Gekozen naam hoog in top tien

Discussie in 'Babynamen' gestart door blike1987, 26 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Wij hebben al een naam voor onze dochter in gedachten voordat we wisten dat het een meisje werd. Maar nu was ik even aan het googlen en nu zie ik dat de naam die wij hebben uitgekozen toch wel erg hoog in de top tien met namen staat die dit jaar aan meisjes zijn gegeven. Op zich geen ramp natuurlijk, maar vind het wel jammer en zou het niet leuk vinden als er straks bij haar in de klas nog een paar meisjes met dezelfde naam zitten...

zou dit jullie keuze voor een naam beïnvloeden??

2. kids0912

kids0912 Actief lid

10 okt 2013
    393
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heet lucas en die staat ook hoog in de top 10 maar in onze buurt heb ik hem nog nooit gehoord. Op mijn dochters school ook niet :) als je wilt weten hoeveel meisjes er zijn geboren met die naam in jou regio, zou je op 'de burgelijke stand site' kunnen kijken? Heb ik toen ook gedaan hihi

3. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Voor mij telt het wel mee, maar is niet doorslaggevend. Ik zou er minder snel voor kiezen :)

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Dat.

Met name voor een jongen hadden wij namen die in de top 10 stonden of die gewoon erg populair waren. En wat mij betreft hadden we voor een meisje ook voor iets als Emma of Julia kunnen gaan.

5. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Wij zitten met precies hetzelfde dilemma. Onze eerste keus staat ook heel hoog maar we kunnen niets anders bedenken. Hier hoor ik het trouwens ook niet, maar ik kan nergens vinden hoe vaak de naam hier gegeven is vorig en dit jaar. Onze andere twee kinderen hebben een uniekere naam maar als we niet binnen drie weken iets beters kunnen bedenken, dan wordt t m toch ;)

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.990
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als wij meerdere namen in gedachten zouden hebben waartussen we moeten kiezen, zou ik er wel rekening mee houden. Maar als het de naam is die er bovenuit springt, zou ik het gewoon doen. Dan zou ik in ieder geval niet settelen voor een naam die we allebei minder vinden.

7. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Wij hadden dat ook. Door 1 letter toe te voegen werd het een naam die maar 14x in Nederland is gegeven en net zo leuk :)

Op de website van de Nederlandse voornamenbank kun je zien hoeveel x en waar de naam gegeven wordt.

Wij vonden het niet leuk om een naam te geven die je veel hoort.

8. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik vind het geen rede om het niet te doen. Jullie vinden het mooi.
    Beter dan zo'n gekunselde naam omdat je origineel wil zijn.

9. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Hier precies dezelfde situatie. Maar uiteindelijk toch voor de populaire naam gekozen. Ze is de enige Emma op het kdv. Ik heb op de middelbare school ook in de klas gezeten met iemand met mijn naam. ... nooit erg gevonden. Als het de naam is zou ik er voor gaan.

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Als het echt dé naam is, zou het mij niet boeien hoe vaak de naam voor komt.
    Al hebben mijn man en ik niet echt dezelfde smaak als de ouders van de kinderen met top 10 namen.;)

11. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Voor ons was het dé naam. We hebben wel gekeken hoeveel mensen er in onze naaste omgeving een kleintje hebben met dezelfde naam, maar dat was er 1 uit onze kennissengroep, dus nog niet eens van dichtbij. Dus wij zijn gewoon voor de naam gegaan. Wel hoorde ik hem laatst een keer in de supermarkt en bij de apenheul, maar heej.. blijkbaar is het ook gewoon een hele leuke naam!
    En aangezien wij van de korte, krachtige, simpel uit te spreken hollandse namen zijn, is de kans ook groter blijkbaar. (tenminste, de meeste leuke namen voor ons staan in de top 10)

12. Rockchick

Rockchick Actief lid

9 apr 2013
    353
    0
    0
    Groningen
    Als het voor jullie echt DE NAAM is gewoon doen!

Ik zelf vind het niet tof als de naam zo populair is.
    Maar goed je kan denken nu origineel te zijn , en over een jaar kan de naam heel populair zijn ineens.
    Mijn stiefdochter heet Amelia , kwam nauwelijks voor op zijn Nederlands (op zijn Amerikaans wel vaker in Engelstalige landen).
    En nu staat de naam in de top 3 met aparte populaire namen.

13. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hier een top 10 naam en ik moet toegeven dat het me dwars zit. Nou schijnt de naam hier in de regio niet veel voor te komen hoor maar toch. Voor lief is het DE naam en die wil er niet meer van af. Ik vind het een prachtige naam dus ik ga er in mee.

Ik heb een onwijs suffe naam en heb altijd bij een naamgenootje in de klas gezeten, raar maar waar. Dat regelde zich uiteindelijk altijd vanzelf denk ik dan maar.

14. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Als het voor jullie DE naam is, dan zou ik daar niet vanaf stappen. Het is makkelijk: jullie kind is ondanks het feit dat het een top 10 naam heeft hartstikke bijzonder, de enige met die naam die jullie genen-combi heeft, waarschijnlijk het enige kleinkind met die naam, en ga zo maar door. Dat maakt jullie kindje SPECIAAL, specialer voor jullie dan die 10 naamgenootjes. En inderdaad: beter een mooie on-originele naam dan een gekunstelde lelijke naam. Da's hoe ik erover denk ;)

Als ik volgende week hoor dat ik een dochter krijg, dan krijg ik een meisje met een top 20 naam. Ik zal het er niet om laten; voor mij is het DE naam :)

15. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Wij wilden een originele naam. Toen we die hadden bleek de naam hoog in de top 20 te staan, maar in onze omgeving nauwelijks voor te komen.
    En dan nog, als het DE naam is, moet je ervoor gaan. Ik heb er geen spijt van!

16. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Het gaat zoals het gaat. Ik persoonlijk vind het niet leuk als een naam populair is en heb bij mijn jongens bewust een andere naam gekozen.
    Toch lijkt de naam voor onze dochter veel op éen van de namen in de top 3 (!). Normaal zou ik hem daarom niet nemen maar er zit voor ons een sentimentele waarde aan wat de zaak verandert :).

17. Reb

Reb Niet meer actief

Voor mij zou het zeker meespelen, wij hadden voor onze dochter de naam Yara. Maar die naam is de afgelopen tijd zo ontzettend populair geworden, wij zijn ervan afgestapt. Ook al was het DE naam, we hebben een nieuwe, nog veel mooiere naam (en deze naam komt niet heel veel voor).

18. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou me er niet door laten beinvloeden, zeke niet omdat je m al in gedachten hebt

19. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Wij willen juist geen top 20 naam, dus zouden er dan voor kiezen om deze naam niet te nemen.

20. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Als blijkt dat de naam zo populair is, zou ik gaan voor iets anders.

Deel Deze Pagina