Meisjes meer gewenst dan jongens?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MevrouwH, 6 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moto

Moto Bekend lid

5 dec 2019
    592
    537
    93
    Wat betreft de achternaam, ons zoontje heeft mijn achternaam:D dat was het idee van mijn partner, want zijn achternaam is meer 13 in een dozijn

MevrouwH vindt dit leuk.
  2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik ben zo blij dat wij een tweede zoon krijgen. We hebben laatst aan iedereen vertelt dat wij een jongen verwachtte en dat heb ik expres overdreven vrolijk en blij vertelt. Niemand durfde iets negatiefs te zeggen. :roflmao: En als ze dat wel hadden gedaan, was een dodelijke blik van mij vast voldoende geweest.

En heel eerlijk? Ik zou echt niet weten wat ik met een dochter aan zou moeten. :|

MevrouwH vindt dit leuk.
  3. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Hetzelfde hier hoor. Een meid had waarschijnlijk net zo leuk geweest maar weet echt niet wat ik daarmee zou moeten nog, al groei je daarin natuurlijk. Ik ben ook geen vrouw die de meisjeskleding afdeling fantastisch vind, ik voel me er niet echt op mijn plek. Vind alles ook heel er truttig en meestal lelijk. Ikzelf ben wel vrouwelijk maar hou ook van stoer.

4. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Toen ik zwanger was van mijn dochter wist niemand wat we kregen behalve wij. Toen zei zo’n oudtante: we hopen maar op een jongen want dan geeft hij de familienaam dooro_O Wat een domme mensen he! Waar maken ze zich druk om:roflmao:

MevrouwH vindt dit leuk.
  5. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde hoor! Ik heb 4 dochters maar mensen gaan er standaard vanuit dat je bij de volgende graag een jongen wilt. Toen bleek dat we weer een dochter kregen kreeg ik ook reacties als:

"Oh wat jammer"
    "Was leuk geweest als het een jongen was"
    "Op naar de volgende maar dan een jochie"
    "Vind je het niet jammer?"

Ik kon er ook heel boos om worden. Mijn broer heeft net een zoontje gekregen en er reageerde ook echt iemand bij mijn moeder op facebook met "Eindelijk een kleinzoon!". Eerlijk..Ja dat deed mij ook wel wat. Net of mijn meiden niet goed genoeg zijn.

Maar goed het blijft toch altijd het ideaal beeld om van beide wat te hebben denk ik...Als je van beide 1 hebt heb je het helemaal gemaakt.

MevrouwH vindt dit leuk.
  6. Lara123

Lara123 Actief lid

27 okt 2013
    161
    43
    28
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd!

Denk dat mensen gewoon altijd wat te zeggen willen hebben.
    Wij hebben 2 dochters, niet onbekend bij mensen dat de wens voor een derde kindje er is. Nou, het wordt zowat verwacht dat dat een jongetje moet zijn.
    En het is natuurlijk hartstikke zielig voor mijn man, een huis vol vrouwen. wie wil er nou in een huis wonen met mensen van wie je heel veel houdt?
    Wij trekken ons er niets van aan, al merk ik dat ik het voor mijn man wel wat moeilijker vind omdat hij toch vooral de meeste opmerkingen erover krijgt en het toch wel verwacht wordt dat hij de volgende keer een jongetje maakt.... en het dan lijkt alsof hij zich moet verdedigen dat hij van onze dochters houdt ofzo.

MevrouwH vindt dit leuk.
  7. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Oooh dat is ook een hele bekende hier inderdaad! Mijn man is ook ongelofelijk zielig met al die vrouwen thuis als ik sommige mensen moet geloven. Echt idioot gewoon.

MevrouwH vindt dit leuk.
  8. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Wij hadden al een zoontje (ik wilde het liefst een jongen) en werden na wederom een mmm traject zwanger van een tweeling en ik dacht: nu moet er wel een meisje bij zijn. Ik werd zenuwachtig, 2 meisjes kon ik me niks bij voorstellen. Ik had zelfs 2 jongenspakjes in maat 50 gekocht en 1 meisjes pakje in maat 50.
    De dag van de echo dacht ik: het zijn 2 jongens, hoe ga ik reageren? En jawel, 2 jongens. En ik was bliiijjjjj. Had ik niet verwacht. Maar inderdaad de reacties van de mensen om je heen. Nu denk ik als ik hoor dat iemand een meisje krijgt: oh nou succes ermee hahaha.

Ik zie nu bij mijn schoonzusje wat een meisje (na een jongen) met haar doet en dan denk ik jeeeeeeezus. Kind zonder haren een haarband indoen, 1000 jurken in maat 50, koosnaampjes, en alles is leuk en lief blijkbaar als een meisje het doet hahaha. Wij zij maar al te blij met onze drie jongens.

