Meisjes meer gewenst dan jongens?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MevrouwH, 6 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Op dochters wordt echt anders gereageerd dan een zoon, in Nederland (andere landen misschien niet) lijkt het toch alsof een meid altijd leuk wordt gevonden maar een jongen... Bij een 2e dochter krijgt de man misschien opmerkingen, maar ik heb het idee van andere vriendinnen met 2 of 3 meiden dat er bij hun niet negatief gereageerd werd.

2. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Hier hebben we 3 meiden en zelfs al tijdens de laatste zwangerschap was papa al zielig, moesten we zeker door voor een 4e, zou papa vast teleurgesteld zijn dat IK hem geen jongen kon schenken ( hallo, biologieles) ect. Dus ik denk dat het zowieso nooit goed is, jongens,meisjes, beide. Het is nooit goed.

Thirza78 vindt dit leuk.
  3. Rosea

Rosea Actief lid

16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Jeetje wat een onzin, ik ben ook zwanger van een jongen en als ik dat soort reacties zou krijgen zou ik zeker vragen waar ze het lef vandaan halen zoiets te zeggen :| Hier is een jongen net zo gewenst als een meisje, zowel door mijn man als door mij..

4. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    mijn broertje dus gisteren tijdens videobellen met mijn nichtje “wat vind je ervan nog een jongen? Had je niet graag een meisje gewild? Meisjes zijn zo leuk bla bla”

ik zeg dat jij een meid gewend bent betekent niet dat het leuker is dan een jongen en omgekeerd ook niet. “Ja je hebt ook wel gelijk zegt hij dan”

Denk toch na denk ik dan gewoon. Heb twee missed abortions gehad in 2019 met een helse nacurretage bij de tweede. Ik heb mijn portie wel al gehad. Ik ben hartstikke blij met dit ventje

Chanbee vindt dit leuk.
  5. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Dit is je eerste? Dan reageren mensen toch anders want nog een jongen is best wel zielig namelijk ;)

6. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Voor iedereen die zwanger is, gefeliciteerd trouwens. Dat we maar mooie en gezonde kinderen mogen krijgen ondanks deze rare Corona tijden wat best wel een stempel drukt op de zwangerschap. En ongeacht een jongen of een meisje, het is allebei een wonder namelijk :)

Chanbee, SAARC, applejo en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    Wat kunnen mensen toch naar reageren he.

Als mijn 2e kindje ook een jongetje wordt zou ik dat echt niet erg vinden. Zou hartstikke tevreden zijn met 2 boys. Al heb ik wel het gevoel dat het een meisje is, nub was te moeilijk te zien. Ook een meid zou ik prima vinden hoor, weer wat anders. :)

Het heeft alle 2 iets toch

MevrouwH vindt dit leuk.
  8. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Als er bij mijn 32 weken echo een meisje te zien is (20 weken echo slecht beeld maar toch 90% jongen zei ze) dan zal het schakelen zijn maar ben ik er natuurlijk net zo blij mee.

Gefeliciteerd trouwens!

9. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    Ja, begrijpelijk je stelt je er ook op in natuurlijk.
    Gefeliciteerd! Uiteindelijk blijft het belangrijkste dat ze gezond zijn :)

MevrouwH vindt dit leuk.
  10. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Ik kreeg als eerste ook een jongetje. En ik heb ook zulk soort opmerkingen gehad.
    Sommige mensen zijn van mening dat kleren kopen veel leuker is voor een meisje. Maar ik heb ontzettend genoten van het kleren uitzoeken van mijn jongen

Als 2e kreeg ik een meisje. Toen waren mensen van mening dat het wel compleet zou zijn zo. En dat het nu leuk was eindelijk jurkjes haarbandjes e.d. te kunnen kopen.

Als 3e kregen we nog een jongetje. Daar heb ik eigenlijk verder geen commentaar op gehad behalve dat het handig was dar ik de jongenskleding al had want daar hangt toch zowat niks van in de winkel..

Nou ik weet 1 ding dat ik meer geniet van winkelen met mijn 2 jongetjes dan van winkelen met mijn meisje. Ze wil alles roze en met hartjes en als ze dat niet krijgt is de winkel te klein. Achteraf kan ik er wel om lachen.

Jongens en meisjes zijn gewoon verschillend. Maar het heeft allemaal leuke dingen. Bij meisjes kun je vlechten en staartje maken en bij jongens een stoere kuif of stekels.
    Onze jongens en vooral onze oudste van 5 is erg behulpzaam. En we genieten heel erg zowel van de jongens als van ons meisje

MevrouwH en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  11. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Na twee jongens was ik zwanger van een meisje. Ik heb ook heel wat opmerkingen gehoord in de trant van:
    Je bent zeker wel heel blij dat het een meisje is?
    Dus je man kan wel meisjes maken, haha.
    Jullie hoopte zeker al op een meisje?

