Ik vind ze beiden heel mooi maar wij hebben een voorliefde voor fransklinkende namen dus absoluut team Vieve hier! Kate dus ook prachtig maar lees hier op ZP vaak dat men dat toch niet zo gauw zal geven omdat velen het uitspreken als (bouw)keet. Overigens is Vieve wat dat betreft ook wel een struikelblok want het klinkt toch ècht anders of je het uitspreekt op zn frans of op zn nederlands.
Allebei heel erg leuk! Wat is het verschil tussen de Nederlandse en Franse uitspraak qua Vieve dan? Vieve lief en schattig. Kate lief en stoer, but that's my opinion
Vieve is naar mijn idee nu echt een mode naam. Je hoort hem hier veel voorbij komen. Dat zou voor mij een reden zijn om dus voor de naam Kate te gaan.
Ik vind Kate veel sprekender dan Vieve. Mooie naam, Kate! Vieve vind ik echt best wel saai. Verdwijnt voor mijn gevoel compleet op de grote berg met soortgelijke namen: Lieve, Fiene, Niene, Diede, Lieke, Fieke, Mieke, Liene, Wieke, ... En dat is dan nog los van Jinte, Bente, Lotte, Linde, Jente, Merle, Senne, Silke, Femke, Lente, Flore, Mette, Belle, Mirre, Laure, Hanne, Minte, ... Dit schud ik allemaal zo uit de mouw. Het lijkt wel of alle meisjes zo'n naam hebben. Als je Vieve verandert in Vivianne o.i.d. vind ik het een heel ander verhaal! Dat vind ik net als Kate heel sprekend.