hoi even een vraag, omdat ik oorspronkelijk uit belgie kom weet ik het volgende dus niet. is het in nederland ok om 2 peettantes te hebben in plaats van ook een peetoom? en kan ze dan wel gewoon gedoopt worden
Volgens mij kan dat gewoon hoor, het is ook al lang niet meer zo dat de peetoom en peettante een stel zijn zeg maar. En voor het dopen is het volgens mij geen bezwaar, zolang ze maar aangeven dat ze evt bereid zijn om het kind op te voeden met het geloof.
ja hoor dat is geen probleem. Mijn neefje heeft 2 peettantes. En het kindje van mijn vriendin, mijn petekindje heeft ook 2 peettantes. Beide kindjes hebben een doopfeest gehad zoals alle andere doopfeesten.
Ja dit kan wel hoor, en het hoeft ook geen stel te wezen.. mijn peetoom en peettante zijn ook geen stel. mijn peetoom is een broer van mijn moeder en mijn peettante is de zus van mijn vader van allebei de kanten van de familie wat mee gekregen
o ok, in belgie is het namelijk gebruikelijk dat bij het eerste kind de moeder van mij peettante word en de vader van mijn man peetoom. maar omdat de ouders van mijn man beiden jong overleden zijn hebben wij hier de mogelijkheid niet toe
dit zijn de richtlijnen voor dopen in de katholieke kerk. http://www.isidorusweb.nl/asp/default.a ... ow&id=3621