Het maakte mij echt geen klap uit wat het geslacht was. Nu bij de vierde ook niet. Jongens en meisjes zijn even leuk. Elke kind heeft hoe dan ook een eigen karakter.

MevrouwH vindt dit leuk.
  12. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Heel eerlijk gezegd ben ik ergens blij dat het een jongen is want ik heb helemaal niks met meisjeskleding. Het is allemaal rozig en zoetig met roezels en bloemen. Echt een verschrikking. Ik kreeg al visioenen van bergen foeilelijke babyroze kleding die ik zou krijgen op mijn kraamvisite ;)
    Maar goed ik denk dat dat gewoon had moeten wennen hoor.

Ik ben zo gewend aan een jongen. Het heeft allebei zijn charmes en als het wel een meid was geweest had ze heus geen jongenskleding aangehad haha. Maar ik vind jongenskleding uitzoeken ook echt heel erg leuk.

Zwierezwaai vindt dit leuk.
  13. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Dit zijn allemaal zulke gevoelige onderwerpen. Ik vind het naar dat mensen zich niet realiseren wat zo’n opmerking doet. Toen ik probeerde zwanger te worden en dat niet lukte kregen wij ook opmerkingen als; wordt het niet eens tijd voor gezinsuitbreiding? Zo pijnlijk als je dan al een paar jaar bezig bent en de ene miskraam na de andere krijgt...

Ik vind dat ook met het gender onderwerp. Prima als je een voorkeur of wens hebt, dat kan ik ook nog begrijpen, maar houd je ongezouten mening dan lekker voor je. Het levert echt niets positiefs op om het daarover te hebben tegen een aanstaande moeder. Vol hormonen. En al zou die aanstaande moeder dat wel voelen (teleurstelling) dan is het wellicht helemaal geen goed idee daarover te beginnen.

TO als jij maar blij bent met je kleintjes, dat is het allerbelangrijkste, de rest is bijzaak.

MevrouwH en Chica82 vinden dit leuk.
  14. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ach... het is nooit goed.
    Ik heb een meisje en een jongen. We krijgen nu weer een fijn ventje..
    Was iemand die zei... ach wat jammer...

Volgens mij heb ik heel schaapachtig staan kijken ghehe.

Vind het sowieso apart als je een extreme voorkeur hebt. Maar hey.. wie ben ik hè.

MevrouwH vindt dit leuk.
  15. Nora001

Nora001 Bekend lid

22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    We krijgen het tweede en derde jongetje.
    Tot nu toe nog geen vervelende opmerkingen gehad. Gelukkig.
    Ik denk dat mensen toch het beeld hebben dat je het liefst een mini-me krijgt, een soort evenbeeld van de ouders. En dat een man daarom liever een jongen heeft en een vrouw een meisje.
    Maar een kind is nog altijd een individu, jongen of meisje.

MevrouwH en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  16. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ik heb ook een jongen en een meisje. Ik had juist eigenlijk wel erg een voorkeur voor een jongen bij de eerste en bij de tweede misschien ergens wel weer. Moest echt wennen dat het een meisje was. Dus ik snap dan weer niet zo goed waarom iedereen meisjes dan zo leuk vindt? Ik was denk ik vooral bang dat ze op mij zou gaan lijken qua karakter :roflmao: .
    En ja, het hoort niet om een voorkeur te hebben, maar het zat er toch wel. En echt niet zo dat ik in zak en as zat dat de tweede een meisje was hoor. Ik was natuurlijk ook gewoon heel erg blij! En tjonge wat heeft ze mijn hart gestolen! Ze is zo leuk! En op mijn zoon was ik instant verliefd! Denk niet dat het komt doordat het een jongen of meisje is hoor. Ze zijn allebei gewoon heel leuk!
    En ja dan krijg je dus veel opmerkingen van 'oh jullie hebben nu allebei, dan zijn jullie nu klaar'.

