Hallo allemaal, Ik ben over 6 weken uitgerekent... en we hebben nog steeds geen jongensnaam. Mijn vriend vind heel veel namen niet leuk! Hij wil het liefst een Friese naam met 2 lettergrepen. Uiteindelijk hebben we nu 2 namen die we beide mooi vinden. Jilles en Semme. Onze dochter heet Jente, dus daar moet het mooi bij passen. Wat vinden jullie van deze namen? Groetjes en alvast bedankt
Ik vind zowel Jilles als Semme niet heel erg leuk...Semme vind ik dan nog het leukst. Senne vind ik wel erg leuk. Geen idee wat jullie al als namen voorbij hebben laten komen, maar misschien: - Fedde - Melle - Jurre - Hidde - Douwe - Sverre - Sietse - Auke - Teije - Rune - Hylke - Bauke - Bouwe - Timme - Ferre Ik ben over 6 weken uitgerekent... en we hebben nog steeds geen jongensnaam. Mijn vriend vind heel veel namen niet leuk! Hij wil het liefst een Friese naam met 2 lettergrepen. Uiteindelijk hebben we nu 2 namen die we beide mooi vinden. Jilles en Semme. Onze dochter heet Jente, dus daar moet het mooi bij passen. Wat vinden jullie van deze namen? Groetjes en alvast bedankt[/QUOTE]
Ik vind Jilles wel een mooie naam, Semme zou minder m'n voorkeur hebben. Jente vind ik trouwens een erg mooie meisjesnaam! Wij vinden Friese namen ook erg leuk. Ons eerste zoontje heet Jesse (op z'n Nederlands). Ik heb vandaag een berichtje geplaatst over de combinatie Jesse en Hidde. Hidde vinden we zelf echt een stoere, Friese naam. Andere Friese namen waaraan we hebben gedacht zijn Its en Jitse. Misschien heb je hier iets aan. Suc6!
Ik vind Semme echt een stoere leuke naam!! En waarom zou het bij Jente moeten passen, ik vind dat je daar niet naar moet kijken!
semme vind ik ook meer een meisjesnaam. jilles vind ik wel leuk, als je hem tenminste uitspreekt zoals je hem schrijft.
Ik vind semme juist leuker en zeker in combinatie met jente ( mooie naam!) Twee keer een "j" vind ik minder leuk en teveel op elkaar lijken.
Dank jullie wel voor de reacties, Ik vind het nog steeds heel moeilijk! Wil het liefst Mads of Mats.... Maar manlief vind het helemaal niks. Ik vind zellf Semme en Jilles mooie namen. Jilles, ja dan hebben we 3 keer een beginletter J in het gezin... Semme vind ik evenals Senne een mooie jongensnaam. Maar het is wel een naam net als Jente dat ook voor meisjes voor komt. Heb nu al zo vaak gehoord van mensen dat ze Jente een jongensnaam vinden wordt af en toe vervelend! Maar als je dan ons meisje-meisje met bos blonde krulletjes ziet vinden ze het vaak toch wel een schattige meisjesnaam. Friese namen als Fedde, Sijtse, Hielke, Douwe etc vind ik zelf niet mooi. Jesse en Hidde vind ik erg mooie namen, maar komen te veel voor in de omgeving. Vriendlief heeft zelf de naam Tieme op nr 1... Maar dat is het voor mij ook niet... Suggesties zijn altijd welkom Groetjes
Ik vind Jilles een mooie naam, mooie klank. Zou er in dit geval zeker voor kiezen. Op zich zou ik liever niet meerdere keren dezelfde beginletter kiezen, maaar als je een naam echt mooi vind vind ik niet dat het doorslaggevend moet zijn. Je zou voor een tweede naam kunnen kiezen waardoor initialen toch anders zijn. Jente (zelf kies ik voor Yenthe) staat bij ons erg hoog op het lijstje. Ik vind het op en top een meisjesnaam en snap niet wie er bij komt dat het een jongensnaam zou zijn? Vind het prachtig. Jente en Jilles vind ik heel leuk klinken bij elkaar, voor mijn gevoel past het helemaal! Ik zou zeggen, schrijf het op en ga je de komende 6 weken je er niet druk meer om maken
Ik vind Jilles wel een mooie naam, maar icm Jente net even wat minder. Semme vind ik mwah.. T(h)ieme vind ik trouwens ook heel leuk. Wat vind je van Melle?