De titel zegt het al: geven jullie je kind een tweede naam? Waarom wel/niet? En kies je dan een naam die je mooi vind, of een vernoeming, of een betekenis? Ik ben er in ieder geval nog niet over uit! Alvast bedankt voor tips!
Nee, omdat we geen mooie 2e naam konden bedenken en de namen van opa en overopa's niet bij zijn voornaam passen. Als t een meisje was geweest hadden we wel een 2e naam gegeven omdat die vernoeming mooi bij de voornaam zou passen 'zomaar' een 2e naam vinden wij niet zo leuk.
Wij wel. Al is onze zoon niet vernoemd maar mocht het een dochter zijn dan wilden we en willen we vernoemen. Dus er voor gekozen zoon een tweede naam te geven.
Onze dochter heeft 3 namen. De eerste naam gewoon een naam die we mooi vonden. De tweede naam was omdat mijn vriendin van oorsprong katholiek is en zelf María heet (met accent want ze komt uit Latijns Amerika) en die katholieke naam ook aan haar dochter wilde geven. Dat is een soort van traditie, om katholieke kinderen altijd de naam Maria te geven. Dus onze dochter heeft die naam als tweede naam, ook op z'n Spaans dus met accentje. Maar toen had ze initialen S.M. en dat was niet zo mooi . Dus hebben we nog een derde naam toegevoegd.
Wij hebben wel een tweede naam. Dat is ook een vernoeming van mijn vader en mijn opa (en hoogstwaarschijnlijk gaat het nog verder terug ). Ik heb niet dezelfde achternaam als mijn vriend en Thijmen heeft de achternaam van mijn vriend gekregen. Daarom wilde ik in de tweede naam een vernoeming van mijn familie, dat is Ernst geworden.
Ja, naam van mn schoonmoeder en anders naam van mn zwagertje. Puur symbolisch omdat het alle 2 super mensen zijn.
Was zij een hij, dan had hij Antonius Johannes Louwerens geheten naar mijn opa (gedeelte) en kind zijn 2 opa's. Dochterlief heet Evelien, puur omdat we het met een meisjesnaam geen 2e en 3e naam wilden, omdat meerdere mensen hetzelfde naam als doopnaam hebben en je dan onderling een 'strijd' krijgt van: neeee ze is naar MIJ vernoemd... :x
Wij hebben voor 1 naam gekozen voor onze zoon, dus voor de 2e ook. Vernoemen doen we sowieso niet, om voorkeursbehandeling oid te voorkomen...daarbij geven zowel mijn als zijn ouders er niet om en zijn we ook zelf niet vernoemd. We hebben ook zelf allebei 1 naam, al is mijn man z'n doopnaam wel net een tikkeltje anders dan z'n roepnaam.
Wij wel, ik vind het mooier en 'completer'. Voor een jongen hebben we een tweede naam die meeverhuisd vanaf mijn vriend (zijn vader en hij hebben hem ook, is de naam van zijn opa). En voor een meisje kiezen we iets wat we mooi vinden.
Wij gaan ook voor drie namen. De roepnaam / eerste naam, middel naam een naam die ik altijd al wilde vor als ik een jongetje of meisje zou krijgen die veel betekenis voor mij heeft en een derde naam omdat ik de betekenis van die naam mooi vind en het een leuke naam vind.
Omdat ik niet kon kiezen voor mijn dochtertje heb ik alle 2 de namen gebruikt en iedereen vind het mooie namen. Nu luistert ze naar de naam Novah Beau!
Ik kies een tweede naam die ik mooi vind passen, één naam vind ik zo alleen haha. Ik ben niet zo van het vernoemen en ik zal dat ook niet zo snel doen, mijn ouders hebben ook altijd gezegd dat het voor hun niet hoeft en ik ben zelf ook niet naar iemand vernoemd. Vriendinnen of kennissen die wel vernoemd waren heb ik er nog niet eentje van gehoord dat ze blij waren met hun 2e / 3e naam...
Ik heb jongensnamen altijd heel lastig gevonden.. vernoemen heb ik over nagedacht maar omdat mijn kindje half Arabisch is wil ik ook namen die in het Arabisch goed uit te spreken zijn. En eigenlijk vond ik toen geen een naam die zou kunnen dienen als vernoeming echt mooi (om maar niet te zeggen: 3x niks). Vond het al een hele opgave om mooie jongensnamen te vinden zonder het vernoemen (maar het is gelukt ) Mijn zoontje krijgt in totaal 3 namen. Tweede en derde naam hebben voor mij bijzondere betekenissen. Als het een meisje was geweest was haar tweede naam een vernoeming geweest naar mijn moeder Die naam had ik al lang uitgezocht en zal ook de tweede naam worden als ik ooit een dochtertje zou krijgen.
Nee geen 2e naam naar vernoeming.. daar houden wij niet van. wij houden het bij 1 naam en als er wel een 2e naam komt omdat we het een leuke naam vinden,maar ga daar niet vanuit
De tweede naam van onze dochter is een vernoeming naar beide oma's en we vonden het al een mooie naam. Dus het kwam eigenlijk gewoon net zo uit.
Hier ook een tweede naam. Een vernoeming naar oma.bij deze dame maar eens zien wat t wordt maar ook weer een vernoeming
Onze kinderen hebben 2 namen. Geen vernoemingen, gewoon leuke gekozen namen. Mijn broers en ik hebben alledrie dezelfde voorletter, maar gelukkig ook allemaal een 2e naam en dus geen gedoe met de post. Het was voor P.S., P.K of P.B. Duidelijk En omdat we bij de eerste nog niet wisten of onze verdere kinderen misschien dezelfde voorletter zouden krijgen, hebben ook wij voor 2e namen gekozen. En ik vind het ook wat 'affer' staan ofzo.
Wij hebben het allebei niet, dus ik denk ook dat ik het voor onze kinderen niet zou doen. Hoewel ik wel optie's voor 2e en zelfs 3e namen in m'n hoofd heb, maar dat zien we dan wel weer, of die er komen
Een 2e naam - als vernoeming, maar wel gemaakt tot in mijn ogen 'mooie' namen , die de voornaam completer maken. Ik vind het simpelweg ook wel mooi staan .