En nu verwachten wij onze derde. We weten het geslacht niet. Aan mijn man's kant van de familie zijn alleen nog maar meisjes geboren, behalve onze zoon. Hij is dus het enige jongetje. Daar wordt dus juist heel erg gezegd van 'nou het moet nu toch maar wel een jongetje worden hoor'. En ik denk dat het een meisje wordt. Ik denk het aan de nub en op de 20w echo gezien te hebben. Echt zeker weten doe ik het niet, maar ben er gevoelsmatig toch echt wel zeker van. Ben heel bang dat ze aan die kant van de familie dus teleurgesteld zullen zijn. :(

Louise11110 en MevrouwH vinden dit leuk.
  17. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    #37 MevrouwH, 6 apr 2020
    Laatst bewerkt: 6 apr 2020
    Haha mijn schoonmoeder wilde graag nog een kleinzoon. Die steekt haar voorkeur daarover niet onder stoelen of banken. Is een jongensmoeder. Heeft twee zoons en dat was ook altijd haar grootste wens. Zegt ze “ als het een meisje is dan kom ik wel verhaal halen bij je “ (wel als grapje hoor, een meid had ze ook echt wel prima gevonden) ik zeg “dan kan je beter gelijk verhaal halen bij je zoon aangezien hij het dan veroorzaakt heeft” ;)

Nou weet ze dat wel maar er zijn echt serieus mensen die dat dus niet weten. Heel vroeger werd je als moeder echt niet lekker aangekeken als jij je man geen zoon kon schenken.

18. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.916
    1.505
    113
    Vrouw
    O, zo herkenbaar.
    Hier 3 zoons en gisteren de bevestiging gekregen (want gevoel was heel sterk) dat ons vierde kindje ook een mannetje is. Helemaal happy met m'n mannen.

Ook veel ongepaste reacties gekregen.
    - Ik hoop voor je dat het een meisje is. Een opmerking van een vreemde......
    - Nu willen we een nichtje hoor. Wij in koor: we maken alleen jongens
    - jullie gaan zeker door totdat jullie een meisje hebben. Ehhhhh, nee.....

Mensen snappen ook niet dat ik geen voorkeur heb.
    Een meisje is toch ook leuk. Ja vast wel, dat zeg ik toch ook niet....

Geslacht gaan we vandaag of morgen bekend maken. Wordt bij voorbaat al boos om de reacties:roflmao::mad:

RobinBird, ellalovescoffee, Chica82 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    #39 GroeneBomen, 7 apr 2020
    Laatst bewerkt: 7 apr 2020
    Maar waarom mag men niet even verdrietig zijn erom? Mijn moeder was oprecht even verdrietig omdat ze definitief geen kleindochter kreeg en dat mag ook. Dat kan namelijk ook prima naast het grote geluk van een gezond kind bestaan: sluit elkaar niet uit immers. (En ze heeft zelf haar baby moeten begraven dus verlies kent ze als geen ander)

Ik had het er bij de eerste ook verdriet, was dolblij dat hij gezond was maar vond het echt jammer dat er geen meid kwam en in de hormonen moest ik huilen. Maakte hem niet minder gewenst dat ik even moest schakelen :) ik had mijn moeder namelijk ook best een kleindochter gegund. (Nu is onze eerste geen type kapotte knieen en vieze handen, maar 1 die super voorzichtig is, rustig is en uren kan knutselen haha dus een heel contrast met haar 3 andere kleinzoons. Ze heeft nu alsnog haar kleinkind die wel mee wil shoppen :D)

Grap is wel dat ik bij de tweede juist stiekem hoopte op een jongen,de eerste zoon is mij zo goed bevallen :D nu heb ik 2 mama kindjes haha

Wel 1 onnozele opmerking van t kraambezoek dat ze het shoppen voor meisjes veel leuker vond, veel leukere kleertjes. Moet wel zeggen, het setje dat ze meenam voor onze zoon was wel heel erg mooi gelukkig :)

En ja opmerkingen krijg je hoe dan ook: van 'ooo super voor je man zeg!' Tot 'je probeert het vast niet nog eens' en verontwaardigde blikken als je helemaal blij zegt: het wordt weer een jongen en dat vind ik geweldig!'
    alleen geen opmerkingen van familie van mijn vader: kleindochters aan de kant van mijn vader zijn zeldzaam en ook mijn vader had alleen maar broers :p

Wat wel heel veel reacties gaf, zoon heeft mijn achternaam. Al kwam mijn oom er nu pas achter, hij vroeg aan de oudste hoe de baby heette en zoon gaf braaf voornaam, tweede naam en achternaam en oom bleef zeggen: nee dat kan niet. O jawel hoor :D (oom is echt een opperman, doet niets in t huishouden, verzorgen kind was voor de vrouw en zijn eten wordt zelfs opgeschept aan tafel en ook de tweede portie... Dus een kind met achternaam moeder was voor hem heel heftig haha)

20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.674
    18.749
    113
    Vrouw
    Dat is in België niet anders denk ik.
    Oei oei 3 jongens.
    Oei nog een manneke
    Oei en geen dochter.
    Oei schoondochters.