Wat kan dit zijn ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nicole26, 6 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    Sara gaat normaal gesproken rond 19.00 uur naar bed en krijgt dan voor het slapen gaan haar flesje en een schone luier, en dan gaat ze ook lekker slapen tot s'morgens vroeg , en ik ook nooit problemen gehad hiermee ..
    maar nu sinds een week als ze rond 19.00 uur slaapt , word ze rond 20.00 weer wakker en dan is ze echt volledig in paniek , en klaarwakker ... ook al troost ik haar zo gauw ik haar terug in bed wil leggen krijst ze alles bij elkaar ! en ze is dan echt zwaar moe maar wil niet toegeven , blijft aan het huilen en dan uiteindelijk een uur of twee later valt ze in slaap ... ik snap er niets meer van , wat kan dit zijn ?
     
  2. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    geen idee, maar wel herkenbaar. Alleen duurt het bij ons 20 minuten. Totale paniek!
    Wij hebben het rond zeven maanden gehad en nu sinds gisteren ook weer. Het lijkt wel dromen ofzo. Bij ons helpt sussen in haar kamertje. En als ze stil is leggen we haar terig, dan gaat wel weer even hard huilen, maar valt wel na 10 minuten in slaap.
    Hopelijk gaat het snel beter
    groetjes bianca
     
  3. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Klinkt als verlatingsangst. Dat is een fase en gaat wel weer over. Je kunt er vrij weinig tegen doen. Ik deed altijd het volgende: Als tymen wakker werd en bleef huilen na verschillende keren troosten (niet uit bedje halen) dan ging ik even bij hem zitten tot hij rustig werd. Niet praten, geen oogcontact maken. Op een gegeven moment viel hij bijna in slaap en dan ging ik weg. Vaak huilde hij nog wel even, maar dan ging hij vrij vlot slapen!
     
  4. stamboom

    stamboom Bekend lid

    17 nov 2006
    656
    1
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Hier ook hetzelfde. Volgens mij zijn het idd dromen.
    Diekleintjes maken zoveel mee op een dag! Het is niet iedere dag, maar zo afen toe. We halen haar dan ook uit bed en troosten haar op haar kamertje. Evt wat water drinken en weer proberen te slapen. Soms gaat het een uur af en aan en soms gaat ze ook gelijk weer slapen.
     
  5. bobbelientje

    bobbelientje Actief lid

    2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat is het volgens mij ook. Chenoa heeft hier ook last van.
     
  6. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    Dat was mijn eerste gedachte inderdaad ook dat het verlatingsangst is , het is gewoon frustrerend dat je niet weet wat het is en wat te doen ...
     
  7. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    wij hadden het gisteren ook weer en ik had net geschreven dat het 20 minuten duurde.....nou gisteren wel 1,5 uur

    ha ha. Hoop dat het weer snel beter gaat
     
  8. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Is, volgens mij, inderdaad een fase. Mijn dochter heeft 't ook gehad (meerdere fases!). Sterkte ermee!
     
  9. mama aes

    mama aes Bekend lid

    10 dec 2005
    682
    16
    18
    We hebben dit met Anne ook gehad ook rond die leeftijd en het komt nu nog wel eens voor Ik heb Anne altijd even uitbedje gehaalt even afgeleid boekjes lezen enz en daarna ging ze dan weer slapen (of huilde zich zelf in slaap)
    Ik heb de keuze gemaakt om haar wel uit bedje te halen vind het zo zielig als ze daar zo alleen ligt kan zelf ook moeilijk alleen zijn :) misschien komt het daar ook wel door hoor dat ik het zielig vind succes er mee
     

Deel Deze Pagina