idd.. maar goed..we blijven ons best doen..

17. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    Nou je moet het niet zien als een massage,
    je voeten zijn eigenlijk een soort van 'afstandsbediening' van je lichaam.
    Het is ongeloofelijk wat ze doet, gewoon geweldig.
    elk stukje op de voet is terug te vinden op een plek in je lichaam.

hier even een stukje van internet gehaald,
    Organen, beenderen en weefsels hebben allen een reflexpunt op de voeten. Bij een verstoring kan dit tijdens en na de behandeling merkbaar zijn, o.a. door het ontstaan van pijn, prikkelingen, jeuk, veranderingen van huid (eelt, transpiratie) en kleurverschil. De punten waar deze gevoelens ontstaan geven aan dat er verstoringen zijn in de energiebaan naar het corresponderende orgaan of lichaamsdeel. Wanneer deze verstoring zijn opgeheven kan het lichaam in staat zijn zichzelf te genezen. Ik genees mijn patiënten dus niet maar ik ondersteun bij het zelfgenezingsproces. Daarbij behandel ik niet alleen dat gedeelte van de voeten waar zich de pijn of klacht bevindt, maar behandel ik beide voeten helemaal en op die manier de ''mens als geheel''. Wat er ook gebeurt, het is allemaal goed, want het wil zeggen dat er iets in gang wordt gezet.

en hier is het bewijs...ik voel me nu stukken beter, heb een therapie van 5 weken, zit nu op week 3 en merk echt al verschil!

18. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ik heb van de zomer 3 behandelingen bij een osteopaat gedaan, met dezelfde vraag (was al ruim een jaar bezig voor nr 2) en in het kader van baat het niet dan schaad het niet. Er zaten wel blokkades in mijn lijf en ik en een aantal keer gekraakt. Het verhaal wat hij erbij vertelde klonk heel plausibel en de behandeling zelf was prettig. Wel duur, wordt niet vergoed door de verzekering, dus 3x kostte mij ik geloof iets meer dan 200 euro.
    Nu ben ik 'uitbehandeld' , na drie keer geef je je lijf weer rust en moet je maar zien wat er gebeurd. Dat is nu twee maanden geleden. De eerste ronde na de behandeling was ik 2 dagen later ongesteld dan 'normaal' en werd ik ongesteld met als start vreselijke buikkramp. Ik heb geen bewijs dat ik misschien zwanger was, maar zo voelde het wel. De tweede ronde heb ik enorm veel last van mijn borsten gehad en echt gedacht dat het raak was, maar helaas nu ook ongesteld.
    Tot nu toe geen resultaat dus, maar wel het idee dat mijn lichaam heftiger reageerd. Wel voelde ik me prettig bij de behandelingen en voelde ik me wel even weer lekker in mijn vel gezet.

19. ah oke littleone! dank je voor de uitleg! zeker mooi dat t zo goed werkt bij je!!

betties jammer dat je niet meteen zwanger was! maar hopelijk komt dat snel! ik krijg het tot 75% vergoed.. weet niet of je aanvullend verzekerd bent? tis idd anders prijzig. maar ja je hebt er dan wel alles voor over he... hopelijk ben je snel zwanger!

20. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Krijg het ook deels vergoed, dacht ook 75% en dat tot een bepaald bedrag per jaar

Deel Deze Pagina