je hebt al leuke tips gekregen, maar ik wil wat anders zeggen. Tegenwoordig is meisje= roze, jongen = blauw. Heel veel mensen weten niet dat vroeger stond roze juist voor jongens en blauw voor meisjes
Hier een blauwe kamer. Is van m'n zoontje en schuift zo door naar de kleine meid straks. Ik vind roze leuk in een jurkje of mandje, maar niet op de muren dus ik vind blauwe gordijntjes prima kunnen voor een meid!
Wij hebben ook blauwe gordijnen hangen en ongeacht het geslacht van ons kindje, ze blijven hangen. Het is een mooie blauwe kleur, wat fel. Ik vind blauw ook best mooi bij een meisje, ook qua kleding. Niet het donkerblauw, maar wel lichtblauw of dat felle blauw. Eigenlijk vind ik maar één kleur echt "geslachtsgebonden": roze.
Onze peuterdame heeft ook aqua blauwe gordijnen. Verder 1 paarse muur en de rest creme. Roze dekbedhoesje ed. Staat hardstikke leuk. Heb bewust voor blauw gekozen omdat deze me meer leken de verduisteren dan roze of wit (heb verduisterende gordijnen) Zoontje heeft groene, dus blauw hoeft niet persee bij een jongentje