Wat vinden jullie leuker: Fenna of Lena Ik vind het ergens wel jammer dat Fenna zo hoog in de top 10 staat, maar aan de andere kant ken ik niemand die zo heet. Met Lena heb ik een beetje moeite omdat ik zelf Leonie heet. Weet niet of dat bij elkaar past of dat ik daar gewoon niet naar moet kijken.
Ik vind Lena veel mooier dan Fenna. Het zit wel dicht bij Leonie maar niet té dichtbij, wat mij betreft kan het best. Zo ken ik een Marcel met dochter Merel, dat lijkt ook maar het valt niet overdreven op. Wat mij betreft wint Lena dus.
Fenna vind ik wat lekkerder klinken en een vlottere naam. Heb zelf deze naam in mijn omgeving nog niet gezien. Veel: Jill, Jolie, Lynn, Liv, Vayen etc. Ben zelf niet dol van Fenna maar Lena is niet mijn ding. Dit komt vooral om hoe uitspreekt: Leeh-naa. Dat je zelf Leonie heet zou ik deze naam niet om laten. Een naam beginnend met Leo- (Leona/Leonora) of eindigend op -nie zou ik persoonlijk wel laten.
Lena, zo heette de oma van m'n man, vind het dus een hele ouderwetse naam. Ken niemand die Fenna heet, dus daarom daar voor gekozen.
Lena vind ik veel mooier dan Fenna. Maar wat ik écht een hele mooie naam vind lijkt op een combinatie van deze twee: Lenna.
Ik vind Lena heel mooi, maar voor mijzelf zou het een bezwaar zijn om een naam te kiezen die lijkt op mijn eigen. Komt toch een beetje zelfverheerlijkend over imho Als je nou Helena doet met als roepnaam Lena? Fenna vind ik trouwens ook een mooie naam
Bedankt voor jullie meningen. Ik zie dat jullie nogal verdeeld zijn en de stemming ontloopt elkaar niet veel.