MevrouwH vindt dit leuk.
  9. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    herkenbaar bij een vriendin van mij. Had twee zonen en nu een dochter. Kind heeft meer kleding bij elkaar dan jij en ik bij elkaar terwijl ze echt financieel niet goed zitten(wat ze altijd zegt) nu koopt en verkoopt ze veel tweedehands maar ze moet er altijd uitzien om door een ringetje te halen. Van die stomme haarbanden om het hoofd (meisje heeft overigens wel haar) en ze kan niks fouts doen. Ja ze is zo schattig en we kunnen niet boos op haar worden. Haar 3 jarige zoontje is een draak sinds het meisje geboren is. Ik snap het ergens wel. Hij is pittig qua karakter. Dat was hij al maar dit helpt natuurlijk niet. Ze is verder wel heel gek op hem hoor maar het is gewoon zo schrijnend om te zien. Waarom nu ineens alles uit de kast omdat het een meisje is?

10. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    #90 Loesje1988, 21 apr 2020
    Laatst bewerkt: 21 apr 2020
    Mijn vader had toch wel graag een jongen gehad. Niet dat hij niet blij is met ons hoor. Maar hij komt zelf uit een jongens gezin.
    En nu heeft ie 4 dochters :roflmao:
    wij waren vroeger echt kattig naar elkaar, en soms nog, daar kan hij eigelijk helemaal niks mee. Ik ben trouwens wel de enige papas kindje:cool:
    Als ik zie hoe hij met mijn neefje is, zie ik wel dat ie dat gemist heeft, lekker voetballen en iets ruwer,lekker vies worden ect. Daar moesten wij gewoon niks van hebben, 1 zus was vroeger wat minder 'meisjes achtig' maar dat was vooral qua sport.

Omdat ik zelf ook echt een meisje meisje ben,en uit een meiden gezin, heb ook alleen maar nichtjes ,had ik het leuk gevonden om een meisje te krijgen. Ben dus opgegroeid met alleen maar meiden. Bij mijn man thuis idem.
    Toen mijn zus haar zoontje kreeg, was dat de eerste jongen in 50 jaar bij ons in de familie.
    Ik ben zeker wel blij dat we een zoon krijgen,maar ik zal er echt wel aan moeten wennen,als ie groter want jongens ben ik echt niet gewend qua spelen en interesses. Met mn neefje krijg ik geen contact, die zit heel erg in zn eigen wereldje, en mama moet alles doen, en hij wilt niet eens spelen met me,ik mag niet eens zn takelwagen vasthouden want dan begint ie al te krijsen dat het van hem is, wat ik echt heel jammer vind, want met de andere kinderen van mn zussen kan dat wel. Klinkt stom, maar op een gegeven moment ben ik hier ook wel klaar mee.

MevrouwH vindt dit leuk.
  11. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Ik snap wel dat het wennen is hoor als je alleen maar tussen de meiden bent opgegroeid maar een geslacht zegt niet zoveel over de persoonlijkheid. Weet niet hoe oud je neefje is maar jongens zijn wel wat lastiger heb ik het idee met speelgoed delen enzo. Mijn zoontje is 3,5 en al zijn vriendjes van zijn leeftijd vertonen dat gedrag. maar soms heb je dat gewoon, dat je geen klik hebt met het kind ook al is het familie. Kan nog wel komen hoor.

Jouw jochie wordt toch het leukste van allemaal :) let maar op

Loesje1988 vindt dit leuk.
  12. Nora001

Nora001 Bekend lid

22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw

Voor wie het interessant vindt...
    De voorkeur voor een jongen of meisje is toch vrijwel gebaseerd op gender stereotypen.
    Ik denk dat de meeste mensen dat toch meer hebben dan je van jezelf verwacht.
    Dat heb ik zelf ook. Ik zou een meisje stiekem toch leuk vinden, knutselen en frutselen. Mijn vrouw is stiekem blij dat we jongens krijgen, voetballen en actief zijn. Totaal nergens op gebaseerd natuurlijk, mijn vrouw heeft zelf van 12-25 jaar fanatiek gevoetbald. Toch zit dit zo diep geworteld. Op zo'n momenten merk je dit pas.

MevrouwH vindt dit leuk.
  13. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    eerlijk gezegd had ik ook een lichte voorkeur voor een meisje bij de eerste gewoon omdat ik ook een meisje ben denk ik. Maar nu ik weet hoe leuk een jongen is heb ik dat niet meer.

ik zal het eens kijken, bedankt!

14. Nora001

Nora001 Bekend lid

22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Gek hè, hoe dat werkt.
    Terwijl ik echt niet traditioneel ben in die dingen. Er moet eens iemand zeggen dat ik iets niet kan, omdat ik een vrouw ben, dan zul je wat horen. Toch zitten die ideeën ergens nog.

MevrouwH vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina