Wat vinden jullie van de naam Janice? (Uitspraak Djennis zoals Janice Dickinson) Ik vraag dit omdat we 3 jaar geleden de meisjesnaam Hailey hadden en ik tot vandaag echt in de veronderstelling was dat iedereen deze naam leuk vond maar nu in een ander topic lees dat sommige het een ordi naam vinden In mijn omgeving heeft eigenlijk niemand echt gereageerd op de naam Janice, en omdat iedereen op de naam van onze zoon Giorgio reageerde met " goh aparte naam" (met andere woorden "vreselijk") was ik benieuwd Dus ben benieuwd wat voor associaties het bij jullie opwekt, want hier zegt iedereen het tenminste eerlijk Wij hebben trouwens een Engelse naam waarbij het heel mooi staat. (Vinden ik en mijn man dan ) G.R.E.Y ( op z'n Engels)
Staat inderdaad mooi met de achternaam. Hmmm de naam laat me in ieder geval niet denken aan "degelijke" mensen,maar ook geen ordi naam..weet het niet hahahaha Bij ons zullen ze ook wel de naam met "iets" associëren. Iedereen is benieuwd naar de naam en zoekt inderdaad naar een naam die past bij onze zoon Moreno. Onze dochter gaat Dèlana heten dus tsja. Maakt me zelf niet zoveel uit wat andere vinden. Ik vind wel dat een naam ook moet staan bij een volwassen persoon. Ze zijn uiteindelijk langer volwassen dan kinds
Ik vind het geen ordi naam hoor maar hij is ook niet mijn smaak Jammer dat jullie er geen reacties op gekregen hebben!
Afgaande op de uitspraak vind het niet klinken als een echte meisjesnaam.. Ik zou me bij het horen van de naam afvragen of het voor een jongen of meisje is. De schrijfwijze vind ik wel echt voor een meisje. Ik dacht zelf dat ik moest zeggen: Jaa-nies, sorry, maar de naam is niet mijn smaak!
Tja, ook dit is niet zo mijn ding, niet ordi ofzo, maar hard. (waarschijnlijk omdat je zelf janice dickinson als voorbeeld noemt en dat is nou niet echt een katje om zonder handschoenen aan te pakken)
Ik vind het een mooie naam die je niet vaak hoort. Juist icm een Engelse achternaam vind ik hem leuk klinken! (de naam van je zoon ook trouwens)
Ik moet dan gelijk aan Janice van de serie Friends denken (die met die schelle stem) Ik vind het absoluut geen lelijke of rare naam iig, maar het is ook mijn smaak niet
Voor mij valt ie in dezelfde categorie als je zoontje zijn naam, apart, niet mijn smaak en ik vind het wel een ordi naam, sorry maar je wilde een eerlijke mening
Ik vind het opzich wel een leuke naam maar zou niet mijn keuze zijn. Hij past heel mooi bij de achternaam!
Heet je man Christian? On topic, ik vind het geen mooie naam. Meer ordi dan Hailey maar dat ook omdat ik gelijk aan die gay-janice van tv denk. Vind het ook niet echt een babynaam. Maar joh, als jullie er maar blij mee zijn toch.
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor, wou idd eerlijke meningen Thnkx dames Het enige wat hier iedereen zich afvraagt is of het idd Jaanies of Djennis is qua uitspraak, zelfde als of onze zoon djordjo heet of gieorgieo en dan verder "goh, apart" @Melanie: wat een mooie naam voor jullie dochtertje! Past ook heel mooi bij de naam van je zoontje!
Hahaha die Christian vraag krijg ik idd vaker Die Janice van tv bedacht ik me deze week idd ook toen ik koffietijd aan het kijken was, eigelijk heet hij Jan maar Janice vond hij mooi ofzo Maar idd, wij zijn er ontzettend blij mee en dat telt, maar was gewoon erg nieuwsgierig van wat anderen dachten van de naam aangezien je hem niet vaak hoort ( en dus de commentaren leuk/niet leuk ook niet)
Niet mijn smaak maar ook niet ordi. Met jullie achternaam zou ik ook voor een engelse voornaam kiezen, staat er mooi bij! Hailey vond ik eerst ook minder, maar ken nu een kindje dat zo heet en ben er nu helemaal aangewend. Leuke meid en de naam past helemaal bij haar. Daarom moet je gewoon de naam kiezen die jullie mooi vinden! En voor anderen is het soms een kwestie van wennen. Natuurlijk is het leuk en fijn als anderen je mening delen en net zo enthousiast zijn! Maar het zou jammer zijn als je DE naam voor jullie kindje niet kiest omdat anderen hem niet leuk vinden.
Ik vind de meeste engelse namen gewoon niets aan voor een nederlands kindje. Janice is niet mijn smaak, maar valt niet in mijn rijtje als ordi naam. Gefeliciteerd nog met jullie meisje!
Ik leg idd de link met janice dickinson.. en vind haar best een btje..... persoonlijk vind ik het niet zo'n mooie naam. Janice Jackson is ook een vergelijk. maar dat is smaak. vind het ook geen lelijke naam of zo van goh wat heb je nu toch gedaan. ieder zo zijn ding toch. Hailey vind ik wel een leuke naam, maar klinkt niet lekker met jullie achternaam.. dan vind ik Janice idd beter.
ik heb er een neutraal idee bij. niet ori maar zeker niet kak. Wat ik zelf heel irritant vind is dat je de naam op verschillende manieren kan uitspreken. Onze jongste dochter heet Jolie en als ik nog kon ruilen had ik haar Anne-Fleur of Fleur oid genoemd want ik word knettergek van de manier waarop mensen haar naam uitspreken. joowlie , jolie, Sjowlie , Sjolie , Djolie . achteraf niet goed bij nagedacht. daarom zou ik zelf nooit meer een naam kiezen waar je met zoiets zit.
hmm ik vind gauw iets ordi maar nee vind dit niet ordi. Het is wel absoluut mijn smaak niet, maar ordi kan ik het niet noemen.
Ik zou voor een andere schrijfwijze gaan. Janis (van Janis Joplin) zelfde uitspraak maar vind ik iets stoerder staan.